Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanleytjah
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01 18:24
Beste Tweakers,

Voor mijn verjaardag over een maandje wil ik graag een nieuwe telefoon, maar deze moet wel budget zijn!

Wil het liefst een touchphone, android is een must. Prijs ongeveer €150-200, heb er al een paar uitgezocht, maar heb nog niet echt een keuze kunnen maken en zoek naar mensen met ervaring, het liefst langer dan een half jaar ervaring :)
Deze heb ik uitgezocht, maar andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
http://tweakers.net/price...htc-wildfire-s-zwart.html
http://tweakers.net/price...peria-mini-pro-zwart.html
http://tweakers.net/price...galaxy-ace-s5830-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 18:00
Wat zijn je wensen en waarom valt je oog op deze drie? Je zegt te zoeken naar ervaringen, maar heb je al bij productreviews gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

Umbrah

The Incredible MapMan

De reviews bekijken is een goede start, maar ook een goede start is het kijken naar leeftijd (mini pro is bijna een jaar oud, vuistregel: voor succes toestellen kun je 18mnd updates verwachten, sommige fabrikanten zijn trager dan anderen) van het toestel.

Ik denk dat je een paar eisen duidelijk moet stellen, zoals:

* Wil ik leasen of niet?
* Wil ik echt Android (vrijheid), of ga ik liever voor Windows Phone (net minder vrijheid, in opkomst, anders, maar soms wat meer bang-for-bucks als in wat je er van kan verwachten)
* Welke Android versies zijn er en hoeveel waarde hecht ik aan updates?
* Welke skins gebruiken de fabrikanten?
* Vind ik schermresolutie belangrijk? (alle drie de toestellen die je geselecteerd hebt hebben een micro-resolutie van 320*480, hoewel 80% goed schaalt vinden 20%, soms best coole apps, 480*800 of hoger fijner)
* Hoe snappy moet het toestel zijn met meer dingen open?
* Vind ik een QWERTY toetsenbord in een iets dikker toestel belangrijk?
* Hoeveel ruimte wil ik om apps te installeren?

Mijn mening: ga voor een tweedehands Galaxy SII in plaats van wat hier staat, bijvoorbeeld: hoe fijn vind ik het om te klooien met App2SD wat er soms niet is als mijn Galaxy Ace maar 150mb aan on-device app opslag heeft? Wil ik wel eens met Swype gaan spelen en moet ik 20mb daarvoor uittrekken? Wil je apps kunnen installeren moet je ruimte ervoor vrijhouden voordat je het naar de SD kunt plaatsen. Een telefoon zoals de GSII heeft gewoon zo veel meer "comfort", die 3 foons die je hierboven hebt neergezet zijn echt nog van zo'n generatie "we maakten ons nog zorgen om app ruimte en dingen als App2SD", nieuwe telefoons hebben dat niet.

Ik zeg: hou dat geld in je zak en koop iets NET later waar je VEEL blijer van wordt. Maar dat zal ik doen. Ik sjouw overigens alle drie de mobiele OS-en mee, (een moderne Android tab, een antieke Android phone (Desire, wel de goeie resolutie!), een 1st gen Windows Phone met coole OLED en WP7.5, en een iPhone 4), en durf te zeggen: qua bang for bucks zou ik of een high-end droid kopen, of een Windows Phone, zeker als je vrijheid mild belangrijk vind. WP is dan wat verder dan iOS, maar nog lang niet zo vrij als de Droid.

Maar goed, denk eens rustig na, je wil een kado voor jezelf waar je echt wat aan hebt; niet een zak hete lucht die even leuk is maar die je na een paar maand alweer ontgroeit bent. Een eerste indruk kan veel uitmaken namelijk!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eventueel een telefoon zoals de Desire HD? Wel gelijk 80 euro boven je budget maar je krijgt er enorm veel meer telefoon voor terug.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:32
Wat dacht je van deze telefoon?
pricewatch: Alcatel OT-995 Zwart

Bij 4Launch is hij reeds te verkrijgen: http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-123667

