Toon posts:

Slechte ervaring winkel en (juridisch) vervolg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ySomic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01-2020
*knip* Waarschuwingen voor winkels en oproepen doen we niet aan op het forum Daarvoor is de shopsurvey. Ivm de reacties die al geweest zijn is er echter wel basis voor enige discussie om het topic open te houden, maar uitdrukkelijk niet voor oproepen of om ervaringen voor de specifieke winkel te bespreken.

Algemene samenvatting

Goede service bij aankoop en voor aankoop.
Zeer slechte service achter aankoop. Hierbij zijn nu al meer als 2 volle maanden verstreken.
( Vaste freelancer voor een bedrijf verloren, Achter op mijn eindwerk, professioneel team verloren, ETC ETC )
En er is nog altijd geen vooruitgang geboekt tegenover het begin van het reparatie project.
Er wordt niet van de winkel gereageerd naar ons of naar ons advocaat toe.
Nu zijn we genoodzaakt om deze winkel aan te klagen.

Pluspunten
- Voor de verkoop snelle antwoorden
- Correcte informatie
- Snelle verzending

Minpunten
- Lange ‘reparatie’ traject
- Geen antwoord meer na correspondentie
- Loze beloftes
- Geen vooruitgang
- Geen reactie op aankomende rechtszaak
- Duurt nu al langer als 2 maanden

[Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 12-04-2012 15:46]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 21:58
Deze review kan mooi hier en verder hier delen is niet de bedoeling normaal gesproken:

http://tweakers.net/shopreview/

Speciaal plekje voor alle shop reviews :)

[Voor 22% gewijzigd door Hoyden op 12-04-2012 15:25]

• ySomic
Hoyden schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:07:
Deze review kan mooi hier:

http://tweakers.net/shopreview/

Speciaal plekje voor alle shop reviews :)
Die review staat daar. Wou hem hier nog eens zetten voor extra aandacht zodat ik men toch extra kan waarschuwen ( Kijk naar link )

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je dit hier extra 'moet' delen. Shopreviews kunnen prima op de daarvoor bestemde plek.

Concreet voor <een winkel>: Al meer dan 30 keer besteld, aantal keer RMA gehad en nog nooit een probleem gehad. Beetje kort door de bocht deze waarschuwing.....

[Voor 4% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:57. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• ySomic
XeNeRgY schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:21:
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je dit hier extra 'moet' delen. Shopreviews kunnen prima op de daarvoor bestemde plek.

Concreet voor <een winkel>: Al meer dan 30 keer besteld, aantal keer RMA gehad en nog nooit een probleem gehad. Beetje kort door de bocht deze waarschuwing.....
Deze waarschuwing is om maar te zeggen dat ik een groot deel van mijn inkomen kwijt ben, dat ik nu al meer als 2 maand moet wachten op mijn nieuwe laptop en er niets aan gebeurd.

Ook reageren ze niet op mij of mijn advocaat, ik vind persoonlijk dat dit toch wel een beetje schandalig is.
Zeker voor een product van 2000EUR

[Voor 1% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:57. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:23:
[...]

Deze waarschuwing is om maar te zeggen dat ik een groot deel van mijn inkomen kwijt ben, dat ik nu al meer als 2 maand moet wachten op mijn nieuwe laptop en er niets aan gebeurd.

Ook reageren ze niet op mij of mijn advocaat, ik vind persoonlijk dat dit toch wel een beetje schandalig is.
Zeker voor een product van 2000EUR
En wat wil je met dit bereiken?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik begrijp dat het heel vervelend voor je is en ik zeg ook niet dat <een winkel> perfect is, alleen het lijkt via deze waarschuwing alsof het bij <een winkel> altijd mis gaat. Daarom voelde ik me genoodzaakt om in elk geval aan te geven dat het regelmatig ook goed gaat bij <een winkel> .

Voor jou hoop ik dat je probleem snel opgelost is.

[Voor 12% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:50. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 16:18

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ehm... als het je brood is, dan zorg je toch voor achtervang? Ik kan geen functie bedenken waar je een 2k laptop voor nodig hebt en wat niet op een andere manier opgelost kan worden. Bijvoorbeeld de vorige laptop, een desktop of een mediamarkt ding van 400 euro.

Edit:
Je bent een 18-jarige student... waarom heb je niet om je geld terug gevraagd? Immers wet koop op afstand en bij DOA kon je gewoon de koop ongedaan maken.

[Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 12-04-2012 15:32]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het komt op mij over dat je de boel behoorlijk zelf hebt lopen verprutsen en hier vervolgens een zondebok voor zoekt. Als de uitstel van het in het gebruik kunnen nemen van een nieuwe laptop daadwerkelijk dermate verstrekkende gevolgen heeft snap ik niet waarom je niet snel tijdelijk een andere gekocht hebt. Een advocaat is duurder dan een nieuwe laptop. Desnoods gebruik je tijdelijk een E500 variant.

