hallo allemaal,
ik ben bezig met een programma dat als een soort beheersysteem moet gaan werken. het moet detecteren waarneer er een proces wordt gestart en gestopt en dat tegen een white en blacklist checken.
Ik heb hier meerdere voorbeelden van op het internet gevonden. het probleem is echter dat als ik deze voorbeelden probeer, zelfs als ik het letterlijk overkopieer, wat ik liever niet doen want daar leer ik niks van, ik altijd tegen het probleem aanloop dat mijn visual c# 2010 express zegt ManagementEventWatcher niet te kennen.
een voorbeeld:
dit is gewoon een letterlijk voorbeeld van wat ik heb gevonden. en wat ik ook probeer er komt altijd een rood lijntje onder de ManagementEventWatcher met de melding
heeft iemand ideeën over hoe ik dit op kan lossen? het is me wel opgevallen dat de voorbeelden al vaak iets langer dan een jaar oud zijn. in de msdn staat het echter nog wel gewoon beschreven.
ik ben bezig met een programma dat als een soort beheersysteem moet gaan werken. het moet detecteren waarneer er een proces wordt gestart en gestopt en dat tegen een white en blacklist checken.
Ik heb hier meerdere voorbeelden van op het internet gevonden. het probleem is echter dat als ik deze voorbeelden probeer, zelfs als ik het letterlijk overkopieer, wat ik liever niet doen want daar leer ik niks van, ik altijd tegen het probleem aanloop dat mijn visual c# 2010 express zegt ManagementEventWatcher niet te kennen.
een voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ManagementEventWatcher startWatch = new ManagementEventWatcher( new WqlEventQuery("SELECT * FROM Win32_ProcessStartTrace")); startWatch.EventArrived += new EventArrivedEventHandler(startWatch_EventArrived); startWatch.Start(); ManagementEventWatcher stopWatch = new ManagementEventWatcher( new WqlEventQuery("SELECT * FROM Win32_ProcessStopTrace")); stopWatch.EventArrived += new EventArrivedEventHandler(stopWatch_EventArrived); stopWatch.Start(); Console.WriteLine("Press ENTER to exit"); Console.ReadLine(); startWatch.Stop(); stopWatch.Stop(); |
dit is gewoon een letterlijk voorbeeld van wat ik heb gevonden. en wat ik ook probeer er komt altijd een rood lijntje onder de ManagementEventWatcher met de melding
code:
1
| Error 1 The type or namespace name 'ManagementEventWatcher' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) |
heeft iemand ideeën over hoe ik dit op kan lossen? het is me wel opgevallen dat de voorbeelden al vaak iets langer dan een jaar oud zijn. in de msdn staat het echter nog wel gewoon beschreven.
[ Voor 2% gewijzigd door williewonka03 op 13-04-2012 09:01 . Reden: linkje toegevoegd ]