FN-funties op Acer 4710 Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 21:42
Beste Tweakers,

Ik heb een Acer laptop 4710, waar Vista opstond toen ik hem kocht. De support en software van de acer site zijn dan ook alleen voor xp en vista. Echter heb ik er Windows 7 op geinstalleerd. Dit werkt prima alleen kan ik de brigthness van het beeldscherm niet aanpassen door FN+arrow keys. Overige FN combinaties zoals FN + F1 en dergelijke werken wel. De arrow keys werken ook gewoon.

Ik heb alle vista software al geinstalleerd op windows 7 met compabiliteit en administrator geselecteerd.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

gr. simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Via je drivers instellen van je videokaart??

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Onderaan naast de klok staat het icoontje van een batterij.
Als je daarop klikt zie je 'helderheid aanpassen' (zoniet dan via configuratiescherm en 'energiebeheer') daar kan je bij het energieschema die van toepassing is de brightness instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
@Nvidia_Intel:
via de Intel driver van me beeldscherm staat inderdaad "Helderheid" maar als ik dit aanpas is het niet het zelfde als vroefer via FN + arrows. Het wordt dan heel wittig of juist niet, niet simpel weg minder fel of feller.

@Droomygirl:
Het staat niet bij dat icoontje rechtsonderin. Als ik bij het energieschema ga kijken en dan op het plusje naast beeldscherm druk krijg ik alleen de optie "beeldscherm uitschakelen na" maar niet de optie om de brightness aan te passen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
Meestal wordt dit veroorzaakt doordat een driver mist die de FN functies (hotkey's) aanstuurt. Dingen als FN-F1 voor standby etc worden door Windows vaak herkend, meer de overige zoals inderdaad brightness, niet.

Ik heb 2 oudere laptops die ik ook ge-upgrade heb naar Windows 7, je probleem komt me dan ook bekend voor.

Ik zou even op de Acer site gaan zoeken naar een driver hiervoor. Ik heb geen ervaring met Acer, voor m'n ThinkPad heette het simpelweg Hotkey driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
@cmndr_adama

Gelukkig ben ik niet de enige die dit probleem dan heeft. Wel jammer dat je een ander merk laptop hebt.
Ik heb van mijn laptop alle vista drivers al gedownload en geinstalleerd maar dat verhelpt het probleem niet. Ook heb ik naar nieuwe laptops gekeken met hetzelfde keyboard en daarvan de windows 7 drivers geinstalled, maar ook dit hielp niet.

Op de site van acer staan alleen drivers voor Bluetooth, Camera, CardReader, Lan, Modem, touchpad, VGA en WLan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
Hmm. Ik heb even gekeken op de Acer site, ik vermoed dat je ipv een driver hier een stukje software moet installeren. (Staat onder 'Applications'). Ik zie bv eSetting, AcerMC en nog een aantal.
Ik vermoedt dat een van deze het moet zijn, ik kan je helaas niet aangeven welke. Op de naam af geef ik eSetting, LaunchManager of Acer Mobility Center het meeste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Na het installeren van ePower lukt het wel om de helderheid van me beeldscherm aan te passen. Maar dit dan via het programmaatje, waarvoor ik ook weer het eFramework nodig heb... Allemaal Acer applicaties die ook weer moeten opstarten. Echter kan ik nog steeds niet de helderheid wijzigen via de FN toets, ondanks het installeren van ePower.
Pagina: 1