Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aantal vragen betreft Alienware X51

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen betreft de Alienware X51 en ik hoop dat iemand deze voor mij kan beantwoorden.
Aangezien mijn pc al enkele jaren oud is begin ik zo langzamerhand te kijken naar een nieuwe pc. Omdat ik het momenteel het geld heb besloot ik om ook eens tussen de Alienware producten te kijken.

Waarom de Alienware X51? Uiteraard gaat het voornamelijk om de prestaties. En de Alienware producten zijn aan de dure kant. Toch kan ik het niet nalaten om het design er bij te betrekken. En het design van deze pc vind ik erg mooi. Als ik kijk naar de specs dan denk ik dat ik dat meer meer dan voldoende zijn om de komende tijd weer even voort te kunnen. (ik kan het uiteraard mis hebben) Daarnaast is de kast ook lekker compact zodat ik hem eventueel mee kan nemen mocht dat een keer nodig zijn.

Met de grootte van de kast vraag ik mij echter echt wel af hoe het zit met de temperatuur.
Ik hou mij niet heel erg veel bezig met het technische aspect, als de pc soepel draait en ik kan hem gewoon gebruiken voor o.a. games dan ben ik meer dan tevreden.
Als ik echter plaatjes bekijk van de binnenkant van de kast zie ik dat alles vrij dicht op elkaar zit.
Uit eigen ervaring weet ik dat een hoge temperatuur niet bijzonder goed is voor je pc. Daarom hoop ik dat iemand ervaring heeft met deze pc en mij hier het één en ander over kan vertellen. Verder zou ik graag willen weten of ik de games van vandaag (en de nabije toekomst) kan spelen zonder mij zorgen te hoeven maken over de temperatuur?

En zijn de specs van dusdanig niveau dat hij de spellen van nu en de nabije toekomst soepel (het liefst op de hoogste settings) kan draaien?
Games waar ik o.a. aan denk zijn Battlefield 3, League of Legends, Modern Warfare 3 en Diablo 3.

Hieronder nog de specs voor de volledigheid, alvast bedankt voor de moeite en mocht iemand nog meer informatie nodig hebben om mij een advies te geven dan hoor ik het graag.

KLEUR KEUZE Alienware X51 Matte Stealth Black Chassis
PROCESSOR Intel® Core™ i7-2600 processor (3,40 GHz, 8MB L3 cache, 8C)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
GRAFISCHE KAART 1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 555
GEHEUGEN 8GB 1333MHZ Dual Channel-geheugen (2X4GB)
HARDE SCHIJF 1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm) bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW station ( lezen en schrijven)
GELUIDSKAARTEN Geïntegreerde Performance 7.1 met HD-audio
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Integrated 802.11 a/b/g/n Wi-Fi Wireless LAN

Prijs: €1.050,-
Inclusief standaard toetsenbord en muis.

edit. Ik blijf zelf uiteraard ook naar informatie zoeken en kwam net deze review tegen:
http://compreviews.about.com/od/sff/fr/Alienware-X51.htm
vooral dit deel kan nog van belang zijn: "Dell did some nice engineering of the case such that it is possible for consumers to swap out the existing card with another dual slot graphics card but your options will be limited because of the previously mentioned 330W power supply."

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 23:37 . Reden: update ]

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ligt sterk aan de prijs.

Als je dit alles krijgt voor onder de duizend euro, Doen! Meer dan duizend euro lekker zelf wat in elkaar schroeven of een lokale PC winkel wat in elkaar laten schroeven met een mooie behuizing. Er zijn heel wat winkels die ook bouwen in PC kasten die niet van henzelf zijn. Dus mocht je persé de Alienware kasten willen kan je ook die kast ergens op Ebay kopen en de rest erin laten zetten.

Overigens is je videokaart in mijn opinie niet goed genoeg voor hedendaagse games. Je zal er bijvoorbeeld Battlefield 3 niet op volle stats kunnen draaien bij 1920x1200.

[ Voor 17% gewijzigd door ipazza op 12-04-2012 22:00 ]

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ben ik helaas niet technisch genoeg om zelf een pc te bouwen. Om die reden heb ik mijn twee vorige pc's inderdaad door een PC winkel laten bouwen. De eerste was ik totaal niet tevreden over en de tweede kwam ik op zo'n beetje dezelfde prijs als deze Alienware ;) Alleen dan met een kast die twee keer zo groot is (kwaliteit van de pc ben ik wel zeer tevreden over).

Deze Alienware komt zoals ik het heb ingesteld op een prijs van €1050,- wat volgens mij nog wel meevalt.
Daarbij zitten dan zo'n standaard toetsenbord en muis van Alienware. Wel jammer om te horen dat de videokaart volgens jou wat aan de magere kant is. Bedankt voor je snelle reactie.