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:19

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

De drie telefoons die je zelf hebt uitgekozen, hou er rekening mee ze zijn echt klein met een lage resolutie.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanleytjah
Zo, beste reacties binnen een dag! Dank allemaal alvast!
@c0rnelis wensen zijn gewoon een telefoon die fijn in gebruik is, zal er veel mee gaan whatsappen en bellen en misschien een beetje op gamen, niet gigantisch veel speciaals in ieder geval

@Umbrah Ik wil een simlockvrije telefoon kopen, daarbij neem ik dan een sim-only, heb berekend en scheelt gigantisch veel geld met een abbo+telefoon. Leasen is erg onduidelijk, weet niet wat je aan het einde voor de telefoon betaalt, wil dus niet leasen!
Wil echt android, wil veel vrijheid en heb het voorgevoel dat windows phones niet veel gebruikt zullen worden, zelfs met de komst van windows 8.
Updates vind ik niet superbelangrijk, weet ook niet echt wat nieuwe androidversies nou doen, misschien kan iemand me daar wat verheldering over geven? Wat het verschil is tussen android 2.3/3/4
Skins heb ik wel wat ervaring mee, vrienden die ook android hebben. Heb daarom ook mijn keuze op deze 3 laten vallen, heb daar wat ervaring mee en deze drie bevielen mij het best.
Resolutie maakt niet superveel uit, ben niet van plan veel apps erop te zetten en ook niet films op te kijken.
Dit punt is inderdaad wel iets waar ik dus 0 verstand van heb, weet niet hoe multiprocessing werkt op een telefoon, maar denk ook niet dat ik superveel tegelijk aan heb staan.
Een fysiek toetsenbord is niet nodig, het liefst wel een telefoon met swipe
Ruimte voor apps hoeft niet heel groot te zijn, whatsapp, facebook app, twitter app en een paar games.
Ben nooit echt fan van tweedehands spullen geweest, waarom zou je zo'n nieuwe mobiel verkopen? Motieven vind ik meestal erg vaag en je hebt niet echt garantie, heb liever gewoon een nieuwe mobiel, zodat ik zeker weet van de garantie en dat het toestel in orde is.

@Tsurany: ben een arme student, kan zelf niet zoveel geld missen!

@Puch: Heb echt 0 ervaring met alcatel, misschien dat iemand kan vertellen of het een goed toestel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik ben het helemaal met 42dpi eens dat de toestellen die je noemt echt low-end en klein zijn. De schermen zijn echt matig met lage resolutie. Daarnaast zal je geen upgrade meer krijgen naar ICS. Zelf zou ik deze toestellen echt niet meer kopen.

De Alcatel OT-995 heeft mijn inziens echt een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Veel mooier scherm en veel sneller. Daarnaast staat voor zover ik weet een upgrade naar ICS op de rol.

Als je liever een kleiner toestel hebt dan heeft Hi een aanbieding met de SE Xperia Ray voor 169,95. Ook een goed toestel met uitstekende beoordelingen van gebruikers, kijk maar eens op kieskeurig bijvoorbeeld.

Zelf heb ik nog een ongebruikte LG Optimus Black liggen die ik binnen je budget kan verkopen. De doos is wel open, maar het toestel is nooit gebruikt. Dit is een toestel met naar mijn mening ook een hele goede prijs-kwaliteit verhouding waar ik zelf heel enthousiast over ben (ik heb er ook een in gebruik). Mooi helder NOVA scherm en compact en licht in verhouding met de schermgrootte en ook een ICS upgrade aangekondigt.

Ik wens je veel succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk hier eens: http://www.besteproduct.n...duld__video_preview_.html
Die Alcatel lijkt mij een goede keuze, gewoon veel betere specificaties dan zijn concurrenten en je hebt gewoon een volwaardig Android toestel voor de prijs van een budget modelletje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40
Al gekeken naar de Sony Xperia Ray.
Via kpn hi prepay voor 170euro te krijgen.
En volgens zeggen was deze simlock vrij.

Ik zou voor de zekerheid wel navraag doen in het Xperia Ray topic.

In ieder geval 3,3" met een fatsoenlijke resolutie.

[ Voor 34% gewijzigd door Sinned123 op 13-04-2012 10:48 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Er worden nu ook veel HTC Desire aangeboden. Deze kun je voor een leuke prijs 2de hands hier op Tweakers vinden. Prima specs en daar kan een Wildfire niet tegen op qua snelheid.

