[iCloud] Algemene problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Gezien de problemen welke Apple heeft gehad met MobileMe, was ik uiteraard wat sceptisch tegenover de iCloud dienst. Toch de sprong gewaagd en gelukkig werkt het stukken beter, photostream, backups, kalenders, werken als een trein. Maar helaas, ook hier loopt niet alles even lekker en, nog vervelender, betrouwbaar.

Ik vroeg mij af of er meer gebruikers zijn die de volgende punten herkennen;

- iCloud mail, ontvangen gaat altijd goed, maar grote problemen bij verzenden. Zelfs instellen van andere iCloud servers wil lang niet altijd helpen. Mijn problemen met verzenden zijn zelfs dusdanig, dat ik weer terug moet vallen op Gmail.

- Documents, met Keynote voor de iPad een presentatie in elkaar gezet, syncen met de cloud werkt maar vervolgens krijg ik continue "version out of sync" gezeur. Druk ik op cancel dan raak ik het soms zelfs helemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Waarom gebruik je het voor email?

Stel gewoon je gmail in op je iOS device. Als je zo nodig push email wilt moet je het even als een exchange account installen ipv. als gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Waarom gebruik jij Gmail? ;) Ik wilde simpelweg volledig switchen, net als dat ik dat destijds naar Gmail heb gedaan. Een van de redenen is dat ik niet 100% afhankelijk wil zijn van Google. Anyway, daar gaat het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
vgroenewold schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:24:
Waarom gebruik jij Gmail? ;) Ik wilde simpelweg volledig switchen, net als dat ik dat destijds naar Gmail heb gedaan. Een van de redenen is dat ik niet 100% afhankelijk wil zijn van Google. Anyway, daar gaat het niet om.
Omdat het een volwassen en bewezen emaildienst is zonder gebreken... MobileMe was zoals je zei ook al niets, zo te horen is @me.com dus nog niet veel beter. Je bent overgestapt van iets wat in principe heel goed werkt, naar iets wat nog maar net bestaat. Plus nu ben je 100% afhankelijk van Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Xeanor schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:54:
[...]
Plus nu ben je 100% afhankelijk van Apple...
Ook Gmail heb ik een kans moeten geven natuurlijk, maar laten we die discussie verder niet voeren, ik gebruik nu beiden (zodat ik risico's spreidt) en wil alleen weten of mensen dezelfde problemen hebben gezien met eventuele oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de iCloud @me mail nu twee maanden op mn Mac en iPhone zonder enige problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Om het beter te specificeren wat betreft de mail. Ik krijg tijdens het verzenden continue de melding dat er iets mis is gegaan met de connectie naar de smtp server (na echt 10 minuten wachten). Zit mij wel te bedenken of het aan de wifi op mijn werk kan liggen, zal het eens opnemen met de IT boys.

En voor Keynote op de iPad heb ik de iCloud optie maar uit gezet, de synchronisatie gaat gewoon fout en ik las op Apple fora ook al mensen die tijdens een presentatie plots de hele boel zagen verdwijnen. Daar maar even handmatig syncen.

[ Voor 28% gewijzigd door vgroenewold op 14-04-2012 15:00 ]

Pagina: 1