Meer input is natuurlijk altijd welkom! ;)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat voor een monitor ga je erop aansluiten? (resolutie)
Volgens mij wordt het wel lastiger om de videokaart later aan te passen, aangezien de pc een externe voeding gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben denk ik van plan om hem ieder geval voorlopig aan te sluiten op mijn tv.
Dit betreft een Samsung LE32D550 LCD-TV 32". De resolutie staat op 1440 bij 900 wat mij eigenlijk prima bevalt.

Tot mijn spijt staat momenteel mijn laptop hier op aangesloten. Het enige spel wat ik nu echt speel is League of Legends. Helaas vertoonde mijn pc wat kuren m.b.t. lag bij League of Legends (terwijl fps en ms constant waren. Post op forum, contact met support en het checken van mijn netwerk poorten leidde niet tot het gewenste resultaat.) waardoor ik genoodzaakt was mijn laptop te gebruiken. Het is misschien wat jammer dat het vrij lastig is om die videokaart aan te passen. Ik ben echter niet zo snel iemand die onderdelen zal vervangen. Gemiddeld gezien doe ik ongeveer 3/4 jaar met een pc en ga ik dan kijken voor een nieuwe.

Waar ik echter wel nog bang voor ben is het geluid dat deze Alienware kan produceren. Mijn pc (ook al is die vrijwel ongebruikt op het moment) is een silent systeem wat echt heerlijk is. Mijn laptop zelf is ook niet echt een herriemaker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 23:34 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Zo te zien zijn de nieuwste games met gemak op medium te spelen (waarschijnlijk op 1080p, dus met 900p wat jij hebt, zou high ook nog moeten kunnen ;) ). Ook wordt er sowieso niets gezegd over het geluid, dus dat zal wel goed zijn :) .

Houdt er wel rekening mee dat een custom pc voor gaming (en andere zaken) een stuk(je) beter zal zijn.

Hier een voorbeeld van wat je zou kunnen hebben voor hetzelfde geld:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79MA-GD45€ 179,90€ 179,90
1Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB€ 85,50€ 85,50
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Aerocool PGS Qx-2000€ 51,80€ 51,80
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,75€ 32,75
3Gelid Solutions WING 8 UV Blue, 80mm€ 8,48€ 25,44
1Noiseblocker BSF-XR2 , 60mm€ 4,95€ 4,95
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 57,-€ 57,-
1Corsair Vengeance M60€ 49,-€ 49,-
1Logitech G35 gaming headset€ 89,90€ 89,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 183,10€ 183,10
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 252,50€ 252,50
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 225,99€ 225,99
1be quiet! Efficient F1 600W€ 73,66€ 73,66
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 128,50€ 128,50
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 43,90€ 43,90
1APC Essential SurgeArrest (5x)€ 14,20€ 14,20
1MSI Z68MA-ED55 (B3)€ 104,37€ 104,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.703,46

(Stond nog in een wenslijstje, dus niet speciaal hiervoor gemaakt :9 ).

Hier heb ik de keuze tussen een (hele goede) i7 en een super bang-for-your-buck i5 open gelaten ;) . Alle onderdelen hiervoor zijn gekozen om echt stil te zijn en tegelijkertijd veel kracht te leveren voor gaming. Kermis van lichtjes is er wel, maar niet zo uitgebreid als bij de alienware :P .

Edit: Ook is een draadloze netwerkkaart niet inbegrepen, maar dat kan wel: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 (deze is retesnel volgens de specs 8) ).

Bij afuture.nl (de goedkoopste) zetten ze dit alles (zonder het x79 moederbord en de 3820 cpu) in elkaar voor onder de 1400 euro :) . Dan heb je ook echt een brute pc én hij is klein, stil en vooral snel :P . Natuurlijk heb je ook kwalitatieve randapparatuur, zoals een hele mooie en goede headset, toetsenbord en muis. Monitor en speakers niet inbegrepen (maar je ging hem toch aansluiten op je tv en ik neem aan dat je dan ook al speakers hebt ;) ).

En zo zal hij er uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://aerocool.com.tw/images/case/qx2000/s-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aerocool.com.tw/images/case/qx2000/s-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aerocool.com.tw/images/case/qx2000/x188trr1_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aerocool.com.tw/images/case/qx2000/qx-2000_photo.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 13-04-2012 14:04 ]

Grillmeister

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Op het eind van de rit gaat het hier gewoon om een gamesysteem en voor aankoopadvies kan je dan ook in de daarvoor bestemde BBG Aanschaf topics je vraag kwijt.

Dit topic gaat op slot. Zie voor verdere informatie de FAQ en het beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.