Tevens een grote groep die zeer actief ROM's hiervoor maakt waardoor je ook ICS er rustig op kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

2e hands ligt de desire s ook in je budget. en dat is een recente mid/high range telefoon.
mooi scherm en lekker vlot.(Tov wildfire)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanleytjah
Hmm, die alcatel ziet er toch wel erg interessant uit! Mooie prijs voor wat je er voor terugkijkt! Maar even wachten totdat deze uit is en dan wat reviews checken! Bedankt voor de tips allemaal, zal ook nog voor een tweedehands desire kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn de ZTE telefoons niet iets? Volgens mij goedkoop, redelijke specs.
pricewatch: ZTE Blade (San Francisco)
Of de ZTE Skate, niet in de Pricewatch te vinden, wel in vraag en aanbod: V&A aangeboden: ZTE Skate (rebranded)

[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Iets boven je budget:
http://www.techzine.nl/ni...h-android-smartphone.html
Maar ik vind zelf de Alcatel veruit de meest interessante (naast mijn LG natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

ZTE en Huawei maken goeie budget toestellen. Ik help je dan ook graag op weg.

ZTE U880

Even samen gevat, deze Android telefoon heeft een 3.5inch scherm met een resolutie van 800×480 en verder 512RAM, 512ROM en 800Mhz CPU.

Of hier een 4.3 inch Android telefoon van ZTE.

Wat betreft budget Android telefoons is het aanbod hier in Nederland gewoon niet goed, in China vind je veel goeie budget Android telefoons van ZTE en Huawei.

Waar te koop? Nou je kunt een taobao agent inschakelen om zelf van taobao te kopen, ik kan een welke ik laatst zelf gebruikt heb http://www.zarmark.com/default.aspx

Of je koopt via een website die internationaal verstuurd.

De ZTE U960S kun je internationaal hier kopen en ook de ZTE U880 is daar te koop.

Die prijzen daar zijn inclusief gratis internationaal verzenden, dus voor ongeveer € 150 kun je deze telefoons kopen, uiteraard kan het zijn dat de douane zijn deel wilt, maar dan nog zul je onder de € 200 blijven.

De ZTE U960S kun je ook importeren uit de UK dan hoef je geen invoer rechten te betalen en heb je niet de Chinese versie, de ZTE U960S heet in UK de ZTE Skate.

http://www.ebay.nl/itm/Or...hones&hash=item20c42dcce9

Kost je net geen € 200, kijk maar wat je met dit advies doet, maar voor € 200 kun je niet veel beters vinden, pas rond de € 300 vind je high end toestellen van vorig jaar.

Zag net in pricewatch dat de HTC Desire HD nog maar € 236,98 kost. Dat is echt een goed toestel en er is een update naar ICS aangekondigd.

pricewatch: HTC Desire HD Bruin

Ik heb hem zelf gehad en was er tevreden mee, erg goed toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 14-04-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Volgens mij is dat een foutje op pricewatch, is mi niet daadwerkelijk te koop voor die prijs. Indien wel een top koop.

Eerlijk gezegd geef ik toch de voorkeur aan de Alcatel OT-995 dan de ZTE's die je noemt. Ik heb in ieder geval geen goede ervaringen met toestellen direct uit China. De ZTE Blade is wel een goed toestel, maar kost nu in Nederland toch 150 euro, en dat vind ik niet echt goedkoop meer.

Daarnaast kan je voor onder 200 euro ook en LG Optimus Black kopen, daarvan weet ik dat het een goed toestel is (en mijns inziens behoorlijk beter dan de ZTE's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:42

Quad

Doof

Sigis schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:09:
Volgens mij is dat een foutje op pricewatch, is mi niet daadwerkelijk te koop voor die prijs. Indien wel een top koop.

Eerlijk gezegd geef ik toch de voorkeur aan de Alcatel OT-995 dan de ZTE's die je noemt. Ik heb in ieder geval geen goede ervaringen met toestellen direct uit China. De ZTE Blade is wel een goed toestel, maar kost nu in Nederland toch 150 euro, en dat vind ik niet echt goedkoop meer.