[Voor 12% gewijzigd door Janoz op 12-04-2012 16:13. Reden: Winkelspecifieke deel verwijderd]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:21
Senor Sjon schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:27:
Ehm... als het je brood is, dan zorg je toch voor achtervang? Ik kan geen functie bedenken waar je een 2k laptop voor nodig hebt en wat niet op een andere manier opgelost kan worden. Bijvoorbeeld de vorige laptop, een dekstop of een mediamarkt ding van 400 euro.

Edit:
Je bent een 18-jarige student... waarom heb je niet om je geld terug gevraagd? Immers wet koop op afstand en bij DOA kon je gewoon de koop ongedaan maken.
Exact mijn gedachte.
Als het je brood is, zorg er dan voor dat je een mogelijkheid hebt om alsnog (desnoods wat langzamer) je werk te kunnen doen. Het is zeer vervelend voor je, maar het is een deel je eigen schuld.

Daarnaast, ik heb zelf geen last van bovenstaande, maar mocht er onverhoopt iets stuk gaan, heb ik voldoende mogelijkheden om op terug te vallen.

Ook ik heb gewoon prima ervaringen met <een winkel> .

[Voor 1% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:50. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Even onafhankelijk van mogelijk slechte aftersales: bij een business plan hoort een rampenscenario. Zoals anderen al aangeven, moet je altijd een tweede machine ter beschikking hebben als je afhankelijk bent van software/internet etc. Je kunt niet een winkel onder druk zetten door een eigen gebrekkige planning.

Juridiseren zoals je doet (gelijk met advocaat/rechtszaak dreigen) helpt zeker niet. Iets met toon en muziek. Probeer eens in gesprek te gaan zonder dreigen, wees pragmatisch en werk oplossingsgericht, en conflicten zijn dat niet. Daar kun je ook in de toekomst van leren en je voordeel mee doen :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:53
Post je tzt ook even het vonnis? Kunnen we nog wel een tijdje op wachten, maar ben wel benieuwd. Kan ik even van beide kanten het verhaal lezen en ook hoe een enigszins trage reparatie tot zoveel problemen aan jouw kant kan leiden, zonder dat je er iets aan kunt doen om de schade te beperken.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Misschien beter om gewoon je geld terug te vragen en een ander model te kopen ipv dat je wacht op een vervanging?

My Youtube Channel

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als ik <een winkel> was zou ik ook niet reageren, maar een rechtszaak wel met vertrouwen tegemoet zien :)

[Voor 12% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:50. Reden: We zouden geen namen noemen!]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

No offence, maar je klinkt bijna als een taxichauffeur die gaat wachten op een te leveren auto i.p.v. geld verdienen met een andere auto. Ondertussen geef je de leverancier de schuld van je wachttijd door allerlei randzaken.

Wat bedoel je hiermee trouwens?
Vaste freelancer voor een bedrijf verloren: ben je een klus kwijt?
Achter op mijn eindwerk: laatste deel school neem ik aan? 18jr is geen HBO leeftijd
professioneel team verloren: deze volg ik niet.

Allemaal gevolgschades die je moeilijk bij de leverancier kan neerleggen.

• ySomic
Senor Sjon schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:27:
Ehm... als het je brood is, dan zorg je toch voor achtervang? Ik kan geen functie bedenken waar je een 2k laptop voor nodig hebt en wat niet op een andere manier opgelost kan worden. Bijvoorbeeld de vorige laptop, een desktop of een mediamarkt ding van 400 euro.

Edit:
Inderdaad, ik ben een 18Jarige student en dit is niet mijn brood maar wel een grote bijverdienste.
Ook heb ik geprobeerd om mijn geld terug te vragen maar als deze niet reageren kan ik ook niet veel aanvangen.
Ook heb ik een tweede optie en ben ik hier ook mee begonnen, natuurlijk is die 2k laptop een optie die ik zelf heb gekozen en niet alleen voor mijn functie.
Janoz schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:30:
Het komt op mij over dat je de boel behoorlijk zelf hebt lopen verprutsen en hier vervolgens een zondebok voor zoekt. Als de uitstel van het in het gebruik kunnen nemen van een nieuwe laptop daadwerkelijk dermate verstrekkende gevolgen heeft snap ik niet waarom je niet snel tijdelijk een andere gekocht hebt. Een advocaat is duurder dan een nieuwe laptop. Desnoods gebruik je tijdelijk een E500 variant.

