Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Mijn zelf gebouwde pc met bovengenoemde processor en moederbord wordt eigenlijk een beetje te warm voor de dingen die ik ermee wil doen (idle ongeveer 32 graden) en onder full load kan het wel eens uitschieten rond de 75. Dit is natuurlijk een stuk warmer dan ik zou willen. Ik heb de pc slechts 1 stapje overgeclocked naar multiplier van 34 (stond eerst op 38 maar toen werd het wel erg warm).

ik ben erg geinteresseerd in de pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B. Ik vroeg mij echter af of deze wel past in mijn kast. Ik heb de pricewatch: Antec One Hundred. En ik heb natuurlijk de specificaties opgezocht van de koeler maar past hij bijvoorbeeld wel boven mijn RAM?

Ander vraagje (misschien stom), maar zuigt of blaast die eigenlijk?

Ben benieuwd naar de antwoorden.

Alvast bedankt,

Ircghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Aller eerst, succes met je build.
Ten tweede, welk geheugen ga je gebruiken ivm de koeler die je opnoemt.
Die koeler zou denk ik net gaan passen in je behuizing.
Ten derde, waarom geen Corsair Hydro series koeler in je systeem, weet je zeker dat ie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Anoniem: 336701 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:24:
Aller eerst, succes met je build.
Ten tweede, welk geheugen ga je gebruiken ivm de koeler die je opnoemt.
Die koeler zou denk ik net gaan passen in je behuizing.
Ten derde, waarom geen Corsair Hydro series koeler in je systeem, weet je zeker dat ie past.
Bedankt voor je reactie!

En ook bedankt voor de succeswensen, maar de build is al compleet klaar en loop nu al een maandje goed te knorren :)
Ik gebruik deze Corsair RAM: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile.

Wat voor temperatuur verschil kan die Corsair realiseren dan? De Scythe kan op die 75 graden namelijk zo'n 15 graden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Met een Intel heb ik geen idee, heb op mijn 2500K de Noctua NH-D14 zitten en dat gaat perfect, max 63 graden op 4,6Ghz.
De Corsair H70 met 2 x CM sickleflow fans heb ik op mijn X6-1055T zitten en die geeft Idle 19-20 graden en max. 48 graden tijdens benchmarks op 3,8Ghz.
Met je geheugen gaat elke koeler gewoon passen ivm dat je low-profile memory hebt.
Nu is het wat zou jezelf willen maar je zit dus met de case van je, kan zover ik weet niet elke luchtkoeler in geplaatst gaan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/7704520/img/7704520.jpg

Dit is hoe de Noctua eruit zit in een CM 690 II advanced met hetzelfde bordje als jij hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 336701 op 13-04-2012 15:39 ]