[Behuizing] Water koeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 14:26
Beste tweakers,

Ik heb een systeem bij elkaar gezocht, deze wil ik in de toekomst volledig gaan water koelen (mobo, cpu, gpu) Wil de kast dan wel een beetje tweaken maar heb hier bijna geen gereedschap voor. De bedoeling is om het volledige water koeling systeem in de computer kast te plaatsen en dan moet het er ook nog fatsoenlijk er uit komen te zien.

Ik dacht de idealen kast gevonden te hebben maar omdat ik een klein beetje wil kijken hoe ik mijn budget kan verlagen dacht ik bij de kast te moeten inkorten.

Deze kast heb ik in gedachten:
pricewatch: Xilence Interceptor Pro

Bij deze kast heb je aan de bovenzijden een extra ruimte waar je de hele water koeling kan plaatsen.

Met de volgende hardware:
gallery: darksummenors

Ik weet dat je eigenlijk niet om advies mag vragen in het forum omdat je zelf ook dingen moet onderzoeken. Maar ik heb niet heel erg veel verstand van water koeling systemen, heb hier wel al 3 maanden naar gekeken en ook reviews door genomen.

Alvast bedankt als je mij hiermee wilt helpen!
Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Misschien een beetje offtopic, maar waarom neem je een 23" monitor van 170 euro bij een pc van 2,5k?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Omdat ik niet meer dan 2,5 heb, moet permaand erg veel inleveren waardoor ik bijna niets kan sparen.
Spaar hier ongeveer al 1 jaar voor, daarom zoek ik dus plekken waar ik kan inkorten. En het scherm wat ik momenteel heb is 22" dus ga er alleen maar op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dit moederbord: pricewatch: MSI X79A-GD45 (8D) is een stuk goedkoper en dan kun je die 150 euro in een betere monitor/in je zak steken ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ik denk dat je dan beter bespaard door voor socket 1155 te gaan, een andere voeding(GEEN 1300w, 650 is al meer dan genoeg voor een 680) en 8gb ram ipv 16, tenzij je video editing doet. Een corsair obsidian 800d of cooler master cosmos 2 zijn ook erg goed qua waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Ik kan me voorstellen dat je niet op de andere onderdelen wil besparen, maar die voeding is inderdaad echt enorme overkill.. Zelfs als je heftig gaat overklokken heb je al zat aan de helft.

Die 150 die je dan bespaart kun je dan in je scherm steken. Een mooi/groot scherm is IMO erg belangrijk voor de hele beleving van 'het computeren' en mag bij zo'n PC niet worden achtergesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
De 1300 Watt is natuurlijk wat veel maar hier heb ik rekening gehouden met een eventuele SLI (680) en de water koeling die hier op aan gesloten gaan worden. Maar ik had eigenlijk voor deze socket 2011 gekozen omdat hier de nieuwe generatie CPU 6 core ondersteund word.

Cosmos 2 case is dacht ik ook duurder of niet? Vind de cosmos namelijk een stuk mooier dan de huidige case die ik gekozen heb, maar dacht de boven compartiment ideaal was voor water koeling setup.

Ik zal de anderen case eens bekijken. Wou dat wat ervaring in water koeling had zodat ik wist hoe ik precies de opstelling kan maken en beter inzicht zou hebben in de case.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Best Buy Guide overzichtstopic
[BBG aanschaf] Gamesysteem

Als je aangeeft een jaar gespaard te hebben voor die pc zou ik bovenstaand topic even opzoeken in de BBG en doornemen en wellicht daar je systeem even posten en om feedback vragen. De vraag m.b.t. je kast kan je daar dan ook gelijk prima stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

darksummenors schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:32:
De 1300 Watt is natuurlijk wat veel maar hier heb ik rekening gehouden met een eventuele SLI (680) en de water koeling die hier op aan gesloten gaan worden.
Maar SLI 680's verbruiken nou ook weer niet zo heel veel hoor. En je waterkoeling pompjes hebben zo'n 10-20w per stuk nodig. Als je niet overklokt zou je met een A-merk 750w (en misschien nog wel minder) voeding zelfs je hele setup met SLI en waterkoeling en weet ik wat allemaal kunnen draaien.

Maar goed, het is jouw geld/pc ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

darksummenors schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:32:
De 1300 Watt is natuurlijk wat veel maar hier heb ik rekening gehouden met een eventuele SLI (680) en de water koeling die hier op aan gesloten gaan worden. Maar ik had eigenlijk voor deze socket 2011 gekozen omdat hier de nieuwe generatie CPU 6 core ondersteund word.

Cosmos 2 case is dacht ik ook duurder of niet? Vind de cosmos namelijk een stuk mooier dan de huidige case die ik gekozen heb, maar dacht de boven compartiment ideaal was voor water koeling setup.

Ik zal de anderen case eens bekijken. Wou dat wat ervaring in water koeling had zodat ik wist hoe ik precies de opstelling kan maken en beter inzicht zou hebben in de case.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
i7 2600k + Moederbord met sli ready en/of cf ready + voeding 850 watt modulair. Hoeveel bespaard? 550 euro dan. Waar ga je je computer eigenlijk voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Mijn computer ga ik uitsluitend voor gamen gebruiken en af en toe fotoshoppen. Ik probeer een systeem te bouwen dat voor 3/4 jaar allen games en programma's nog goed kan draaien.

