Gezien de problemen welke Apple heeft gehad met MobileMe, was ik uiteraard wat sceptisch tegenover de iCloud dienst. Toch de sprong gewaagd en gelukkig werkt het stukken beter, photostream, backups, kalenders, werken als een trein. Maar helaas, ook hier loopt niet alles even lekker en, nog vervelender, betrouwbaar.
Ik vroeg mij af of er meer gebruikers zijn die de volgende punten herkennen;
- iCloud mail, ontvangen gaat altijd goed, maar grote problemen bij verzenden. Zelfs instellen van andere iCloud servers wil lang niet altijd helpen. Mijn problemen met verzenden zijn zelfs dusdanig, dat ik weer terug moet vallen op Gmail.
- Documents, met Keynote voor de iPad een presentatie in elkaar gezet, syncen met de cloud werkt maar vervolgens krijg ik continue "version out of sync" gezeur. Druk ik op cancel dan raak ik het soms zelfs helemaal kwijt.
Ik vroeg mij af of er meer gebruikers zijn die de volgende punten herkennen;
- iCloud mail, ontvangen gaat altijd goed, maar grote problemen bij verzenden. Zelfs instellen van andere iCloud servers wil lang niet altijd helpen. Mijn problemen met verzenden zijn zelfs dusdanig, dat ik weer terug moet vallen op Gmail.
- Documents, met Keynote voor de iPad een presentatie in elkaar gezet, syncen met de cloud werkt maar vervolgens krijg ik continue "version out of sync" gezeur. Druk ik op cancel dan raak ik het soms zelfs helemaal kwijt.