Ikzelf heb verder altijd goede ervaringen met <een winkel> . Ook al een keer RMA gedaan en dit is keurig afgehandeld.
Ik denk niet echt dat ik het zelf heb kunnen verprutsen als ik geen antwoord kreeg van een RMA. Ik kan moeilijk de RMA voor hun regelen, ook werd ik weinig geupdate dus kon ik ook niet veel doen.
Ik zoek geen zondebok, ik zoek een oplossing.

En snel tijdelijk een andere kopen gaat moeilijk als je ook niet veel geld hebt hoor. Ook de advocaat is een vriend die ons uit de brand wou helpen, deze hebben we niet moeten betalen.
gambieter schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:34:
Even onafhankelijk van mogelijk slechte aftersales: bij een business plan hoort een rampenscenario. Zoals anderen al aangeven, moet je altijd een tweede machine ter beschikking hebben als je afhankelijk bent van software/internet etc. Je kunt niet een winkel onder druk zetten door een eigen gebrekkige planning.

Juridiseren zoals je doet (gelijk met advocaat/rechtszaak dreigen) helpt zeker niet. Iets met toon en muziek. Probeer eens in gesprek te gaan zonder dreigen, wees pragmatisch en werk oplossingsgericht, en conflicten zijn dat niet. Daar kun je ook in de toekomst van leren en je voordeel mee doen :)
Welke stappen kunnen we anders ondernemen aangezien er niet wordt gebeld, gemaild. Zelf niet als we naar eindhoven ter plaatsen gaan?
We kunnen toch niet met hangende pootjes blijven wachten?
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:34:
Post je tzt ook even het vonnis? Kunnen we nog wel een tijdje op wachten, maar ben wel benieuwd. Kan ik even van beide kanten het verhaal lezen en ook hoe een enigszins trage reparatie tot zoveel problemen aan jouw kant kan leiden, zonder dat je er iets aan kunt doen om de schade te beperken.
Tuurlijk gaat dit lang duren. Maar welke opties heb ik nog over?

------

Voor iedereen

Ik heb een backup systeem, dit is natuurlijk niet genoeg daarom dat ik mij deze notebook kocht.
Wel heb ik het geld er niet voor om mij een nieuw systeem aanteschaffen aangezien bijna al mijn "extra" geld naar deze laptop is gegaan.

En om met deze juridische stappen te dreigen is ook niet van mijn aard, als wij zelf niet naar <een winkel> zijn geweest was dit dossier al waarschijnlijk voor de rechter.

Nogmaals zoek ik geen zondebok, maar wil ik een oplossing voor dit probleem.

[Voor 0% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:51. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• nare man
Heb je al een advocaat? Zoja, wie? :)

• ySomic
Senor Sjon schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:39:
No offence, maar je klinkt bijna als een taxichauffeur die gaat wachten op een te leveren auto i.p.v. geld verdienen met een andere auto. Ondertussen geef je de leverancier de schuld van je wachttijd door allerlei randzaken.

Wat bedoel je hiermee trouwens?
Vaste freelancer voor een bedrijf verloren: ben je een klus kwijt?
Achter op mijn eindwerk: laatste deel school neem ik aan? 18jr is geen HBO leeftijd
professioneel team verloren: deze volg ik niet.

Allemaal gevolgschades die je moeilijk bij de leverancier kan neerleggen.
Vaste freelancer voor een bedrijf verloren:Ik ben meerdere klussen kwijt
Achter op mijn eindwerk: Dit heb ik al in deze 'paasvakantie' bijgwerkt door bijna elke dag meer als 5 uur te programeren

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 12:59

Perkouw

Moderator General Chat
Om niet te herhalen wat hierboven al gezegd is lijkt het me niet handig om gelijk te dreigen met een rechtszaak etc. Gewoon netjes en rustig mailen is meestal de beste oplossing, even langsgaan kan natuurlijk ook en dat heb je dus gedaan.

Wat ik dan niet begrijp is wat is nu precies de reactie geweest van <een winkel> elke keer, goed voor zover er een reactie is geweest ?

[Voor 3% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:51. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Heb je de laptop in de winkel gehaald of besteld via internet? Heb je hem op naam van een bedrijf besteld of privé? Koop op afstand geldt alleen voor consumenten.

• ySomic
Perkouw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:45:
Om niet te herhalen wat hierboven al gezegd is lijkt het me niet handig om gelijk te dreigen met een rechtszaak etc. Gewoon netjes en rustig mailen is meestal de beste oplossing, even langsgaan kan natuurlijk ook en dat heb je dus gedaan.

Wat ik dan niet begrijp is wat is nu precies de reactie geweest van <een winkel> elke keer, goed voor zover er een reactie is geweest ?
Ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk te reageren, maar op mijn mails wordt zogoed als niet meer geantwoord door <een winkel> zelf.
Bellen heb ik ook een paar keer geprobeerd maar hierbij krijg je bijna ook geen vooruitgang.