Daarnaast kan je voor onder 200 euro ook en LG Optimus Black kopen, daarvan weet ik dat het een goed toestel is (en mijns inziens behoorlijk beter dan de ZTE's).
Laatste ben ik het niet! met je eens.
De LG Black voelt erg plastic aan, is LG erg langzaam met updaten en doet hij het lange na niet gewoon beter qua feeling als bij de ZTE toestellen.

Wat onze vriend Diqiu-long opnoemt zijn toestellen te bestellen via China. Doe dat gewoon níet!
De ZTE Blade is in Nederland te verkrijgen (alleen niet meer via een retailer..) maar kost tweede hands niet meer als een euro of 80,-..
Ik heb hem zelf ook, draai ICS 4.0.4! en het doet het fantastisch voor het geen ik er mee doe.
En dat is browsen, whatsappen facebooken en twitter..

Voor de rest heeft Huawei wellicht wel iets interessants maar dat is nog onbekend voor mij nog even :*) .

Ik kan je wel vertellen dat Chinese merken ala Alcatel, ZTE en Huawei je veel meer bang for buck bieden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar garantie kun je inderdaad wel fluiten als je doet importeren. Maar die toestellen die ik even opzocht zijn wel veel goedkoper en meer bang for buck dan je in Nederland momenteel kan krijgen.

Maar als je tweedehands gaat kopen dan heb je net zo goed niet echt garantie of de fabrikant of winkelier moet bereid zijn je te helpen.

Ik kom uiteraard ook zelf in China en heb al eens rechtstreeks via taobao besteld en gewoon laten bezorgen in China. Je krijgt echt goedkope Android telefoons in China en die werken net zo goed in Nederland, alleen maar weinig Android telefoons van ZTE en Huawei verschijnen hier in Nederland.

Maar als je wat beters wil ga dan voor die HTC Desire HD.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 15-04-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209922

Quad schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:20:
[...]
Ik kan je wel vertellen dat Chinese merken ala Alcatel, ZTE en Huawei je veel meer bang for buck bieden.
Alcatel(-Lucent) is toch echt niet chinees hoor... Dat is een heel grote, wereldwijd opererende Franse firma. Ze houden zich vooral bezig met de telecomnetwerken zelf. In de smartphonemarkt zijn ze inderdaad (nog?) een kleine speler. Wellicht worden de toestellen wél in China gemaakt, maar dat is bij zowat elk merk natuurlijk ;)

Overigens ben ik zelf ook heel geïnteresseerd in de OT-995. Helaas lijkt deze nog bij niemand geleverd in NL en belsimpel e.d. blijven de leverdatum maar opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Inderdaad, Alcatel is een Franse telecomreus.
Zoveel goedkoper zijn die ZTE's mijns inziens niet als je de specs vergelijkt. De ZTE Blade was bijvoorbeeld heel interessant toen hij net boven 100 euro kostte, voor 150 echter veel minder.

@Quad: ik heb zowel ervaring met ZTE (Blade en Skate) als met de Optimus Black, absoluut geen vergelijk. De Optimus Black is naar mijn mening een van de beste toestellen rond 250 euro. In sommige opzichten beter dan de premium toestellen. De Wifi connector is bijvoorbeeld een klasse beter dan die van mijn SGS2 bijvooebeeld. Het schem is absoluut top en een paar klassen beter dan die van de ZTE's en qua gebruikerservaring komt ZTE niet eens in de buurt. Daarnaast ook een stuk sneller, want die ZTE's hebben in mijn ervaring nogal last van lag, maar dat is niet zo vreemd gezien de processor. Inderdaad is LG langzaam met upgrades, maar welke tweaker is daarvan afhankelijk. Heb je overigens wel eens eenupgrade van ZTE ontvangen, wat een ruk software. Welke zichzelf respecterende ZTE bezitter heeft geen custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 14:18
Vanaf zaterdag kun je bij de Aldi voor 179 euro een android-toestel kopen: android 2.3, resolutie van 800*480, 1 GHz processor (zelfde als in de HTC Legend), dual sim, 4.3 inch scherm, simlockvrij, 512MB RAM en 512MB voor android + opslag. Alleen nog geen ervaringen ;)
De specs zien er in ieder geval prima uit voor deze prijs!

