Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stance
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-04 03:08
Heb vandaag uit een aantal oude onderdelen een tijdelijk systeempje voor mezelf gebouwd, en ben nu op zoek naar eventuele goedkope upgrades om CS:S een beetje redelijk te kunnen draaien. Is eigenlijk het enige wat ik nu van 't systeem verlang.

Systeem nu:

- AMD Athlon 64 3000+ (Venice, @1.98GHz ipv stock 1.8)
- MSI K8N Neo2 Platinum/socket 939 (@220MHz)
- 2x512MB Kingston HyperX PC3200 CL2.5
- Asus nVidia Geforce 6800LE (full unlocked dus GT) + Zalman VF700-AlCu
- Maxtor 80GB 7200RPM

Na wat rondkijken ben ik enkele interessante CPU's tegengekomen, maar vraag me af welke voor mijn doeleinden de beste keus is. Uit vroegere tijden herinner ik me dat 2.4GHz tegenover 2.0 behoorlijk veel verschil kan maken met K8..

-AMD Athlon 64 3800+ (2.4GHz Venice of Orleans, 512KB L2)
-AMD Athlon 64 3700+ (2.2 GHz San Diego, 1MB L2)
-AMD Athlon 64 X2 3800+ (2.0GHz Manchester, 2x 512KB L2)

• catfish
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08-05 16:38
de X2 vind ik persoonlijk interessanter
in pure (single threaded) performance is die iets trager, maar in algemeen gebruik voelt een dual core beter aan

• Stance
Daar neig ik in eerste instante zelf inderdaad ook naar, puur om de dual-core. Maar weet niet of CS:S daar het beste bij af is, de dubbele (single-thread) cache van San Diego zou wel eens veel meer verschil kunnen maken.

• Sniperzkillz
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-03-2018
Zijn er geen benchmarks met deze CPU en CS:S?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:31

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zou voor de San Diego gaan. Hogere clocksnelheid voor singlecoreapplicaties is interessanter dan lagere clock en een ongebruikte tweede core.

CS:S is naar mijn weten niet gebouwd voor multicore inzet, dus verwacht dat je met de 3700+ betere performance haalt. Voor zover de CPU uberhaupt een bottleneck is voor dat spel.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:02
Die X2 is toch wel over te klokken met minimaal 200MHz? Dan is het enige verschil met die San Diego nog het cache.

Mijn blog; Floating Points

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Wat betaal je voor zo'n A64 (X2) nog? Of krijg je m gratis?

specs

• Stance
Nog net niet gratis, tientje ofzo. Dus kom ik er niet uit kan ik ze altijd nog alle 3 kopen. :p

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou ook voor de X2 gaan, met 1 core op 100% blijft je systeem nog responsief.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-05 00:25
Ik zou de x2 kiezen en die desnoods een tikje oc'en.

Mijn vinyl collectie: Discogs

• IJsthee-
  • Registratie: januari 2011
  • Niet online

IJsthee-

Ongebalanceerde systemen FTW

De dualcore zou ik ook nemen, heeft zeker wat nut icm Counterstrike Source.
Kan je op redelijk hoge settings mee gamen dan, misschien alleen wat omlaag gooien als je veel surf/zombie escape speelt.

IJsthee- wijzigde deze reactie 14-04-2012 00:04 (45%)

Bottleneck? Nee, M'n nek is geen fles.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:22
X2, en oc-en. Koop desnoods een aftermarket koeler erbij.

Verdeelde Windows 7 btw de load niet automatisch over 2 cores?

• Sinester
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:29

Sinester

Game Guru

Zeker de X2 processor.. voelt zoveel lekkerder aan als een Single core
quote:
CS:S is naar mijn weten niet gebouwd voor multicore inzet,
Valve blijft altijd maar de Source engine verbeteren... ondertussen heeft het ook allang ondersteuning voor multicore naar mijn weten
quote:
Source Engine Changes (CS:S, DoD:S, TF2)
Optimizations to multi-core rendering
http://store.steampowered.com/news/4371/

Hello there

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik werk op dit moment nog gewoon met een Athlon 64 X2 4400+, dat is wat beter dan de dualcore in jouw lijstje, maar ik kan er gewoon bijna alles mee, behalve zware games, dus ik zou voor die dualore gaan.

Ik moet wel zeggen dat het eentje is op een AM2 socket, dat ik 3GB ram heb en een redelijk snelle harddisk (Samsung HD103SJ). Ik heb voor video een HD6450.

Ik heb meestal zo'n 10 dingen in de taakbalk, af en toe een Debian VM, ik speel relatief vaak Minecraft wat gewoon smooth gaat, en dit allemaal gewoon zonder problemen en behoorlijk snel. Als je niet teveel eist, behalve een simpele game af en toe, is zo'n processor prima te doen met een laag budget.

Overigens, voor een computer waar niet op gegamed wordt, een Sempron 1800+ op 939 met 1,5 GB DDR en een Crucial M4 (:P) is ongelofelijk snel!
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True