Een rechtzaak is ook het laatste wat ik zou willen, daarom dat ik gisteren nog eens in eindhoven ben langsgeweest.
Senor Sjon schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:45:
Heb je de laptop in de winkel gehaald of besteld via internet? Heb je hem op naam van een bedrijf besteld of privé? Koop op afstand geldt alleen voor consumenten.
Ik heb deze laptop besteld als privé, thuis afgeleverd. Zelf naar <een winkel> teruggebracht.

[Voor 21% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:52. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dus laptop komt DOA binnen en in plaats van hem gewoon terug te sturen en je geld terugkrijgen stuur je hem op reparatie?
Dat was niet slim van je.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Modbreak:Ik heb eea een beetje opgeschoond in de topicstart en topictitel om dit topic binnen het beleid te laten vallen. Ik ga er vanuit dat eenieder hier voor de rest kan bepalen wat discussiewaardig in dit topic is en wat in de ShopReview thuishoort. Specifiek voor topicstarter geldt dat het niet is toegestaan forumtopics als actiemiddel te gebruiken.

• ySomic
cornfed99111 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:47:
Dus laptop komt DOA binnen en in plaats van hem gewoon terug te sturen en je geld terugkrijgen stuur je hem op reparatie?
Dat was niet slim van je.
Tuurlijk heb ik dingen gedaan die misschien aan mij te wijten vallen. Maar ik denk dat dit normaal is, ook denk ik dat er ook wel een paar fouten bij <een winkel> zijn, maar daarvoor ben ik hier niet.

Ik zou graag gewoon een paar ideeën krijgen voor oplossingen

[Voor 8% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:53. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:49:
Tuurlijk heb ik dingen gedaan die misschien aan mij te wijten vallen. Maar ik denk dat dit normaal is, ook denk ik dat er ook wel een paar fouten bij <een winkel> zijn, maar daarvoor ben ik hier niet.
Maar toch leg je de schuld voor het kwijtraken van de klussen en de achterstand bij hun neer.

(al vraag ik me af wat voor 'kluswerk' je doet als dit met enkel een 2k laptop kan).
De oplossing ligt tussen jou en de winkel, klaar. Welke oplossingen zou je nu nog verwachten, als je dit traject (met advocaat en rechtzaak) bent ingegaan?

Als je een DOA hebt, maar van belang voor je werk, waarom dan 2 maanden laten doorlopen? De eerste week had ik direct al de koop op afstand gebruikt, DOA of niet.

[Voor 35% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:53. Reden: We zouden geen namen noemen!]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:47:
[...]

Ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk te reageren, maar op mijn mails wordt zogoed als niet meer geantwoord door <een winkel> zelf.
Bellen heb ik ook een paar keer geprobeerd maar hierbij krijg je bijna ook geen vooruitgang.

Een rechtzaak is ook het laatste wat ik zou willen, daarom dat ik gisteren nog eens in eindhoven ben langsgeweest.

[...]

Ik heb deze laptop besteld als privé, thuis afgeleverd. Zelf naar <een winkel> teruggebracht.
Voor ons is nu niet duidelijk waar de communicatie spaak is gelopen, wellicht dat je dat hier kan omschrijven. We zien nu natuurlijk maar één kant van het verhaal.

Toch moet ik zeggen dat ik ook wel benieuwd ben waarom je niet van de wet koop op afstand gebruik gemaakt? Verder snap ik ook niet zo goed al je verwijten dat je dus dingen verloren hebt puur omdat je geen werkende laptop had. Dat kan je toch moeilijk de winkel allemaal kwalijk nemen, even bot gezegd dan had je maar een degelijk back-up systeem moeten hebben want blijkbaar kan je huidige systeem het niet aan. Dan had je al die problemen in ieder geval voorkomen, dit had je zelfs tijdens dit hele verhaal in orde kunnen maken.

Enfin ik snap je frustratie etc. maar heb het idee dat hier toch erg veel bij jou ligt en dat je een rechtszaak tegen ''de winkel'' wel kan vergeten. Maar goed dat is puur een mening hoe ik het nu zie.

[Voor 30% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:53]

• ySomic
SinergyX schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:52:
[...]

Maar toch leg je de schuld voor het kwijtraken van de klussen en de achterstand bij hun neer.

(al vraag ik me af wat voor 'kluswerk' je doet als dit met enkel een 2k laptop kan).
Nogmaals, Dit werk kun je met verschillende systemen. Het probleem is dat ik zogoed als niet niets aan dit systeem kan veranderen aangezien hier verschillende applicaties op draaien voor de boekhouding en de winkel.

En ik heb het geld er niet voor om een tweede goedkope systeem te kopen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Je bent al met een rechtzaak bezig, dus wacht de uitspraak af.

