Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:29
Ik ben op zoek naar een e-reader en ik zit enkel tussen de sony prs-t1 en de kindle touch te twijfelen door de verschillende soort bestanden die de readers kunnen lezen. Kindle book (mobipocket) op de Kindle versus ePub op de Sony.

Ik lees enkel Engelse boeken! (Ik studeer ook engels, lees gewoon liever engels en lees heel misschien alleen,1 keer in de 3 jaar, een Nederlands boek als het een Nederlands schrijver betreft)

Nu weet ik dat het niet echt een probleem is om ePub te converteren zodat je het uiteindelijk wel gewoon op de Kindle kan lezen.. maar is het andersom net zo makkelijk om Kindle Books te converteren zodat je ze op de Sony kunt lezen?

Ik vraag me ook af wat er in grotere hoeveelheiden en goedkoper/gratis te krijgen is wat betreft engelse boeken.. Kindle book of ePub? Ik dacht zelf de ePub maar misschien dat ik er helemaal naast zit?

Ik ben lid van de bibliotheek en als je lid bent kun je gratis alle via de bibliotheek beschikbare ebooks downloaden! Zijn wel weer epub formaten met ik gok een drm erop. Dus die kan ik dan never nooit omzetten om op mijn kindle te lezen neem ik aan? Of kun je die drm wel (enigszins gemakkelijk) verwijderen?

Iemand misschien een doorslaggevende reden waarom je als engelse-boeken-lezer beter voor de sony kunt kiezen als de amazon kindle.. of andersom

Overigens wel jammer dat je op Amazon niet kunt betalen met Paypal! Heb geen creditcard.. maar denk dat ik er wel een zou aanvragen gezien het de enigste manier is om te betalen op amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb de Kindle Touch.
Ik lees liever engels dan Nederlands en heb de ervaring dat er meer kindle boeken gratis zijn dan epub. Ik zelf heb alleen al 100+ gratis boeken op mijn kindle staan die ik van de amazon site vandaan heb. En dat varieert van Horror, detective, romantisch, Young Adult etc. Er zijn speciale sites voor Kindle lezers die elke dag een email kunnen sturen met de gratis boeken van die dag..en dat kan dan lekker oplopen..1 clicken noemen ze dat. En heb dat al heel wat gedaan en probeer dat nu even iets te minderen, want heb geen behoefte aan 1000 boeken op mijn e-reader. En ook vaak goedkope boeken, die afgeprijsd zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld de Hunger Games Trilogie ooit voor 7 dollar nog wat gekocht, terwijl normaal 1 zo'n boek al 7 dollar kost..vergissing in te prijzing, want binnen no time was het weer oude prijs. En zo heb ik wel meer boeken goedkoper kunnen krijgen omdat ze afgeprijsd waren.

Ik heb ook een Sony PRS 650 e-reader, maar ik prefeer mijn kindle nu want ik vindt het gewoon veel makkelijker. Met de Sony moet ik weer zo'n ADE ID hebben, moet ik mijn reader aan een snoer leggen om boeken er op te zetten etc. Allemaal onnodige rompslomp. Vindt het met mijn kindle juist heerlijk dat ik gewoon of via de pc of op mijn kindle zelf een boek kan kopen en het binnen 1 seconde draadloos op mijn reader staat. Geen snoeren gedoe etc, tenzij je met calibre een boek moet omzetten en op je kindle wil zetten, maar dat doe ik zelden .

Bieb eboeken kan je de DRM niet vanaf slopen om op je kindle te lezen..want ik neem aan dat je het boek alleen te leen hebt en dus weer terug moet geven zo gezegd.

En je kan het credit card probleem oplossen door gewoon een 3V Cash voucher te kopen voor een bepaald bedrag en dan op je Amazon account een Amazon gift card te kopen voor jezelf. Zo heb ik het laats ook gedaan..Voucer blijft maar 4 maanden geldig, maar een Amazon gift card onbeperkt en dat kan je dan weer gebruiken om boeken etc mee te kopen. Of je kan een 3V Cash Card kopen wat gewoon een soort prepaid credit card is. Je zet er een bepaald bedrag op en kan daar dan mee op Amazon betalen.

Meer info hier:
https://www.3vcard.nl/index.html?tk=444f87359eeba8d

Om een idee te krijgen wat er gratis te krijgen is op kindle gebied kan je hier kijken:
http://www.ereaderiq.com/free/
Je kan filteren op genre etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oplossing is simpel : Calibre, die maakt van epub mobi en van mobi epub. Die maakt het speelveld gelijk en er zijn ook plugins voor het verwijderen van drm etc.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar kindle met 1-click en wifi/whispernet. Ik zie op mijn werk een leuk boek en ik 1-click het bij amazon en 's avonds als ik thuis kom staat het klaar op mijn kindle.

