• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een relatieve nieuwe videokaart. GTX285. Ik denk dat die ongeveer 2 jaar oud is.

Ik krijg misvormd beeld wanneer ik youtube filmpjes bekijk.

Ik kreeg dit probleem nadat ik een nieuwe zware game had uitgeprobeerd. Namelijk flight simulator 2012, alles op hoog.

http://oi43.tinypic.com/357k26d.jpg

http://i43.tinypic.com/357k26d.jpg

Symptomen
-groene vlakken
-dubbel beeld
-soms compleet groen beeld en dan weer vervormd beeld
-kleurbalans is verkeerd

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Tengri
Ik heb paar games geprobeerd. Met games krijg ik deze symptomen niet.

Verwijderd

Andere drivers, instellingen GPU wijzigen, andere videokaart etc.,doelde ik meer op.

• Tengri
Ik heb deze videokaart meer dan twee jaar in mijn computer. Ik heb niks veranderd.

• Quad
  • Laatst online: 00:27

Quad

Doof

Okay, heb je de 3D functie van Youtube niet ingeschakeld?
Zeg maar wat.

Als je een printscreentje ervan kan maken, wat je dus hebt, is het vaak geen hardware matig probleem :).
Heb je het bij elk youtube filmpje?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Alleen Youtube filmpjes?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
note: Je kunt wel degelijk screenshots maken van artifacts. (Hardware problemen)

• Tengri
Bijna alle youtube filmpjes. Alleen bij sommige heb ik dit probleem niet. Hoe kan ik checken of 3d functie aan staat?

• Whatson
  • Niet online
En op een andere pc doen die filmpjes het wel gewoon? Zit het niet in het filmpje?

• Tengri
Whatson schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:40:
En op een andere pc doen die filmpjes het wel gewoon?
Ja

• Tengri
Dit probleem is ook inconsistent want het filmpje dat raar deed net, doet het nu wel gewoon normaal :/

• Whatson
  • Niet online
http://forums.adobe.com/message/2999220

Hardware versnelling uitschakelen in flashplayer schijnt te helpen

• Tengri
Whatson schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:42:
http://forums.adobe.com/message/2999220

Hardware versnelling uitschakelen in flashplayer schijnt te helpen
volgens mij zijn dit geen artifacten.

• Whatson
  • Niet online
Wikipedia: Digital artifact
Aangezien jij het youtube filmpje met groene balken ziet (dus niet zoals het bedoeld is) is het wel degelijk een artifact. (maar niet van je grafische kaart, maar van de flashplayer/video/stream oid.)

[ Voor 54% gewijzigd door Whatson op 12-04-2012 23:52 ]

• RobjeDopje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-02 09:12

RobjeDopje

Daar heb je hém weer

Dit ziet er inderdaad uit als een decoder / software probleem. Anders zou je er geen printscreen van kunnen maken lijkt me>?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
probeer eens een andere driver.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt me een software probleem met een zeer lichte kans op een hardware probleem, het is immers een pijplijn van flash > OS > driver > hardware, waarbij die hardware een complex geheel is. Ergens in driver/hardware zit het, immers printscreen is niks meer dan een dump van de framebuffer (nadat het hele renderen al gebeurt is).

Als het een specifiek ding is van je hardware (dus: de video decoder); dan zul je dit ook in andere video software die de hardware gebruikt (dus let wel: echt hardware accellerated video).

Overigens: 2 jaar is voor high-end kaarten een aardige leeftijd hoor, noem hem maar niet "net nieuw", gemiddelde computerhardware heeft een economische levensduur van 3 jaar, deze kaart is 2 jaar oud en hoewel hij hardwarematig nog steeds relevant is (minus z'n verbruik natuurlijk), is het geen nieuwe kaart meer hoor, hij heeft nog een jaartje tot z'n economische pensioen zeg maar ;), afschrijvingtechnisch. Dat hij 2jr of meer oud is wil zeggen dat er mogelijk defecten KUNNEN gaan ontstaan, en het zal me niet eens zo erg verbazen als hier NET het gedeelte wat de nVidia Video accelleration ondersteunt, er zitten immers ook CODEC's op de kaart zelf ergens! Het is niet alleen driver ;). Hoewel software natuurlijk het makkelijkste uit te sluiten is, tenzij je ergens een identieke/zelfde generatie kaart hebt (die met dezelfde driver werkt).

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het is al uitzonderlijk dat ik 4 jaar met een GTS8600 heb gedaan.
Verder, nieuwe update geprobeerd van je drivers

Johann Sebastian Bach

• EvilCookie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 08:54
Ik heb net een probleem met xfx gehad, had 2 gtx285xxx in de sli draaien en met een kaart hetzelfde probleem. GPU kapot, kaartje weggooien. Geen garantie, 2jaar, 2 maanden oud en 330 euries. De chips gaan kapot en de lifecycle is niet erg lang als ik het internet mag geloven. tijdens het crashen even evga precision daaien en kijken wat het gebruik is, ben je er snel genoeg achter wat er mee is.

Verwijderd

Probeer browser uninstall, gebruik CCleaner om alles schoon te maken plus de registry, reinstall je browser en de plugins, je kan backup maken van je bookmarks.
Pagina: 1