Dit heb ik ook met mijn vorige systeem ook gedaan (9800gtx+ sli, Q9550, nforce moederbord). Hij draaid nu nog steeds alle spellen en dergelijke maar ik merk bij bf3 erg veel irritaties, hij draait de hele tijd soepel en als ik een vijand naast me heb staan kan ik mijn aim op eens niet meer draaien. Dus vond het hoog tijd om te beginnen met een nieuw systeem, door middel van OC wil ik dit systeem zelfs langer gaan gebruiken.

De voeding ga ik ook even onderzoeken voor een goedkopere, met minder wattage. Bedankt voor jullie tips! Zal deze punten zeker even onder de loep nemen!

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties!
Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan raad ik je een x79 absoluut af. Neem hier anders eens een kijkje: [BBG aanschaf] Gamesysteem . Je geeft namelijk aan dat je vastzit aan een 'strak' budget en tegelijkertijd ga je je geld eigenlijk een soort van 'weggooien'.

Een i5 zou meer dan genoeg zijn en voor de zekerheid zou je nog kunnen kijken naar een i7 (1155).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

darksummenors schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:32:
Mijn computer ga ik uitsluitend voor gamen gebruiken en af en toe fotoshoppen. Ik probeer een systeem te bouwen dat voor 3/4 jaar allen games en programma's nog goed kan draaien.

Dit heb ik ook met mijn vorige systeem ook gedaan (9800gtx+ sli, Q9550, nforce moederbord). Hij draaid nu nog steeds alle spellen en dergelijke maar ik merk bij bf3 erg veel irritaties, hij draait de hele tijd soepel en als ik een vijand naast me heb staan kan ik mijn aim op eens niet meer draaien. Dus vond het hoog tijd om te beginnen met een nieuw systeem, door middel van OC wil ik dit systeem zelfs langer gaan gebruiken.

De voeding ga ik ook even onderzoeken voor een goedkopere, met minder wattage. Bedankt voor jullie tips! Zal deze punten zeker even onder de loep nemen!

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties!
Gydo
Als je alleen gamet en photoshop. Is i7 2600k en bijpassens moederbord al goed genoeg in plaats van een moederbord van 350 euro en processor van 500. Wat hierboven dus al word gezegd. Je gooit je geld dan gewoon letterlijk weg.

[ Voor 3% gewijzigd door ion op 13-04-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
ik zou meer voor dit dan gaan, als ik je wensen mag geloven

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 680€ 454,48€ 454,48
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1Corsair HX850W€ 140,-€ 140,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 87,50€ 87,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,88

+ een z77 moederboard
+ ssd na keuze (indien nodig)
+ hdd na keuze

zo ben je ook goed future proof (of je moet nog heeel even wachten en meteen een ivy bridge nemen)
en met de 850watt kan je ook makkelijk nog een 2e gtx 680 erbij in doen.

nu moet je alleen nog een kast vinden die voor jou geschikt is en natuurlijk een mooie waterkoeling set (of alles los :) )

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
RoofTurkey schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:42:
Dan raad ik je een x79 absoluut af. Neem hier anders eens een kijkje: [BBG aanschaf] Gamesysteem . Je geeft namelijk aan dat je vastzit aan een 'strak' budget en tegelijkertijd ga je je geld eigenlijk een soort van 'weggooien'.

Een i5 zou meer dan genoeg zijn en voor de zekerheid zou je nog kunnen kijken naar een i7 (1155).
Ik ga hier zeker een kijkje nemen! Maar hoezo raad je de x79 dan precies af? Want ik wil gewoon egt een top systeem hebben waar zonder zorgen de toekomst groot in kan kijken. Mijn budget is niet geheel klein ik heb namelijk een rek tot 2500.

Ik vind het mobo ook erg duur (350,-) maar enkelen vrienden van mij hebben dit mobo ook en heb deze voor hen in elkaar gezet. Merkte hier een aantal grote voordelen ten opzichten van mijn huidige evga nforce. Ik had deze mobo gekozen zodat ik ook goed kon OC.

Lees erg veel over dit soort zaken maar het probleem is dat ik niet precies weet op welken punten ik moet letten. Ik weet wel enkelen punten maar door mijn dyslexie lees ik soms dingen verkeerd en interpreteer ik deze dan ook fout.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties ik ga dit morgen allemaal even haar fijn uitzoeken met de tips die jullie mij gegeven hebben. Vandaag nog erg druk gehad.

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
voor dat geld zou ik persoonlijk de 800D nemen van Corsair. Die is gemaakt voor waterkoeling, je kunt er zonder modden waterkoeling inbouwen. Er past standaard een 360 rad in. met een beejte modwerk kun je dat makkelijk uitbreiden (ik heb er een 480 in en een 140, alles push pull en alles in de kast).

Daarnaast zou ik nu lekker wachten op ivy bridge.

mobo koelen? mwah, ziet er leuk uit maar heeft geen enkel nut meestal.

zit er in die kast die je nu hebt overigens wel rad ruimte?

verder zou ik voor de AX voeding van corsair gaan :-) maar dat is persoonlijk.
en ik zou geen 16gb gebeugen nemen, liever 8gb van sneller memory.

[ Voor 36% gewijzigd door Boefmans op 19-04-2012 13:36 ]

mixing a drink and music

Pagina: 1