Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7: bestanden kopiëren

Pagina: 1
Acties:

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik ben een windows 7 64 bit gebruiker, en aangezien ik net een nieuwe pc heb ben ik regelmatig bezig met het overzetten van gegevens.
Nu zit ik met het volgende probleem: als ik vanuit meerdere bronnen naar dezelfde hdd kopieer, moet uiteraard de (write)bandbreedte van de hdd gedeeld worden waardoor bijde kopies trager gaan. Echter als dan 1 vd 2 kopies klaar is, zou de andere toch wel op volle snelheid moeten gaan kopieren? Dit is bij niet het geval, de kopie blijft dezelfde overdrachtsnelheden behouden, is hier iets aan te doen?

Mvg

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een programma als TeraCopy zou uitkomst kunnen bieden denk ik :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:04:
Een programma als TeraCopy zou uitkomst kunnen bieden denk ik :)
Thx voor de tip. Werkt dit programma ook degelijk over een netwerk of ssd?

Verwijderd

Controleer ook eens je beveiligingsprogramma. Deze zou ook een scan kunnen uitvoeren tijdens het kopiëren van de gegevens. Schakel tijdelijk de realtime scanner uit, zorg wel dat je niet met het internet verbonden bent.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een (realtime)scanner kan idd vertraging veroorzaken. teracopy zou sowieso op een SSD moeten werken. Ik ken het programma verder niet, maar als het niet direct een netwerk kan benaderen kun je ook nog altijd een netwerkdrive mappen onder windows en die via teracopy benaderen. Dat werkt altijd :)

Staar je verder niet blind op de tijden die windows explorer weergeeft. Klopt meestal geen zak van namelijk :P

Laatste tip: XCOPY onder een commandline is sneller dan windows explorer qua kopieren, en bovendien zie je mooi de voortgang van de bestanden en dat doet explorer niet :) Bij meerdere kopieeracties is het simpelweg een kwestie van meerdere commandlines openen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nog altijd een voorstander van het programma Windows Commander.

Bij het kopiëren / verplaatsen kan je ze mooi in een wachtrij zetten om de optimale snelheid te begunstigen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Je zoekt een oplossing voor een problem dat niet bestaat, windows geeft tijdens het kopieren een gemiddelde over een flinke periode weer, hij gaat dus wel harder, alleen dat is niet meteen te zien, je zal de snelheid langzaam zien stijgen terwijl hij al een tijdje fullspeed gaat.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1