Als je nu - terwijl je een backup systeem hebt - je zaken niet kan doen, koop dan nu iets waarmee je dat wel kan doen.

Maar dat de shop zich weerhoud van enige correspondentie, logisch. Jij wil het voor de rechter laten komen, dus elke andere vorm is dan ook totaal zonde van de tijd en energie.

Maar als je afhankelijk bent van 1 laptop, dan heb je sowieso je zaakjes niet goed op orde, zakelijk gezien. Zo'n ding kan ook gejat worden, of een ander mankement kunnen vertonen, waardoor het een tijd kan duren voordat deze vervangen is (uitkering van verzekering, of reperatie-duur).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Die worden toch gegeven?

Begin eens met contact op te nemen met het bedrijf, zonder gelijk over schadevergoeding te beginnen. Uit je verhaal hier is niet aannemelijk dat dit de schuld is van bedrijf, en ik kan me goed voorstellen dat ze niets doen als je daarmee dreigt. Probeer het te scheiden.
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:54:
Dan is je businessplan niet goed. Computers kunnen altijd kapot gaan, dan had je beter een 2 laptops kunnen kopen (bijvoorbeeld 1500 + 500). Je had toch een lening kunnen aanvragen?

[Voor 28% gewijzigd door gambieter op 12-04-2012 15:59]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
gambieter schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:57:
[...]

Die worden toch gegeven?

Begin eens met contact op te nemen met het bedrijf, zonder gelijk over schadevergoeding te beginnen. Uit je verhaal hier is niet aannemelijk dat dit de schuld is van WINKEL, en ik kan me goed voorstellen dat ze niets doen als je daarmee dreigt. Probeer het te scheiden.
*kuch* iets met een modbreak *kuch*

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Perkouw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:58:
*kuch* iets met een modbreak *kuch*
thanks :) . In de eerste regel had ik het vervangen, maar op plek 2 vergeten ;)

• ySomic
RaZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:56:
[...]

Je bent al met een rechtzaak bezig, dus wacht de uitspraak af.

Als je nu - terwijl je een backup systeem hebt - je zaken niet kan doen, koop dan nu iets waarmee je dat wel kan doen.

Maar dat de shop zich weerhoud van enige correspondentie, logisch. Jij wil het voor de rechter laten komen, dus elke andere vorm is dan ook totaal zonde van de tijd en energie.

Maar als je afhankelijk bent van 1 laptop, dan heb je sowieso je zaakjes niet goed op orde, zakelijk gezien. Zo'n ding kan ook gejat worden, of een ander mankement kunnen vertonen, waardoor het een tijd kan duren voordat deze vervangen is (uitkering van verzekering, of reperatie-duur).
Er is nog altijd geen rechtzaak gaande.
Nogmaals, gisteren ben ik zelf naar <een winkel> gegaan om een rechtzaak te vermijden, en hebben zij ons voorgesteld om vandaag voor 13uur terug te bellen.

Deze hebben dat niet gedaan en ik ben ten einde raad.
Perkouw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:53:
[...]

Voor ons is nu niet duidelijk waar de communicatie spaak is gelopen, wellicht dat je dat hier kan omschrijven. We zien nu natuurlijk maar één kant van het verhaal.

Toch moet ik zeggen dat ik ook wel benieuwd ben waarom je niet van de wet koop op afstand gebruik gemaakt? Verder snap ik ook niet zo goed al je verwijten dat je dus dingen verloren hebt puur omdat je geen werkende laptop had. Dat kan je toch moeilijk de winkel allemaal kwalijk nemen, even bot gezegd dan had je maar een degelijk back-up systeem moeten hebben want blijkbaar kan je huidige systeem het niet aan. Dan had je al die problemen in ieder geval voorkomen, dit had je zelfs tijdens dit hele verhaal in orde kunnen maken.
Zoals ze mij gisteren hebben kunnen informeren is het probleem onstaant tussen MSI en <een winkel> . Hierdoor weet ik wel niet waarom het nu opeens zolang duurt voor <een winkel> mij nu antwoord.

[Voor 2% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:54. Reden: We zouden geen namen noemen!]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:59:
[...]

Er is nog altijd geen rechtzaak gaande.
Nogmaals, gisteren ben ik zelf naar winkel gegaan om een rechtzaak te vermijden, en hebben zij ons voorgesteld om vandaag voor 13uur terug te bellen.

Deze hebben dat niet gedaan en ik ben ten einde raad.

[...]

Zoals ze mij gisteren hebben kunnen informeren is het probleem onstaant tussen MSI en <een winkel> . Hierdoor weet ik wel niet waarom het nu opeens zolang duurt voor winkel mij nu antwoord.
Voor dat ik wat zeg -> lees even de modbreak, geen specifieke winkelnaam gebruiken a.u.b.

