Computer:
mobo: Asus striker II extreme, S775. 4 geheugen slots
voeding: coolermaster 750W
grafische kaart: Geforce gtx460
2x hdd (640mb) in raid 0
Geheugen: OCZ pc8500, 5-5-5-15 1066mhz. Mobo manual geeft aan dat dit soort geheugen ingezet kan worden.
en daar zit het probleem: heb dit geheugen van een andere tweaker overgenomen.
Dit geheugen zit in slot 1 en 3. Bios instellingen staan op auto, verder geen overklok van cpu of videokaart.
Als ik het geheugen instel via de Bios op 1066mhz (stand "extreme") dan vliegen de BSOD mij om de oren. soms bij het opstarten al, soms na enkele minuten.
Op 800mhz heb ik daar geen last van.
memtest heeft na 11 uren test op 800mhz geen errors gevonden. (246% getest)
memtest op 1066mhz geeft bij nog geen 1% de ene na de andere fout aan.
Ook in de andere slots (2+4) heb ik dezelfde problemen.
heb via de Bios de volt instellingen in 1/10 stapjes verhoogd/verlaagd tov de OCZ opgave. Geen verbetering.
Ik heb proberen te achterhalen hoe dit kan, maar kom er niet uit.
mijn vraag: Hoe kan dit? en wat kan ik er aan doen ( nee, gewoon op 800mhz vind ik geen optie)
mobo: Asus striker II extreme, S775. 4 geheugen slots
voeding: coolermaster 750W
grafische kaart: Geforce gtx460
2x hdd (640mb) in raid 0
Geheugen: OCZ pc8500, 5-5-5-15 1066mhz. Mobo manual geeft aan dat dit soort geheugen ingezet kan worden.
en daar zit het probleem: heb dit geheugen van een andere tweaker overgenomen.
Dit geheugen zit in slot 1 en 3. Bios instellingen staan op auto, verder geen overklok van cpu of videokaart.
Als ik het geheugen instel via de Bios op 1066mhz (stand "extreme") dan vliegen de BSOD mij om de oren. soms bij het opstarten al, soms na enkele minuten.
Op 800mhz heb ik daar geen last van.
memtest heeft na 11 uren test op 800mhz geen errors gevonden. (246% getest)
memtest op 1066mhz geeft bij nog geen 1% de ene na de andere fout aan.
Ook in de andere slots (2+4) heb ik dezelfde problemen.
heb via de Bios de volt instellingen in 1/10 stapjes verhoogd/verlaagd tov de OCZ opgave. Geen verbetering.
Ik heb proberen te achterhalen hoe dit kan, maar kom er niet uit.
mijn vraag: Hoe kan dit? en wat kan ik er aan doen ( nee, gewoon op 800mhz vind ik geen optie)