"Aldi Android phone" artikel nogal warrig...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
nieuws: Aldi komt met dualsim-smartphone met 4,3"-scherm en stock-Android

Ik neem aan dat het artikel meermaals is gewijzigd maar het ziet er nogal warrig uit...

"De Wolfgang AS43D draait op een niet nader genoemde processor van Qualcomm, met een kloksnelheid van 1GHz. Het gaat om een MSM7227, een ARM11-processor die eerder dienstdeed in de HTC Legend, enkele goedkope Sony Ericsson-smartphones uit 2010 en de Windows Phone Nokia Lumia 610."

Niet nader te noemen, maar hem dan toch nader noemen, bijvoorbeeld... Ook staat er 2x in dat de gebruiker beide SIM-kaarten tegelijk kan gebruiken.

Misschien kan het artikeltje wat opgekuist worden?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Klopt, nogal een rommelig artikel.
Eerst is het een onbekende chip en de volgende regel bevat welke chip het is.
Verder is hij dan wel een stuk sneller dan de legend (600mhz vs 1ghz).

Verder kan de hele laatste alinea weg.
en de volgende zin: "Inmiddels zouden vele tientallen kleine fabrikanten actief zijn met het maken van Android-hardware op basis van goedkope componenten." Lijkt ook overbodig.

edit: Tevens wél handig om te melden dat het android 2.3 is

[ Voor 7% gewijzigd door Sneezzer op 13-04-2012 17:50 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:13
in de eerste zin zou je de datum 21 april moeten zetten achter zaterdag...

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eveneens aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
d:)b

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56

arnoudwokke

Redacteur
Datum terugveranderd. Hij komt echt morgen uit en niet volgende week. Site Aldi moet nog van update worden voorzien. Verder dank voor alle feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de informatie van de Aldi niet klopt. Er zijn voor zover ik weet een aantal varianten van de MSM7227, maar geen van die varianten loopt op 1 GHz, noch zijn ze over te clocken naar die snelheid. Hoewel het inderdaad wel echt zo in de specificaties zoals opgegeven door de Aldi staat, vind ik het daarom wat riskant om dat zomaar zonder kanttekening over te nemen.

Ik gok dat het om een MSM7227T danwel Turbo gaat met een clocksnelheid van 800 MHz, maar zeker is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56

arnoudwokke

Redacteur
Volgens mij zijn veel Chinese producten (vooral tablets) voorzien van de MSM7227 op 1GHz. De T-versie is dezelfde soc. Het overklokken van deze chip naar 1GHz zal wel nadelig zijn voor de accu. Ik hoop dat iemand hem te pakken krijgt en kan testen, dan zijn we zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dat heb ik duidelijk gemist :Y

Eerst was de chip op 600 MHz geclockt, toen kwam er een turboversie van 800 MHz en het is op zich best logisch dat ze die dingen steeds hoger clocken naarmate men het proces steeds beter onder de knie krijgt. Ik zie dat er inderdaad een aantal tablets zijn met een MSM7227 op 1 GHz, dus mijn vorige opmerking was volledig overbodig en eveneens foutief.

Wel mooi om te zien hoeveel verschil het maakt dat je het proces onder de knie hebt, de eerdere MSM7227's konden alleen maar dromen van zulke clocks.
Pagina: 1