Wat betreft het probleem, probeer gewoon even relaxed te zijn. Vergeet even alles dat gebeurd is en probeer even met een schone lei te beginnen. Probeer ze eens te bellen of een nette mail te sturen zonder verwijten of aantijgingen of wat dan ook. En wacht dan even rustig hun reactie af, krijg je die niet dan gaan we naar de volgende stap.

[Voor 1% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:54]

• ySomic
gambieter schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:57:
[...]

Die worden toch gegeven?

Begin eens met contact op te nemen met het bedrijf, zonder gelijk over schadevergoeding te beginnen. Uit je verhaal hier is niet aannemelijk dat dit de schuld is van bedrijf, en ik kan me goed voorstellen dat ze niets doen als je daarmee dreigt. Probeer het te scheiden.

[...]

Dan is je businessplan niet goed. Computers kunnen altijd kapot gaan, dan had je beter een 2 laptops kunnen kopen (bijvoorbeeld 1500 + 500). Je had toch een lening kunnen aanvragen?
Inderdaad worden er nu oplossingen gegeven, eerst moest ik mij wel even verdedigen maar is geen probleem :P
Liever een kritisch publiek ^.^

Ook aangezien dit niet puur business is aangezien ik nog fulltime naar school ga, en deze klussen bijverdienste zijn dacht ik niet echt dat het nodig was om een lening aan te gaan voor een laptop.

Ook probeer ik contact op te nemen met dit bedrijf.

• ySomic
Perkouw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:01:
[...]

Voor dat ik wat zeg -> lees even de modbreak, geen specifieke winkelnaam gebruiken a.u.b.

Wat betreft het probleem, probeer gewoon even relaxed te zijn. Vergeet even alles dat gebeurd is en probeer even met een schone lei te beginnen. Probeer ze eens te bellen of een nette mail te sturen zonder verwijten of aantijgingen of wat dan ook. En wacht dan even rustig hun reactie af, krijg je die niet dan gaan we naar de volgende stap.
Ik denk ( hoop ik toch allesinds ) dat ik nog nooit heb verweten. Ik probeer altijd een vriendelijke mail te sturen.
Dit heb ik zelf 'hard' moeten leren. Ik laat altijd ook mijn mails lezen door paar personen omdat mijn spelling niet top is, en ik soms verkeerd wordt geïnterpreteerd ( vaak ook naar het schijnt vijandelijk, wat absoluut niet de bedoeling is. )

Nog wil ik eens zeggen, dat ik juridische stappen wil vermijden, gewoon door het aanslepend process.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Even diep ademhalen, tot tien tellen, etc. Moeilijk ja, maar wel even op zijn plaats. Niet vanwege het probleem an sich, maar vanwege de noodzaak een oplossing te zoeken. Een oplossing die zoals ik begrijp voor jou van belang is om verder te kunnen zonder te moeten wachten op op enkel de oplossing van het probleem, en niet de situatie.

Je moet verder kunnen werken begrijp ik, ok, je zal wel moeten begrijpen dat je dit van vandaag op morgen niet geregeld krijgt. In de tussentijd moet je dus wel verder, zoek dan naar middelen daarvoor. Huur bijvoorbeeld ad interim een vervangende machine. Dat kan per dag, en hoeft echt niet duur te zijn. Kan misschien best zo zijn dat dit niet had gehoeven, tja, maar je bent wel bedrijfsmatig actief en daar hoort risico nemen bij, net als je indekken en het inplannen van alternatieven. Dat is zuur, maar wel noodzaak - voor bedrijven en zelfstandigen is dat soort situaties dan ook reden om dit altijd in de tarievenberekening in te plannen. Of het nu bijverdienste is of niet, dat is irrelevant. Je bent zakelijk actief.

Wel een opmerking, als je een vervangende machine huurt dan kun je die kosten niet terugvragen van een andere partij zoals die winkel zelfs in het beste geval voor jou in het oplossen van de situatie. Je laptop is immers een persoonlijke aanschaf, en niet zakelijk.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• ySomic
Virtuozzo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:08:
Even diep ademhalen, tot tien tellen, etc. Moeilijk ja, maar wel even op zijn plaats. Niet vanwege het probleem an sich, maar vanwege de noodzaak een oplossing te zoeken. Een oplossing die zoals ik begrijp voor jou van belang is om verder te kunnen zonder te moeten wachten op op enkel de oplossing van het probleem, en niet de situatie.