Boeken omzetten met calibre deed ik in het begin nog wel, maar tegenwoordig niet meer. Amazon heeft voor mij genoeg gratis / betaalde boeken om mijn kindle mee te vullen, ik hoef het niet direct aan te vullen met andere sources. Als je daar eenmaal aan gewend bent dan is calibre toch altijd weer een extra stap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

epub op je kindle? Geen probleem. Firmware upgrade :) http://en.duokan.com/

Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren met een sony waar je opeens native mobi op kan lezen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Four schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:19:
epub op je kindle? Geen probleem. Firmware upgrade :) http://en.duokan.com/

Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren met een sony waar je opeens native mobi op kan lezen.
Zo'n alternatieve firmware, behoud die wel je mogelijkheid tot shoppen bij amazon of ben je die mogelijkheid kwijt en moet je alles via kabeltje erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoeveel werk is dat converteren nou, als je vervolgens uren in zo'n boek kunt lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Het verwijderen van DRM van zowel epub als mobi formaat boeken is echt niet moeilijk. Met wat google werk heb je zo een plugin voor Calibre gevonden die dit voor je doet als je het boek importeert :)

Verder sluit ik mij aan bij de Kindle aanhangers (heb zelf een Kindle 3 en doe eigenlijk alles via Calibre)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GlowMouse schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:34:
Hoeveel werk is dat converteren nou, als je vervolgens uren in zo'n boek kunt lezen?
Hangt af van wat je sources zijn. Als dat nieuwsgroepen / torrents etc zijn dan kunnen er nog wel eens verkeerde exemplaren tussenzitten die mijn leesplezier danig kunnen verpesten als ik of weer een correctiehandeling moet uitvoeren of weer een andere versie moet gaan zoeken etc. etc.

Bij bibliotheek boeken kan ik me voorstellen dat je kwalitatief goede boeken krijgt die je enkel met 3 muisklikken omzet en er voor de rest geen sores aan hebt...

Het hangt wmb compleet af van de kwaliteit van je sources, amazon is voor mij een goede source, bieb schat ik ook in als goede source,bol.com etc schat ik ook in als goede source. Maar ga je boekendumps gratis willen meepakken dan is me dat meer moeite dan het oplevert (wauw, 1000 boeken waarvan ik er 3 lees en bij die 3 moet ik hopen dat het goede kwaliteit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:29
Converteren vind ik zelf ook absoluut geen probleem. Die paar minuten extra werk, ook om een boek op een ereader te zetten via de computer in plaats van het one-click shopsysteem vind ik geen probleem. Al denk ik dat dit misschien wel een klein punt van irritatie kan zijn. Soms zit ik vast in Amsterdam door het falende ov en heb ik niets meer te lezen en net tijdens een college de opdracht/ het idee gekregen om een bepaald boek te lezen. Dan is het wel fijn om die meteen te kunnen kopen en ook direct op je Kindle te hebben! Mits er wifi in de buurt is natuurlijk. Enige probleem van dit alles.. ik heb dus geen creditcard.. tijd om er eentje aan te vragen dan denk ik?

Converteer ook liever dan zo een upgrade, weet niet of dat te vertrouwen is.. Enige punt is dus het drm.. als ik een boek koop op amazon en die op mijn sony wil zetten moet ik hem omzetten naar epub.. maar neem ik aan dat er drm op zit en dat moet er dus af! Maar dit is dus geen probleem?

Vind de kindle wel moeilijk te verkrijgen nu dat ik zelf geen creditcard heb. Ja op een nederlandse webshop die er in verhouding veel meer voor vraagt.. ik ben niet gek.

Op een paar punten lijkt de sony mij beter dan de Kindle (vooral wat soepeler met browsen en als je het woord aanraakt dat je meteen kunt zoeken op google/wikipedia.. maar volgens mij kan dit op de kindle ook? + je boekenlijst met covers in plaats van enkel de naam en de aanwezigheid van touch+fysieke knoppen) Enige voordeel van Kindle tegenover Sony vind ik het direct kunnen aanschaffen van boeken van amazon.. Maar ik weet niet of ik dat punt nu zwaar moet wegen of niet..

Gratis boeken vind ik trouwens vooral op bijvoorbeeld thepiratebay en dan ga ik dus vooral op zoek naar populaire boeken van de laatste tijd, of gewoon all time favourites die ik 9 van de 10 keer al gelezen heb. Denk aan harry potter en the hunger games trilogy. Bijna alles is beschikbaar in epub formaat (wat spul op pdf) en ongeveer 65% in mobi.. maar dat is dus om te zetten? Hunger games trilogy kun je bijvoorbeeld neit gratis krijgen op amazon, maar daar zou ik dan kijken voor boeken als jane eyre, brave new world en dat soort gouwe ouwe engelse literatuur.. niet eens gekeken of die gratis beschikbaar zijn maar neem aan van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Alles is echt heel makkelijk over en weer om te zetten, ook als er DRM op zit (alleen PDF is verre van ideaal als bronformaat). Laat de keuze van een reader daarom nooit afhangen van de ondersteunde formaten.

De gouwe ouwe Engelse literatuur is inmiddels rechtenvrij en op allerlei plaatsen in alle mogelijke formaten gratis en legaal te downloaden, zonder DRM.

Populaire boeken die je op thepiratebay vindt zijn daar niet op legale wijze terechtgekomen en daarom ook zonder DRM.

Kortom, kies gewoon de reader die je het meest aanspreekt en staar je niet blind op formaten en DRM.

Het falende OV kun je uiteraard te slim af zijn door altijd een voorraadje boeken op je reader te hebben.

Waarom heb je je shortlist trouwens beperkt tot Sony en Kindle? Er zijn meer uitstekende readers te krijgen. De populairste zijn niet per definitie de readers die voor jou het beste zijn.
Pagina: 1