[fedora] sessie wordt opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik ben al een tijdje actief met Linux, jaren al op m'n laptop gedraaid, maar ik heb sinds kort Windows helemaal de deur uit gedaan en ik draai nu op Fedora 16.

Nou ben ik tegen een klein dingetje aangelopen wat ik niet echt kan oplossen, ik weet ook niet of het effect heeft op de opstarttijd van m'n computer.

Na het herstarten zie ik vlak voor het inlogscherm even kort mijn oude sessie nog staan. Ik zie dan alle vensters die open stonden even verschijnen, daarna komt het inlogscherm ervoor. Ik heb ervoor gekozen om de sessie niet op te slaan, wat hij opzich ook netjes doet, want na het inloggen, begin ik met een schone sessie.

Ik wil ook met een leeg bureaublad starten als ik m'n computer aanzet, waarom laat hij dan toch kort de oude sessie zien? Het lijkt me dat hij die dus ergens opslaat en weer moet laden, kan dat uitgezet worden? Scheelt dat in afsluit/opstarttijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29

deadinspace

The what goes where now?

In plaats van je computer opnieuw op te starten, zet hem eens uit en vijf minuten later weer aan. Ik durf te wedden dat je het dan niet ziet ;)

Wat je ziet is geen opgeslagen sessie oid, wat je ziet is ongeinitialiseerd videogeheugen dat nog dezelfde inhoud heeft als toen je computer afsloot.

Wat voor videokaart heb je eigenlijk, en welke driver gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
aha.. dat zou zomaar eens kunnen. Ik heb een Saphire HD6850.

Ik gebruik nu de Gallium 0.4 driver.