Inkt/Print problemen met HP Photosmart 7510.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Hey allemaal,

Recentelijk heb ik een nieuwe printer gekocht: de HP Photosmart 7510.
Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee geweest, maar sinds dat ik cartridge van zwarte inkt opnieuw handmatig gevuld heb, ondervind ik problemen.

Gezien ik vrij veel print, was ik al snel door mijn eerste zwarte inktcartridge heen.
Daarom heb ik een navulsetje gekocht van het merk :ZOLID, en handmatig de originele HP cartridge van nieuwe zwarte inkt voorzien.

Na de bijgevulde originele HP cartridge geplaatst te hebben, kreeg ik in eerste instantie een bericht van de printer dat de cartridge leeg is of er een niet-originele-hp cartridge inzit. Dit was vreemd aangezien ik het net bijgevuld had. Als ik nu elektronisch the inktlevels controleer staat er bij "zwart" ook dat de cartridge leeg is, terwijl hij in feite gewoon vol is.
Ik vermoed daarom dat de inktlevels van de cartridge gechecked worden via de chip die onder elke cartridge zit. (en wellicht wordt dus niet de inhoud van de cartridge gemeten, maar het aantal keer dat het gebruikt is)

Afin, ik geef aan dat ik toch door wil blijven printen ondanks dat de printer aangeeft dat de cartridge leeg/nep is. Nu print the printer in feit prima, maar na elke X hoeveelheid geprinte pagina's (ongeveer 10 pagina's) wordt de geprinte tekst ineens steeds vager, alsof the inkt op is. (terwijl dit overduidelijk niet het geval is)
Als ik dan de kap open, en de cartridge los klik en weer vast klik, en de klep weer dicht doe, dan print de printer weer prima alsof er niks aan de hand is.

Als ik nu een groot document afdruk, moet ik dus telkens om de zoveel pagina's de klep open maken en de cartridge losklikken en weer vastklikken, zodra de tekst vaag wordt.

Zover ik weet ligt het niet aan de "nep-inkt", want hij print telkens prima alleen wel maar voor een korte periode.
Ik gebruik ook nog steeds de originele HP inktcartridge, alleen ditmaal bijgevuld.
En gekgenoeg geeft de printer elektronisch aan dat de cartridge leeg is, terwijl hij in feite gewoon gevuld is.
Ik heb al op het officiële HP forum gekeken, maar ik kan ook niemand vinden met hetzelfde probleem. (er zijn ook weinig mensen daar met deze printer, ondanks/gezien het een relatief nieuw model is)
Zou het een ingebouwd beveiligingsmechanisme van HP kunnen zijn tegen handmatig bijvullen?

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,

Falco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Zit er misschien een chipje op de cartridge? Zoja, dan moet je die wel resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Je hebt last van de bescherming die HP inbouwt. Bij HP ga je dan ook geen hulp krijgen, ik zou eens zoeken op een forum van de 'nep inkt' hoe je de printer wijs kan maken dat er een volle cartridge inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
Beste KeDeShCh en HoCr,

Bedankt voor jullie reactie.
@ KeDeShCh, ja er zit inderdaad een chip aan de onderkant van de cartridge. Maar hoe reset je die dan?
@ HoCr, weet je zeker dat die HP bescherming die je noemt echt bestaat? Zo ja hoe kan ik die omzeilen?

Het vreemde is dat ik wel door kan printen, maar dat hij er na een paar pagina's mee ophoudt. Van alle dingen die ik gevonden heb over de HP chip belemmering, kunnen mensen helemaal niet printen.
Dus ligt het nu aan de chip/dat de printer denkt dat de cartridge leeg is, of is er iets anders mis met de printer dat ervoor zorgt dat pas na een paar pagina's, de inkt vager wordt?

Als er nog andere mensen zijn die een oplossing weten, ik hoor het graag.

[ Voor 38% gewijzigd door dudefal op 16-04-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je chipresetters voor. Heb ze wel eens gezien bij 123inkt.nl, maar of er een resetter is voor jouw type cartridge, dat weet ik niet, dat zal je na moeten kijken/uit moeten zoeken.

Heb even een zoektochtje gedaan en hier is de link, de rest zal je zelf moeten doen ;)

http://www.bing.com/searc...L&rf=0&first=11&FORM=PORE

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 292340 op 16-04-2012 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
Beste KeDeShCh,

Ik volgde jouw link, maar dat is maar een search entry bij zoek machine BING.com.
In die lijst heb ik niks bruikbaars kunnen vinden. Op 123inkt.nl hebben ze inderdaad chipresetters, maar helaas niet voor HP.
Ik heb wel wat aanbieders op alibaba.com uit China gevonden, maar die hebben gek genoeg allemaal een andere vorm dan degene die ik onderaan m'n cartridges heb, terwijl het volgens de beschrijvingen wel allemaal 364 cartridges van HP betreft. Bij mij is het zwarte bij de chip rechthoekig, op alle plaatjes online de zwarte gedeeltes van de chip rondjes zijn.
http://www.alibaba.com/tr...celog=detail__direct_0914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, de link is een overzicht van linkjes, ik ga het niet helemaal voorkauwen voor je. ;)
Jouw linkje gaat naar losse chips voor cartridges en niet naar resetters, heb ze wel kunnen vinden, maar of jouw type erbij zit, is iets wat je zelf uit dient te zoeken. :)

http://www.alibaba.com/pr...spelling_check&oriword=HP 364 chipresetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

dudefal schreef op maandag 16 april 2012 @ 01:18:

@ HoCr, weet je zeker dat die HP bescherming die je noemt echt bestaat? Zo ja hoe kan ik die omzeilen?
Ik weet niets zeker, maar ik zie hier dat HP een cartridge van 123inkt soms als onecht bestempeld en dan bepaalde km-standen weigert op te hoesten.

Prive heb ik meegemaakt dat ik zo weinig printte dat de THT van mijn originele HP-cartridge verlopen was en ik een nieuwe moest kopen.

Bovendien weet ik dat fabrikanten geen tot weinig winst maken op printers, maar binnenlopen op cartridges, als fabrikant zou ik die markt ook proberen te beschermen.

Zoek anders ook nog eens naar 'rekenkamer wat kost printerinkt' en val van je stoel van verbazing >:)
Pagina: 1