Tele2 traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 09:54
We gebruiken hier thuis al eeuwen tele2 voor het internet. Is nooit het snelste geweest, maar met glasvezel op komst komt dat weer helemaal goed.

Ik heb altijd redelijk goed kunnen internetten met het account dat we hebben. In games weinig ping en downloaden geen probleem. Maar de laatste tijd is dat internet traag. Het lijkt wel een week te duren voordat een webpagina geladen wordt. Zijn er meer mensen die last hebben van een teruglopende internet snelheid bij tele2??

Groeten Buzzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hier niet. Je kunt je modem resetten dat wil bij mij ook nog wel eens helpen. En natuurlijk proberen via een draadje ipv draadloos en met een andere systeem + andere browser en andere DNS servers.

Er is al een Tele2 topic dus denk dat deze gesloten wordt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 10:09
Modem 5 minuten uitzetten, dan weer proberen.

Andere pc proberen?
Of via ubuntu livecd, dan weet je dat het niet windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzel
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:56:
Nee hier niet. Je kunt je modem resetten dat wil bij mij ook nog wel eens helpen. En natuurlijk proberen via een draadje ipv draadloos en met een andere systeem + andere browser en andere DNS servers.

Er is al een Tele2 topic dus denk dat deze gesloten wordt voor je.
Hey,

1 van de 3 computers in huis zit altijd vast met een 'draadje' ook die is traag. Modem reset ik regelmatig. Browser maakt niet uit. IE of aurora/firefox maakt niks uit.

Laatst even het verschil getest in upload snelheid op mijn school en thuis.

Thuis is deze 4,3kbyte/seconden en op school is deze 275kbyte/seconden. Als ik thuis een filmpje in 720P van 5 minuten duurt dat meerdere uren. Op school 5 minuten. Dat is ongeveer het verschil.

Naar die DNS server zal ik eens kijken. Zien of dat een oplossing bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Lijkt mij duidelijk een geval van op de laatste eindjes lopen.

Optie 1:
Verleng je abo met een jaar en krijg een nieuw modem en je probleem is verholpen.

Optie 2:
Zoek een betere verbinding/aanbieder op je adres (kijk bij een vergelijkingsite wat je momenteel voor aanbod is)

Glasvezel kan je gratis laten aanleggen als het ervan komt, dat betekend niet dat je gelijk een abo kan nemen op glasvezel. Dus op een later tijdstip overschakelen en nu genoeg nemen met VDSL is ook geen erg probleem lijkt mij. ;)

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzel
Glasvezel wordt aangelegd in het gehucht waar ik woon. Dat komt er zeker, dan gaan we verder met xs4all 50mb abonnement, dan ben ik weer helemaal 21ste eeuw.

De vraag was meer of er andere mensen waren die last hebben van teruglopende internet prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Bel dan de helpdesk en vraag om een DLM reset.

Zeg wat of zeg niks..

Pagina: 1