Voor mijn externe HD (LaCie Rikiki 1 TB) heb ik een USB 3.0 aansluiting gekocht.
Het gaat om de volgende kaart:
http://eu.startech.com/Ca...-3-Card-Adapter~PEXUSB3S2
Ik heb de kaart geïnstalleerd (ook de extra voedingskabel aangesloten) maar bij het opstarten van mijn computer krijg ik nu één lange en daarna drie korte pieptonen te horen. Volgens de AMI BIOS beep codes staat deze code voor een 'memory test failure' (een fout in geheugen boven 64kb).
Echter, wanneer ik de kaart er uit haal geeft hij geen beepcode. Het lijkt dus echt aan het USB 3.0 kaartje te liggen.
Nou is mijn moederbord al wat jaartjes oud (2006) en heeft drie PCI-E x1 aansluitingen. Ik heb de USB 3.0 op de eerste connector aangesloten. Heb ik te oude PCI express aansluitingen om dit kaartje te laten werken (en ook een hogere snelheid met USB 3.0 te halen dan ik met USB 2.0 kan) of doe ik iets anders verkeerd?
----------------------------------------------------------
Systeem: Windows XP
Moederbord: Asus P5B
BIOS-versie/datum: American Megatrends Inc. 0701, 2-10-2006
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz
RAM: Kingston ValueRam PC4300 2,00 GB
Het gaat om de volgende kaart:
http://eu.startech.com/Ca...-3-Card-Adapter~PEXUSB3S2
Ik heb de kaart geïnstalleerd (ook de extra voedingskabel aangesloten) maar bij het opstarten van mijn computer krijg ik nu één lange en daarna drie korte pieptonen te horen. Volgens de AMI BIOS beep codes staat deze code voor een 'memory test failure' (een fout in geheugen boven 64kb).
Echter, wanneer ik de kaart er uit haal geeft hij geen beepcode. Het lijkt dus echt aan het USB 3.0 kaartje te liggen.
Nou is mijn moederbord al wat jaartjes oud (2006) en heeft drie PCI-E x1 aansluitingen. Ik heb de USB 3.0 op de eerste connector aangesloten. Heb ik te oude PCI express aansluitingen om dit kaartje te laten werken (en ook een hogere snelheid met USB 3.0 te halen dan ik met USB 2.0 kan) of doe ik iets anders verkeerd?
----------------------------------------------------------
Systeem: Windows XP
Moederbord: Asus P5B
BIOS-versie/datum: American Megatrends Inc. 0701, 2-10-2006
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz
RAM: Kingston ValueRam PC4300 2,00 GB