Je moet verder kunnen werken begrijp ik, ok, je zal wel moeten begrijpen dat je dit van vandaag op morgen niet geregeld krijgt. In de tussentijd moet je dus wel verder, zoek dan naar middelen daarvoor. Huur bijvoorbeeld ad interim een vervangende machine. Dat kan per dag, en hoeft echt niet duur te zijn. Kan misschien best zo zijn dat dit niet had gehoeven, tja, maar je bent wel bedrijfsmatig actief en daar hoort risico nemen bij, net als je indekken en het inplannen van alternatieven. Dat is zuur, maar wel noodzaak - voor bedrijven en zelfstandigen is dat soort situaties dan ook reden om dit altijd in de tarievenberekening in te plannen. Of het nu bijverdienste is of niet, dat is irrelevant. Je bent zakelijk actief.

Wel een opmerking, als je een vervangende machine huurt dan kun je die kosten niet terugvragen van een andere partij zoals die winkel zelfs in het beste geval voor jou in het oplossen van de situatie. Je laptop is immers een persoonlijke aanschaf, en niet zakelijk.
Ik heb al een vervangend machine.
Maar een oplossing nog steeds niet :-(

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:05:
[...]

Ik denk ( hoop ik toch allesinds ) dat ik nog nooit heb verweten. Ik probeer altijd een vriendelijke mail te sturen.
Dit heb ik zelf 'hard' moeten leren. Ik laat altijd ook mijn mails lezen door paar personen omdat mijn spelling niet top is, en ik soms verkeerd wordt geïnterpreteerd ( vaak ook naar het schijnt vijandelijk, wat absoluut niet de bedoeling is. )

Nog wil ik eens zeggen, dat ik juridische stappen wil vermijden, gewoon door het aanslepend process.
Dit heb je hopelijk niet naar de desbetreffende partij gedaan nee, in dit topic verwijt je de partij echt wel van een aantal zaken. Heb je al iets gedaan met hetgeen ik en anderen je hebben verteld ?
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:22:
[...]

Ik heb al een vervangend machine.
Maar een oplossing nog steeds niet :-(
Die ga je ook niet ''krijgen'' je zal het toch echt zelf voor elkaar moeten krijgen. Dus kop op en doe je best en blijf vooral rustig. :)

[Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 12-04-2012 16:33]

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is een oplossing voor de situatie. Je hebt een mogelijkheid tot continueren van je bezigheden. De oplossing voor het probleem, staat daar separaat van. Het is een heel andere kwestie. En dat kan best nog wel een tijd duren.

Begrijp me niet verkeerd hier, het is geen persoonlijke aanval. Maar het zijn serieus twee verschillende dingen. Als uiteindelijk het tweede punt ook opgelost is over een tijd, neem dan voor jezelf even een moment om alles nog eens door te nemen. Er is hier een aantal belangrijke lessen te trekken wat je later een stuk zullen helpen na je studie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 20:27
Ik snap nog niet hoe jij op het idee komt dat door de winkel jij je klant kwijt bent?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Herhaling uit de TS :

Modbreak:*knip* Waarschuwingen voor winkels en oproepen doen we niet aan op het forum Daarvoor is de shopsurvey. Ivm de reacties die al geweest zijn is er echter wel basis voor enige discussie om het topic open te houden, maar uitdrukkelijk niet voor oproepen of om ervaringen voor de specifieke winkel te bespreken.

Daaronder verstaan we ook het noemen van of hinten naar de naam van de winkel!

[Voor 96% gewijzigd door zeef op 12-04-2012 17:55]

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 22:17

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik begin maar even bij het begin, want verder is er ook niet veel bijgekomen kwa informatie. Zoals het er staat, is al wat je beschrijft:

Duurt lang, kwamen er niet snel genoeg uit, advocaat ingeschakeld, ook op advocaat wordt niet gereageerd.

Als je niet duidelijk kan maken wat er dan allemaal geprobeerd, besproken en afgesproken is, dan kunnen mensen niet veel met je verhaal. Het is nogal een traject van er niet uitkomen naar een advocaat inschakelen en daar geef je geen enkele informatie over. Ik zie iets van een hint naar een deadline van 13:00; nergens wanneer die deadline is ingesteld. Als je daarmee de dag ervoor bedoelt, stel ik bij deze met 100% zekerheid dat je niet eens een advocaat gesproken hebt, wat betekent dat je hier grote woorden in een topic gebruikt terwijl je de mensen die je advies vraagt leugens voorhoudt.

En dat is dan een geheel zekere uitsluiting. Dat je verder niet concreet bent over wat met je advocaat besproken is in combinatie met een aantal uitspraken geeft sowieso het beeld dat er helemaal geen advocaat in het spel is. Ofwel, ben eens wat uitgebreider in wat er nu eigenlijk precies speelt, en ben vooral eerlijk, want er mist gewoon een hoop in je verhaal. Ik geloof best dat er iets speelt, maar je brengt het niet over.

