Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs het budgetsysteem editie januari 2012 van de BBG in elkaar gezet als eerste zelfbouwproject.
Ik heb problemen met de toegang naar de SATA 3 apparaten (DVD brander en harde schijf) maar voordat ik daar verder op inga wil ik graag weten of ik hier op de juiste plek ben voor dit soort vragen.

Ik had eigenlijk verwacht een forum te vinden met mensen die bezig zijn met het bouwen van BBG voorstellen maar misschien heb ik die nog niet gevonden...???

_______
SysMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had beter gewoon je vraag kunnen stellen want je bent niet opzoek naar een BBG bouwer maar naar iemand die je kan helpen om het probleem op te lossen of je vraag kan beantwoorden.

Een modje had altijd je topic kunnen verplaatsen als je hem per ongeluk op de verkeerde had geplaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
De vraagstrekking is me inderdaad nog niet helemaal duidelijk.

Ben je nu op zoek naar hulp voor je DVD-brander en harde schijf of ben je op zoek naar een algemeen topic/forum waarin mensen hun BBG-systemen bespreken?

Indien het eerste hoort je vraag inderdaad meer in Opslagmedia & I/O Controllers thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik stel mijn vraag opnieuw, rechttoe, rechtaan:

Is er een topic/forum waarin mensen hun ervaringen met het bouwen van BBG-systemen bespreken?

Het lijkt me namelijk interessant, en leerzaam, vooral voor nieuwelingen, als een aantal mensen die een systeem bouwen - gebruikmakende van precies dezelfde onderdelen - hun ervaringen kunnen delen, misschien dezelfde problemen tegenkomen en elkaar dan onderling kunnen helpen.

Voor het geval zo'n groep reeds bestaat - en ik die nog niet gevonden had - was ik mijn specifieke vraag aan het opzouten. Maar die ga ik nu stellen op Opslagmedia & I/O Controllers. Bedankt.
_______
SysMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:42:
Is er een topic/forum waarin mensen hun ervaringen met het bouwen van BBG-systemen bespreken?
Nee dat is er niet. En nu je het zegt, ik vind het eigenlijk niet eens zo een slecht idee.

Dus als je je geroepen voelt dan kun je een topic aanmaken nadat je met een mod hebt overlegd of het mag.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 13-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
danielkraak schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:44:
[...]

Nee dat is er niet. En nu je het zegt, ik vind het eigenlijk niet eens zo een slecht idee.

Dus als je je geroepen voelt dan kun je een topic aanmaken nadat je met een mod hebt overlegd of het mag.
Ik ben pas een paar dagen actief op Tweakers en miste dit soort topics ook al. Uberhaupt misschien een topic over het bouwen van pc's in verschillende stappen of vervangen van onderdelen. Of gewoon een topic waar mensen daar vragen over kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik vind itsfuzeh's idee wel oké eigenlijk..

gewoon 1 rommel sub forum, waar iedereen een gewone vraag kan stellen, mbt hun problemen..

stel, iemand zijn hdd is kapot, en wilt deze zelf vervangen, en mensen gaan zoeken op t.net, dan zullen ze waarschijnlijk eerst 300 pagina's info krijgen, waar ze niet veel aan hebben.

dan zou een centraal: HELP!!! topic/subfora best handig zijn..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Nee, er wordt gevraagd om ervaringen/hulp van andere BBG bouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
aron225 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:44:
ik vind itsfuzeh's idee wel oké eigenlijk..

gewoon 1 rommel sub forum, waar iedereen een gewone vraag kan stellen, mbt hun problemen..

stel, iemand zijn hdd is kapot, en wilt deze zelf vervangen, en mensen gaan zoeken op t.net, dan zullen ze waarschijnlijk eerst 300 pagina's info krijgen, waar ze niet veel aan hebben.

Ja opzich, ik zette laatst een vraag op het forum en kreeg van een mod te horen dat ik eerst zelf moet zoeken naar antwoorden etc, en terecht dat de mod dat zei. Maar er is geen "vraagbaak'' voor het bouwen van pc's en het vervangen of repareren van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ hierboven.. kom zeg, er zijn topics genoeg op GoT over het vervangen van een schijf. Anders iFixit of andere door google aan te boren bronnen. Ik denk dat een algemeen "ik heb de BBG config gebouwd" topic gaat verzanden in slowchat en/of algemene vragen die elders op het forum thuishoren. Er zijn niet voor niets categorieën; daar vindt je over het algemeen mensen die veel verstand hebben van dat onderwerp en die met kennis en inzicht je probleem kunnen helpen oplossen.

Klinkt een beetje propaganda misschien, maar het idee is wel duidelijk denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 13-04-2012 21:48 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rare titel, Ik dacht aan mensen die de bbg stukjes willen schrijven. Of webshops die de bbg systemen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
aron225 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:44:

Dat lijkt mij dan weer niet een goed idee. Het idee van Tweakers is dat er ook daadwerkelijk tweakers zitten die dus ook gewoon enige kennis hebben. Op het moment dat er zo een subforum komt dan is dat echt een magneet voor minder begaafden die het ook niet nodig vinden om op spelling en leestekens ed. te letten, hetgeen nu soms al lastig te vermijden is door de grote naamsbekendheid van Tweakers.

Nee, het is echt prima zo wat mij betreft. Men kan op zat andere plekken ook vinden hoe ze PC's in elkaar zetten of waarom hun harde schijf kapot is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Mwah, op het forum bij de buren hebben ze ook een beginnelingentopic, juist om de wat simpeler vragen op te vangen. Ik probeer er wel eens behulpzaam te zijn maar soms zit er echt volk tussen...

Mogelijk een bron van frustratie, maar iedereen moet ergens beginnen en waar beter dan GoT, is het niet? Juist hier zullen de noobs snel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
lezzmeister schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:07:
Mwah, op het forum bij de buren hebben ze ook een beginnelingentopic, juist om de wat simpeler vragen op te vangen. Ik probeer er wel eens behulpzaam te zijn maar soms zit er echt volk tussen...

Mogelijk een bron van frustratie, maar iedereen moet ergens beginnen en waar beter dan GoT, is het niet? Juist hier zullen de noobs snel leren.
Nou ja, volgens mij hebben mods het nu al druk zat. Er gaat echt een hoop tijd in zitten om dat een beetje fatsoenlijk te houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
lezzmeister schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:07:

Ik kan het je zo vertellen de noobs leren snel en veel ;)
Ik ben namelijk ook pas een paar dagen actief hier op het forum.
Pagina: 1