Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[advies] MED500X2, EM7285 of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag jullie menig en advies gehad, ik ben namelijk opzoek naar een mediaspeler met 2TB opslag en een budget van 250/300 euro.. Mag iets meer zijn als dat het perfect zou maken.

Op dit moment gebruik ik mijn satellietontvanger (VU+duo) om vanaf de laptop video bestanden te kijken en af en toe wat muziek af te spelen. Aangezien dit draadloos gaat, de laptop niet een gigantische hdd heeft en de VU+ niet alles vreet wil ik hier dus wat anders voor. Ben al een hele tijd geleden een beetje aan het zoeken geweest, toen leek de MED500X me wel wat.. Toen geen geld voor en nu weer opnieuw aan het kijken.
Mn eerste gedachte was dus ook de opvolger van de MED500X, de MED500X2.. Nu ik toch wat meer aan het verdiepen ben weet ik het niet meer zo zeker..

Eerst dacht ik misschien om een NAS neer te zeggen, met een aparte streamer/htpc zodat ik ook nog wat extra NAS functies heb. Wil namelijk in de toekomst ook wel de bestanden evt op een andere streamer kunnen afspelen. Toen kwam ik de Buffalo linkstation en cloudstation tegen.. Vrij weinig over te vinden, maar voor een NAS kom je toch bij synology uit, alleen zou dan heel mn budget dan al opgaan aan de NAS.
Aangezien de NAS functies niet de belangrijkste zijn, want het gaat me eigenlijk vooral om het afspelen van video materiaal, ben ik van dat idee afgestapt.

Tja, dan HTPC of Mediaspeler..
Opzich heb je misschien meer aan een HTPC, maar die zijn weer duurder en ingewikkelder.. Ik ben niet de enige die het moet kunnen bedienen, dus moet goed te doen zijn en als het even kan te programmeren op mn harmony 300i. Wel spookt dit nog steeds door mn hoofd, omdat xbmc me wel aanspreekt.

Dus Mediaspeler, welke?!
De EM7285 ziet er aardig uit, nederlandse ondersteuning, erg leuk is de uitzending gemist/rtlx apps, maar als ik de screenshots zie, ziet het menu er allemaal een beetje schraal uit.. Lijkt wel op een oude DVD speler..
De MED500X2 ziet er interessant uit, veel goede dingen over gelezen, maar mist weer de uitzending gemist etc. Menu ziet er veel beter uit en zeker de videowall spreekt me erg aan!
Maar er zijn natuurlijk nog veeeel meer mediaspelers..

Dus wie kan mij helpen, wie heeft er een zinnig antwoord of advies voor me?
Want ik zie door alle bossen het regenwoud niet meer 8)7

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 19:02
een NAS is ook redelijk simpel te realiseren met een "gewone" computer met FreeNAS erop. Je kan dan heel goedkoop klaar zijn.

ipv de "standaard" mediaspelers (die naar een jaar meestal geen updates meer krijgen) kan je:
a: voor een pc gaan (htpc)
b: voor een barebone (zoals een zotac). Daar dump je dan OpenELEC (dus xbmc) op en klaar. Voordeel is dat dit redelijk out-of-the-box werkt.

Het kan wel iets meer tweaken zijn dan de kant en klare oplossingen, maar je krijgt er wel veel vrijheid voor terug.

keus aan u :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook naar de zotac gekeken ja, maar dat is een van de bossen waar ik het over heb..
Want al die verschillende zotac's is een bos opzich.

maar die spoken ook nog in mn achterhoofd..
alleen ben ik dan al bijna door mn budget heen terwijl daar dan nog een HDD in moet.

