Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe printer schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon pixma ip4200 printer. Deze heeft het altijd goed gedaan maar is een aantal maanden niet gebruikt. Nu doet de zwarte inktpatroon (de dikke) het niet meer. Er komt helemaal geen inkt meer uit (dus wat zwart is print hij niet met strepen ofzo maar gewoon helemaal niets; dus een pagina met alleen zwart, dan komt er een lege pagina uit de printer). De printer geeft geen foutmelding. Ik heb een dieptereiniging geprobeerd en er een nieuw inktpatroon ingedaan. Dit maakte geen verschil. Iemand zei tegen mij dat dan waarschijnlijk het binnenwerk van de printer verstopt zit.

Ik kom er alleen niet uit hoe ik dit binnenwerk uit de printer kan krijgen? En ook wat ik moet doen met dat binnenwerk om het vervolgens schoon te maken?
Ook in de gebruiksaanwijzing zie ik niet staan hoe ik het binnenwerk eruit kan halen (http://gdlp01.c-wss.com/g...5683/01/ip4200_qsg_us.pdf).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Je kan de printkop vrij simpel verwijderen, die zit vast met een hefboomp/klem, een grijze of een blauwe kleur heeft dat ding als ik mij niet vergis... staat overigens gewoon in de handleiding. Toen de printer voor het eerst gebruikt werd heb je deze ook moeten plaatsen... ik heb zelf namelijk ook al eens een ip4200 'versleten', maar dat is alweer een paar jaartjes terug :)

Mijn ip4200 is iig met een vergelijkbaar probleem naar de prullenbak verhuisd... die had ik ook een klein jaartje niet meer gebruikt, de kop verstopt en was niet meer schoon te krijgen. Neemt niet weg dat je het altijd kan proberen want ik heb ook wel eens een printer zo weer aan de praat gekregen... nooit geschoten altijd mis, printer doet het toch al niet meer :) Wattenstaafje met alcohol kan helpen, of met een doek gedoopt in warm/heet water... of een combinatie van die twee. Meerdere keren herhalen... uiteraard voorzichtig te werk gaan, de boel niet verzuipen. NOOIT ZEEP GEBRUIKEN! Doorblazen werkt ook niet, je moet proberen de verstopping los te weken.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 12-04-2012 19:37 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vocht doekje gebruiken (PCM 2006)

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie.

ik heb geprobeerd om de printerkop schoon te krijgen zoals gezegd maar zonder resultaat.
Ik ben bang dat ook mijn printer naar het grof vuil verbannen gaat worden.

Nogmaals reuze bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Lieneke

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een nieuwe (kleuren)laser kost tegenwoordig geen drol meer. Zolang je niet veel foto's hoeft te printen is een kleurenlaser al voordeliger, al was het alleen maar omdat de cartridges (toners bij een laser) niet uitdrogen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)