Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
M'n 2 jarige mobiele abo is afgelopen waar toen nog geen data/internet bij zat. Nieuwe toestel gaat n android worden en heb dus ook weinig ervaring hiermee/ data verbruik.

Wat ik wil is weinig belminuten en voornamelijk via internet bellen met prog's/apps als scydo of een andere mobile android VOIP app. (alleen nog ff uitvogelen welke het voordeligst is). Ik zal dit voornamelijk via wifi punten doen, maar dit heb je niet overal dus dataverbruik van abo zal er ook zijn.

Met een beetje kijken kwam ik uit bij Tele2 sim only abo met 100belmin/sms en 200mb data. voor 8 eur p/m. alleen vraag ik me af of die 200mb data genoeg is. Volgens zo'n calculator en m'n internetgedrag zou dat voldoende moeten zijn. Telefoon koop ik los.

Linkje

Wat ik niet of miniem zal doen is youtube filmpjes/radio

Wat wel: dagelijks mail checken, whatsapp, bellen via internet (voornamelijk ook via wifi)

Heb ik dan aan die 200mb genoeg denken jullie? De volgende stap is 500mb, normaal 5 eur duurder p/m, nu 12maand actietarief 2.50 duurder. Dus in principe moet die 2.50 meer wel lukken.

komt uit op: 100 belmin/sms en 200mb data voor 8 eur p/m
of 100 belmin/sms en 500mb data voor 10.50 eur p/m.

Iemand ervaring of Tele2 beetje goed is met mobiel? Zou wel degelijk moeten zijn toch, kneem aan dat het netwerk niet zo belabberd zal zijn dat een simpel voip niet zou werken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voornamelijk het bellen via internet zal er in hakken vermoed ik. Ikzelf heb een vergelijkbaar gebruikerspatroon (mail, whatsapp, maar ook twitter en facebook), maar dan zonder het internetbellen. Ik kan toe met de 200mb per maand, maar niet heel ruim. Als je veel gaat voip-en zal 200 niet genoeg zijn ben ik bang.

Eind vorig jaar heb ik van abbo gewisseld en aangezien ik toen van onbeperkt naar beperkt ging heb ik een tool geinstalleerd om mijn dataverbruik bij te houden. Ik weet alleen niet hoe relevant dat voor jou situatie is aangezien ik van Android naar Android ging en mijn gebruik dus niet wezelijk anders werd.

[ Voor 33% gewijzigd door Janoz op 13-04-2012 16:25 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb laatst ook me abo verlengt.

Heb me wel vergist in mijn internet verbruik. Ik mail veel en zit veel op internet te surfen. Kijk geen filmpjes en ook geen streaming muziek.
Heb nu een 500 mb bundel maar die gaat elke maand erg snel op.

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Thanks voor de input. Dan ga ik toch maar een stapje hoger voor de 500mb, dat moet wel genoeg zijn denk ik.
Het handige is dat dit abo maandelijks opzegbaar is, als ik merk dat ik makkelijk boven de 500mb kom dan kan ik nog altijd upgraden naar 1GB. Dat dan weer 2.50 meer is :)