/edit
owja, en dat daar dan een 2,5" sata schijfje in moet, welke volgens mij nog nog niet zo'n grote capaciteit hebben als dat ik graag zou willen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 22:48 ]

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 13:49
Ik heb zelf eenn Mede8er 500X2, en hij is wel oke. Doet wat hij moet doen: films en muziek afspelen. Geluidskwaliteit vindt ik erg goed, verder niets bijzonders. De mediawall gebruik ik niet, de interface is zonder mediawall al traag genoeg. Andere features naast films/muziek spelen gebruik ik niet.
Ik zou voor de zekerheid even op het Mede8er forum kijken als je een >1TB schijf gaat gebruiken, stonden daar laatst wat topics over corrupt geraakte HDD's groter dan 1TB na een kopieeractie.
Updaten van de firmware is ook een beetje gedoe in vergelijking met sommige andere spelers. Ik heb pas een firmware update gedaan die zou een minuut of 5 moeten duren maar in de praktijk duurde het een kwartier. Een collega van mij heeft een Asus speler en die doet firmware automatische downloaden en installeren, even om het verschil aan te geven.
Mijn ervaring met de helpdesk is ook niet geweldig, volgens mij gaat de kennis over de eigen producten niet erg diep. Toen ik ze een netwerk security vraag stelde konden ze me niet echt helpen.

Verder prima spelertje.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt me niet makkelijker :D

De MED500X2 is traag dus? Hm, das minder....
tja, dan zou een Zotac waarschijnlijk weer sneller zijn..
Maar wel weer lastiger. Wil het liefste gewoon aanzetten en meteen kunnen kijken met een mooi snel overzicht..

• Reanimator909
Heb je al gekozen?

Verwijderd

Los van je andere beweegredenen om geen HTPC te nemen, zo heel duur hoeft het niet te zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 50,50€ 50,50
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 104,18€ 104,18
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,-€ 35,-
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 25,-€ 25,-
1AMD A4-3300 Boxed€ 45,50€ 45,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 260,18

Moet alleen nog behuizing bij en dan heb je een erg goede HTPC, die veel sneller is dan een Zotac.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb nog niet gekozen..

Ik dacht om toch maar voor de MED500X2 te gaan, dan evt met een 1TB hdd om die problemen uit te sluiten.
Maar dan heb ik wel weer minder opslag ruimte dan ik had gehoopt...

En nu de laatste post van xenergy maakt me toch wéér aan het twijvelen..
Want dat zal ongetwijfeld sneller werken, en de opslagruimte die ik wil..

of toch de Eminent......
want wil eigenlijk niet zoveel "gedoe" zoals je bij een HTPC hebt, veel meer instel/installatie werk..
en hoe gaat dat met opstarten? Want wil eigenlijk het liefste met mn logitec harmony bedienen, dat zal met een htpc ook wel niet gaan?

ooh volgens mij ga ik er gewoon niet uit komen 8)7

• Reanimator909
Ik zou lekker voor de Mede8er gaan, aanzetten en kijken en verder geen gedoe. Dat is wat je wil met een mediaplayer toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk het toch ook wel, maar dan nog.. MED500X2 of EM7285?

De UI van de Mede8er ziet er mooier uit, maar de extra opties van de Eminent (UZG en overige internet apps) zijn ook erg leuk..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De mede8er is echt niet traag hoor. Heb zelf een Med500x gehad maar heb nooit traagheid ervaren.

Mede8er biedt wel een hoop support en goede firmware, beter dan eminent afaik.

Verwijderd

Topicstarter
toch maar de mede8er besteld :)

hopen dat ik de juiste keuze gemaakt heb 8)7

Verwijderd

Dan ben ik te laat, maar beter laat dan nooit. HTPC met Harmony werkt perfect.

• Reanimator909
@Fer, heb je 'm al binnen? Tevreden mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb hem binnen, ben nog aan het stoeien met thumbgen e.d. om een mooie layout te krijgen 8)7
dat is best wel een klus :X

maar heb helaas nog niet heel veel tijd gehad om er voor te gaan zitten en als ik wel tijd heeft is de tv bezet door mn vriendin hehe
dus kan nog niet echt een goed antwoord geven..
maar tot nu toe is het me nog niet opgevallen dat hij traag zou zijn, dus dat is al mooi 8)
het NAS gedeelte werkt ook prima in het netwerk, niet al te snel maar dat was bekend.
firmware update ook zonder problemen, was zo gebeurd.

wat ik tóch jammer vind is dat er niet zo veel internet streams beschikbaar zijn, helemaal nou ik zag dat op de eminent ook de sbs streams er bij gekomen zijn.. dat naast de UZG, RTL, p0rn, etc.. blijft de Mede8er toch beetje achter met alleen joeptjoep en nog 3/4 (voor mij nutteloze) streams.
Pagina: 1