Beste tweaker!
Mijn opstelling was als volgt en heeft tot voor kort goed gewerkt:
ZIggo modem => router => switches en pc's
Op dit moment werkt de opstelling enkel als volgt (met dezelfde bekabeling)
Ziggo modem => switch => router => switches en pc's
De helpdesk kan mij uiteraard niet helpen. Mijn vermoeden is dat het modem dit probleem op de een of andere manier veroorzaakt. Op het moment dat de routers (sitecom wl351 en tp-link 1043 nieuwe) nu rechtstreeks aangesloten is heb ik enkele minuten wel internet waarna het erg instabiel wordt. Ook aangesloten rechtstreeks met een andere kabel werkt niet. Enkel met de switch ertussen. Verder natuurlijk alle grappen al geprobeerd, modem uit minuten wachten alles in volgorde weer aan. Alle volgordes al geprobeerd maar geen resultaat.
Enkel in de tweede opstelling heb ik stabiel internet op alle apparatuur...
Wie kan bovenstaande verklaren / oplossen? Ik weet het even niet meer
Alvast bedankt voor je reactie!
groet,
landslord
Mijn opstelling was als volgt en heeft tot voor kort goed gewerkt:
ZIggo modem => router => switches en pc's
Op dit moment werkt de opstelling enkel als volgt (met dezelfde bekabeling)
Ziggo modem => switch => router => switches en pc's
De helpdesk kan mij uiteraard niet helpen. Mijn vermoeden is dat het modem dit probleem op de een of andere manier veroorzaakt. Op het moment dat de routers (sitecom wl351 en tp-link 1043 nieuwe) nu rechtstreeks aangesloten is heb ik enkele minuten wel internet waarna het erg instabiel wordt. Ook aangesloten rechtstreeks met een andere kabel werkt niet. Enkel met de switch ertussen. Verder natuurlijk alle grappen al geprobeerd, modem uit minuten wachten alles in volgorde weer aan. Alle volgordes al geprobeerd maar geen resultaat.
Enkel in de tweede opstelling heb ik stabiel internet op alle apparatuur...
Wie kan bovenstaande verklaren / oplossen? Ik weet het even niet meer
Alvast bedankt voor je reactie!
groet,
landslord