[ Voor 10% gewijzigd door Fotogravinnetje op 16-04-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou zulke telefoons afraden, ga dan liever voor een wat bekendere telefoon. Dan is de kans op custom roms een stuk hoger dan bij zulke, waar het altijd toch aanprutsen blijft.
Bij Alcatel OT-995 lijkt me de beste keuze met de update van ICS in aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454708

niet goed opgelet 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 454708 op 16-04-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Sigis schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:11:
Inderdaad, Alcatel is een Franse telecomreus.
Zoveel goedkoper zijn die ZTE's mijns inziens niet als je de specs vergelijkt. De ZTE Blade was bijvoorbeeld heel interessant toen hij net boven 100 euro kostte, voor 150 echter veel minder.

@Quad: ik heb zowel ervaring met ZTE (Blade en Skate) als met de Optimus Black, absoluut geen vergelijk. De Optimus Black is naar mijn mening een van de beste toestellen rond 250 euro. In sommige opzichten beter dan de premium toestellen. De Wifi connector is bijvoorbeeld een klasse beter dan die van mijn SGS2 bijvooebeeld. Het schem is absoluut top en een paar klassen beter dan die van de ZTE's en qua gebruikerservaring komt ZTE niet eens in de buurt. Daarnaast ook een stuk sneller, want die ZTE's hebben in mijn ervaring nogal last van lag, maar dat is niet zo vreemd gezien de processor. Inderdaad is LG langzaam met upgrades, maar welke tweaker is daarvan afhankelijk. Heb je overigens wel eens eenupgrade van ZTE ontvangen, wat een ruk software. Welke zichzelf respecterende ZTE bezitter heeft geen custom rom?
Ik weet niet welke ROM je dan draait/ervaring mee hebt, maar ik kom met zowel Swedish Snow als met CM9/CFx bijna geen lag tegen in menu's e.d. Overigens is €100,- en €250,- nogal een verschil in prijs (in de PW €230, ook nog 'ns over z'n budget) waardoor ik het een vreemde vergelijking vind en heeft de TS liever geen tweedehands toestel. Als je iemand je telefoon aan wilt smeren, kun je dat beter via de V&A doen.
Voor €205 heb je overigens ook de Motorola Defy; ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zit iig een ARMv7 in wat tov. een ARMv6 die in bijna alle ZTE's zit een behoorlijke prestatiewinst oplevert en wat meer future proof is en je hoeft 'm iets minder voorzichtig te behandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik wil niemand mijn telefoon aansmeren, als ik hem zo graag krijt zou willen dan had ik hem wel op V&A gezet. Het is op dit moment mijn backup telefoon, die ik altijd heb. Daarnaast is het een nieuw en ongebruikt toestel, dus ik snap niet waar je het over hebt met tweedehands. De defy heb ik wel ervaring mee en dat is inderdaad ook een goed toestel en ook zeker een klasse beter dan beide ZTE's die ik noemde. Daarnaast kan je beide ZTE toestellen volgens mij niet meer op een redelijk safe manier voor 100 euro kopen. Ik zeg niet dat de ZTE's slechte toestellen zijn, maar wel een stuk minder dan de Optimus Black en de Defy. Mijns inziens is het duidelijk te merken dat de hardware minder is, geen extreme lag, maar wel lag, met name bij zwaar internetgebruik en grafisch belastende spellen, ongeacht welke ROM je er op draait (en ik probeer nog al eens wat uit, daarom heb ik ook behoorlijk wat telefoons (gehad)). Daarnaast is de Defy natuurlijk heel degelijk en heeft de Optimus Black een scherm waar de meeste telefoons onder 300 euro niet aan kunnen tippen.

