Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IIS geeft geen 'Add FTP Site' optie

Pagina: 1
Acties:

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
I heb IIS7.5 draaien op een Win2008 R2 64 bit server.
Als ik IIS manager een FTP site probeer toe te voegen dan krijg ik de optie voor FTP niet, slechts 'add web site'

Is er ergens een checkbox die uit staat waardoor dit niet verkrijgbaar is??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Ja, waarschijnlijk de role feature niet geïnstalleerd: http://learn.iis.net/page...nfiguring-ftp-7-on-iis-7/

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
IIS role was geinstalleerd, maar blijkbaar de sub-role FTP niet... role verwijderd en weer toegevoegd deed de truuk...
Dank je voor de bevestiging.. heb er uren me op suf gekeken (sub rollen zie je niet tenzij je ze installeerd 8)7 )

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Meestal wordt die niet mee geïnstalleerd omdat vele er geen FTP bij gebruiken in een Windows omgeving maar enkel SMB

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
djkavaa schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:14:
Meestal wordt die niet mee geïnstalleerd omdat vele er geen FTP bij gebruiken in een Windows omgeving maar enkel SMB
Dat was hier denk ik ook het geval, alleen deze had wel een FTP server nodig... zul je altijd zien ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
De Role Features ('sub-role') zie je ook in de Server Manager als je bij de role IIS kijkt ;) Je kunt ook losse Role Features toevoegen en verwijderen, in diezelfde Server Manager

Daar waar wij FTP willen op een webserver doen we dat eigenlijk altijd met FileZilla. Users, mappen en rechten is in IIS echt heel erg onoverzichtelijk, tenminste, onder IIS 6. Op servers met 2008 / IIS7 hebben we het nog niet geprobeerd, zo goed bevalt FileZilla :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Klopt filezilla werkt dan een stuk beter doe im zelf ook altijd als we een server met webserver inrichten werkt vele malen beter dan de ftp van iis.
Maar ftp van iis kan natuurlijk ook

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Klopt op onze eigen server draai ik ook filezilla, maar dit is bij een klant..

Pagina: 1