[Dropbox] Foto's van andere gebruiker in mijn Camera Uploads

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik was daarnet even naar een foto aan het zoeken die ik met mijn gsm het getrokken. Aangezien ik de optie heb ingeschakeld waarbij Dropbox automatisch de foto upload die ik getrokken heb, ging ik dus zoeken in mijn 'Camera Upload' map. Toen ik door de foto's heen bladerde kwam ik erachter dat er een heleboel foto's instonden die niet met mijn gsm waren getrokken maar met het toestel van een vriend. Ik vraag me af hoe dit mogelijk is.
Ik deel samen met die vriend een gemeenschappelijke map, maar dit is helemaal niet de map waar deze foto's instaan. De map waar de foto's instaan heet 'Camera Uploads' en heeft Dropbox zelf aangemakt op het moment dat ik de optie inschakelde.

Dit lijkt mij wel een serieus security issues.
Zijn er nog mensen die hier problemen van hebben ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 13:21
Klinkt redelijk serieus als het zo is, maar weet je zeker dat je niet per ongeluk toch die folder hebt geshared?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

Tys

Tjsa, het nadeel van deze feature in Dropbox is gewoon dat als een willekeurige malloot een USB-stick in je PC prikt, Dropbox alle foto's er vanaf trekt en in je 'Camera Uploads' zet. Dat kun je wel uitzetten geloof ik (dat Dropbox eerst om bevestiging vraagt), maar je geeft zelf al aan dat Dropbox dat automatisch doet voor je.

Dus waarschijnlijk heeft een bekende bij jou een USB-stick of telefoon aan je computer gehangen en heeft Dropbox gewoon gedaan wat jij hebt ingesteld.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste dagen mijn hoofd nog eens gebroken over hoe het mogelijk is dat deze bestanden in mijn Camera Uploads staan. Ik heb het sd-kaartje van die vriend in mijn gsm geprikt en waarschijnlijk zal Dropbox automatisch de sd-kaart hebben doorzocht en de foto's hebben geupload.

Ik kan me inbeelden dat ik niet de eerste ben met dit probleem en hoewel het een feature is, vind ik het toch niet al te gebruiksvriendelijk. Ik heb toestemming gegeven om Camera Upload aan te zetten. Onder Camera Upload versta ik dat een foto naar Dropbox wordt geupload van zodra ik de foto neem en niet dat hij mijn sd-kaart gaat zitten inspecteren...