Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Resultaat POST-request vanaf server1 naar server2 weergeven

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
De situatie is als volgt:

Stap 1.
In mijn GUI klest de gebruiker een bepaalde website en klikt op 'ga naar webformulier met captcha'

Stap 2.
De gebruiker gaat naar het webformulier met de captcha van de betreffende website. Dit gebeurd via een redirect op de server. Het webformulier is al zoveel mogelijk ingevuld.

Ik had gehoopt om via GET-parameters het webformulier zoveel mogelijk in te vullen, maar dat lukt meestal niet.

Ik zat te denken aan de volgende mogelijkheden:
1. Een POST-request vanuit de server naar de betreffende website en het resultaat op de client weergeven. De meeste formulieren worden immers via een POST-request verstuurd.
2. Het formulier middels een redirect weergeven op de client en middels javascript het formulier invullen.
3. Het formulier in een iframe weergeven op de client en middels javascript het formulier invullen.
4. Met een browser-plugin de formulieren achteraf invullen.

Optie 1
Volgens mij is dit niet mogelijk. Een POST-request vanuit server1 naar server2 en verviolgens het resultaat weergeven op de client.

Optie 2
Volgens mij is het niet mogelijk om javascript mee te sturen met een redirect of ben ik nou gek??

Optie 3.
Dit lijkt me het beste idee, maar niet echt makkelijk als ik het hier zo lees: http://stackoverflow.com/...ents-from-the-parent-page

Optie 4
Dit kan altijd, maar dan leg ik meer werk in handen van de eindgebruiker en dat is juist niet wat ik wil. Voor de eindgebruiker moet het zo simpel mogelijk zijn.

Optie 3 lijkt mij de beste oplossing of heeft iemand een idee of het makkelijker kan?

Verwijderd

Je kunt gewoon een formulier maken met als actie een post naar een andere website. Indien je niet wilt dat de gebruiker op de andere website terecht komt (resultaatpagina van de post) kun je een Ajax aanroep doen. Omdat Ajax gebonden is aan het domein werkt dit niet op andere domeinen, tenzij je een JSONP achtige aanroep doet via JQuery.

• van.der.schulting
Das inderdaad ook een idee, het formulier posten vanuit mijn webapplicatie. Nadeel is alleen dat het niet werkt als de betreffende website geen POST accepteert vanaf een andere webserver.

Om deze reden lijkt me het idee van de iframe iets handiger, maar wel ingewikkelder...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Hoe zou een webserver kunnen weten dat een POST request van een webserver of van een browser af komt?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• van.der.schulting
via de referer

Anyhow ik realiseer me dat een POST doen vanuit een andere webserver niet makkelijker wordt als er een captcha op het formulier zit... :)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
van.der.schulting schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:40:
via de referer

Anyhow ik realiseer me dat een POST doen vanuit een andere webserver niet makkelijker wordt als er een captcha op het formulier zit... :)
Referer is te faken. Het is en blijft een http header, je kunt erin zetten wat je wilt.
Word daarom ook bijna nooit gebruikt als controle middel. Het is een leuke indicator, maar meer niet.
Pagina: 1