Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[helderhosting] Plain text wachtwoorden en meer

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Hallo,

Ik heb onlangs mijn gegevens opgevraagd van mijn domein en hosting bij Helderhosting en ik kreeg tot mijn stomme verbazing het mail wachtwoord in plaintext terug.

Op de vraag waarom dit was kreeg ik de melding :

" Het probleem met de wachtwoorden zal ik hier aan onze systeembeheerders doorgeven."

Nooit meer een antwoord op terug gekregen. Dit is in mijn optiek gewoon heel erg slecht.
Tevens ook meerdere malen aangegeven dat hun website uit elkaar valt. Klik maar is op de bloem logo en je krijgt een :

" The requested URL /index.html was not found on this server. " Ook maanden geleden aangegeven, nooit aanpast.

De inlog naar je control panel is ook vaag. Klik je gelijk op de link van de control panel dan kom je in de nieuwe omgeving terecht. Klik je eerst op helpdesk en dan op control panel dan krijg je de oude login nog te zien. Als een hosting provider zulke zaken niet serieus wilt oppakken mbt je website hoe kan je dan vertrouwen wekken ? Plus het feit dat ik er nu achter ben gekomen dat ww plain text worden opgeslagen ga ik deze maand nog al mijn domeinen overzetten.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16
En wat wil je precies bereiken met dit topic?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Wat is inderdaad je bedoeling van dit topic, dat is mij nu eerlijk gezegd ook niet duidelijk. ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wie zegt dat ze plain text worden opgeslagen waarom zou er geen encryptie toegepast worden ?
Denk aan een combinatie van een hash voor het standaard werk en een pgp contructie richting een safe.

Iperf

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Password horen niet recoverable te zijn, tenzij je echt de originele passwords nodig hebt. Dan denk ik vooral aan passwords die je nodig hebt om automatisch verbinding te maken met andere systemen als databases en POP3 servers. Passwords voor hosting horen daar IMHO niet bij. Als je die kwijtraakt dan moet je maar een nieuw password aanvragen en dat dan daarna wijzigen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meh, daar vershillen de meningen wel eens over.

Ik zelf het zelf wel met je eens.
Mijn provider echter stuurt je vrolijk je passwoord op, of geeft deze per telefoon (mist je een "bewezen" beller bent)
mijn dns provider zet ook passwoorden in een safe en houd die daar een tijd

Iperf

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Mooi, bedankt voor de mededeling, maar het topic heeft verder weinig zin zo, er valt weinig te discussieren.
Om die reden gaat het topic dus ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.