Toon posts:

wifi camera activeren met airport config

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G'avond,

Ik heb een wifi camera c901ip, via het interne ip adres in browser kan ik de camera zien.

Nu moet ik dit interne ip adres ook port forwarden in mijn airport config.
Ik heb al een synology nas geforward...en doe dit op dezelfde manier...uiteraard alleen met een ander ip-adres/poort nummer

Ik heb verschillende nummers hiervoor gebruikt, maar krijg geen connectie...niet met de elro-app maar ook niet via de camera tool van de synolgy nas. Router is een airport extreme...

instelling airport config- netwerk

Routermodus: DHCP en NAT
DHCP bereik: 10.0.1.2 tot 200

DHCP lease 1 dag
DHCP reserveringen..(geen)

Activeer NAT poortkoppelingprotocol (NATPMP) JA, aangevinkt

Poortkoppeling voor de camera:
Persoonlijke webserver (is dit de goede voorkeur of maakt het niet uit?
Publieke UDP en TCP 1501
privaat ip adres 10.0.1.11 (adres van de camera)
Private UDP en TCP 1501

eigenlijk heb ik het hetzelfde als voor de NAS..en die werkt wel...??

wie kan mij aub helpen..ik ben nu al een week aan het tobben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:48

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou er ook even voor zorgen dat je cam een vast ip adres heeft die niet in de DHCP range ligt. Je kan een fixxed ip nemen, of het mac adres toevoegen aan de airport. (ik zou voor het laatste kiezen).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
1501? Dat is niet de standaard HTTP-poort, of stond er in het boekje van de camera dat je 1501 moest gebruiken? Je hebt trouwens als het goed is geen UDP nodig.

'Persoonlijke webserver' kan je zelf een naam geven, dat wordt verder niet gebruikt. Ik zou iets van 'Camera' o.i.d. kiezen.

Verder wat AkroBatik zegt: maak voor de zekerheid even een DHCP reservering aan (MAC adres toevoegen aan de AirPort).

Dus:

DHCP-reservering (+)
IP: zelf kiezen (zolang het binnen je DHCP-range valt)
MAC (kan ook AirPort ID o.i.d. genoemd worden): het MAC van je camera (kijk even of het op een sticker op de camera zelf o.i.d. staat)

Bij de poortkoppeling
Naam: Camera
Publieke poort: TCP 80 (of, als het boekje van je camera dat aangeeft, TCP 1501)
IP: (wat je bij de DHCP-reservering hebt aangegeven)
Private port: TCP 80 (of, als het boekje van je camera dat aangeeft, TCP 1501)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga er gelijk mee aan de slag...overigens kreeg ik van elro te horen dat ik poort 80 beter niet kon nemen omdat dat algemeen is, en zo mijn hele netwerk open zou zetten. Afgezien dat mijn photostation van mijn nas al poort 80 gebruikt...2x dezelfde poort zal toch niet gaan...?
Ergens anders op een forum laa ik dat iemand voor 3 cameras..1501/1502/ en 1503 had genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jamy015 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:26:

DHCP-reservering (+)
IP: zelf kiezen (zolang het binnen je DHCP-range valt)
MAC (kan ook AirPort ID o.i.d. genoemd worden): het MAC van je camera (kijk even of het op een sticker op de camera zelf o.i.d. staat)
Ik heb bij het ip..het ip adres van de camera genomen, is dat goed?
en de poort heb ik op 88 gezet...

lokaal werkt hij nu wel (en daarvoor ook niet) maar van buitenaf nog niet..??? rarara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er helemaal niemand die mij kan helpen..ik heb het bijna al op ieder mogelijke manier gedaan..

het vreemde vindt ik ook...

in de camera browser zie ik dat hij zit op 192.168.0.20
en als ik mijn ip's scan...zie ik hem op 10.0.1.11

lokaal lukt wel...maar extern niet..

ik zie ook overal dat de standaard poort 80 is (maar die gebruikt photostation van mijn nas ook al) en 80 zou ook weer slecht zijn voor illegaal inbreken enzo..

ik wordt er eigenlijk een beetje moedeloos van, terwijl mijn nas toch vrij makkelijk ging...
Pagina: 1