Dit alles neemt niet weg dat de ZTE's en Huawei's in het algemeen goede waar voor hun geld bieden, zeker als je bereid en in staat bent om zelf behoorlijk wat te tweaken. Eigenlijk zijn met name de ZTE's mijns inziens de ultieme Tweakers telefoons. Ik zou echter toch de voorkeur geven aan de Alcatel OT-995, mijn eerste indruk is goed, hoewel ik er nog geen een diepgaand heb kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Sigis schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:59:
Ik wil niemand mijn telefoon aansmeren, als ik hem zo graag krijt zou willen dan had ik hem wel op V&A gezet. Het is op dit moment mijn backup telefoon, die ik altijd heb. Daarnaast is het een nieuw en ongebruikt toestel, dus ik snap niet waar je het over hebt met tweedehands. De defy heb ik wel ervaring mee en dat is inderdaad ook een goed toestel en ook zeker een klasse beter dan beide ZTE's die ik noemde. Daarnaast kan je beide ZTE toestellen volgens mij niet meer op een redelijk safe manier voor 100 euro kopen. Ik zeg niet dat de ZTE's slechte toestellen zijn, maar wel een stuk minder dan de Optimus Black en de Defy. Mijns inziens is het duidelijk te merken dat de hardware minder is, geen extreme lag, maar wel lag, met name bij zwaar internetgebruik en grafisch belastende spellen, ongeacht welke ROM je er op draait (en ik probeer nog al eens wat uit, daarom heb ik ook behoorlijk wat telefoons (gehad)). Daarnaast is de Defy natuurlijk heel degelijk en heeft de Optimus Black een scherm waar de meeste telefoons onder 300 euro niet aan kunnen tippen.

Dit alles neemt niet weg dat de ZTE's en Huawei's in het algemeen goede waar voor hun geld bieden, zeker als je bereid en in staat bent om zelf behoorlijk wat te tweaken. Eigenlijk zijn met name de ZTE's mijns inziens de ultieme Tweakers telefoons. Ik zou echter toch de voorkeur geven aan de Alcatel OT-995, mijn eerste indruk is goed, hoewel ik er nog geen een diepgaand heb kunnen testen.
Ik heb ook niet de bedoeling een optimus af te kraken , maar het kwam voor mij een beetje over als "zo'n optimus is bijna perfect en ik heb nog wel een mooie te koop" , maar dat was dus niet je bedoeling :) Ik dacht dat je meer doelde op algemene lag in menu's en algemene toepassingen, maar inderdaad: voor zware games en veel internetten kun je beter een ARMv7 telefoontje kopen met minimaal een Adreno 205 of een vergelijkbare GPU. Ik denk dat de TS inderdaad het beste in de richting van een Alcatel OT-995 of de Defy+ kan gaan. Als hij onder die "paar games" echter een spodarisch potje Angry Birds verstaat, is een ZTE Blade of Monte Carlo ook nog wel het overwegen waard. Persoonlijk zou ik overigens niet voor de Galaxy Ace gaan; hij is relatief duur en de resolutie is voor die prijs ook niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik denk inderdaad dat we eigenlijk dezelfde visie hebben. De Ace zou ik zeker niet doen, te duur voor wat het biedt. In het algemeen vind ik dat je als je en niet zo hoog budget hebt beter een telefoon met meer capaciteit en een beter scherm van een (in Nederland) minder bekend en mede daarom budget merk als ZTE, Huawei, Alcatel, Motorola of LG kan kopen en dan gaan tweaken als je het nodig vindt. De ZTE's, Alcatel en Defy+ bieden mijns inziens allemaal veel 'bang for your buck. Geef mij maar een Blade, dan mag je die Wildfire, Mini en Ace houden. Dan heb je in ieder geval een fatsoenlijk scherm en een toestel dat makkelijk te tweaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een aantal Chinese telefoons die ik hier poste zijn blijkbaar niet geschikt voor Nederland na wat nader onderzoek gedaan te hebben net.

Want de Chinezen hebben nu dus blijkbaar ook hun eigen netwerk standaard voor mobiele telefoons, namelijk TD-SCDMA en dat is een soort 3G, maar of zo'n telefoon dan ook in Nederland werkt weet ik dus niet.

Nou waarschijnlijk werken ze wel, maar kun je alleen het GSM netwerk gebruiken.

http://detail.tmall.com/item.htm?id=13637110973

Deze heeft wel al ICS, ik ben voor mijn moeder namelijk ook het kijken voor goedkoper smartphone, want ik ga binnenkort toch naar China.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 23-04-2012 14:36 ]

Pagina: 1