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 12-04-2012 22:53]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• ySomic
Floppus schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:50:
Ik begin maar even bij het begin, want verder is er ook niet veel bijgekomen kwa informatie. Zoals het er staat, is al wat je beschrijft:

Duurt lang, kwamen er niet snel genoeg uit, advocaat ingeschakeld, ook op advocaat wordt niet gereageerd.

Als je niet duidelijk kan maken wat er dan allemaal geprobeerd, besproken en afgesproken is, dan kunnen mensen niet veel met je verhaal. Het is nogal een traject van er niet uitkomen naar een advocaat inschakelen en daar geef je geen enkele informatie over. Ik zie iets van een hint naar een deadline van 13:00; nergens wanneer die deadline is ingesteld. Als je daarmee de dag ervoor bedoelt, stel ik bij deze met 100% zekerheid dat je niet eens een advocaat gesproken hebt, wat betekent dat je hier grote woorden in een topic gebruikt terwijl je de mensen die je advies vraagt leugens voorhoudt.

En dat is dan een geheel zekere uitsluiting. Dat je verder niet concreet bent over wat met je advocaat besproken is in combinatie met een aantal uitspraken geeft sowieso het beeld dat er helemaal geen advocaat in het spel is. Ofwel, ben eens wat uitgebreider in wat er nu eigenlijk precies speelt, en ben vooral eerlijk, want er mist gewoon een hoop in je verhaal. Ik geloof best dat er iets speelt, maar je brengt het niet over.
15-02-2012 16:38 : Bestelling geplaats bij winkelvoor notebook.
17 / 18-02-2012 : Geleverd bij mij thuis.
DOA, aangezien ik meestal deze zaken kan repareren (Aangezien ik nog geen brede ervaring heb niet alles)
Merkte dat een RMA enigste optie was.
Bij wat vragen bij Winkel & fabriek zelf heb ik een RMA lot geopend bij winkel.

23-02-2012 18:03 : RMA lot effectief geopend
28-02-2012 : Zelf naar eindhoven gereden voor een vervangend toestel.
Per mail afgesproken als alles in orde was dat zij mij gewoon een nieuw model zouden meegeven
Hierbij hebben zij deze ontvangen en zeiden ze dat ze een nieuw model zo spoedig mogelijk zouden opsturen.
28 / 29-02-2012 : Hebben enkele 'krassen' gevonden rond het toetsenbord, hierbij foto's gekregen. Zelf heb ik deze niet gezien en heeft de man die de notebook ontvangen heeft niets over aangemerkt en gezegd.

Winkel stelde voor om reparatie traject te volgen ( 1 tot 3 weken zeiden ze ).
Aangezien ik mijn notebook zo spoedig mogelijk wou en geen problemen wou maken ben ik akkoord gegaan.

12-03-2012 : Na een paar onbeantwoorde mails antwoord gekregen van Winkel :
Beste heer de Raedt,

Onze welgemeende excuses voor het uitblijven van een reactie. Dit is ontstaan vanwege het feit dat het op het moment behoorlijk druk is en het beantwoorden van emails wat vertraging hebben opgelopen. Inmiddels wordt het een en ander uitgezocht en zodra ik morgen op kantoor bent kunt u op onderstaande vragen antwoordt verwachten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hierbij heb ik inderdaad telefoon gekregen de volgende dag.

"Aangezien ik fabriekal gecontacteerd had, hebben zij een lot geopend voor mij, en was hierbij conflict van dag 1. Dit had ik zelf persoonlijk moeten sluiten"

13-03-12 : Meteen lopend RMA lot gesloten bij fabriek. Was een misverstand.
( Geef ik toe dat ik misschien in de fout ben gegaan, maar wou mij eerst voor ik RMA bij winkel de nog eens bij fabriek informeren. Had ik niet op gedacht dat deze een RMA zouden openen. Ook denk ik wel dat er een communicatie fout bij winkel is binnengesluipt en dat deze pas na aandringen van mij contact hebben opgenomen. )

Hierbij heb ik ook bij winkel contact opgenomen van zaken.

Hiertussen heb ik een lange tijd geen antwoord gekregen van winkel en fabriek zelf.
Heb verscheidene keren gebeld naar winkel, ook een paar keer naar fabriek. Konden mij niet veel verderhelpen.
Ten einde raad ben ik naar advocaat om advies gegaan.
( Rond 20 Maart )

Die heeft gezegd dat hij contact zou opnemen met winkel.
Heeft dit hopelijk gedaan, mail en telefoon.
Hij zegt dat hij geen antwoord heeft gekregen bij winkel en niet is verdergeraakt.
Heeft toen al rond 22/23 maart gezegd dat hij een rechtszaak wilt aanspannen.

Heb dit genegeerd aangezien juridische stappen volgens mij zogoed als geen goede oplossing zou bieden.

Heb zelf nog mails gestuurd en gebeld naar Winkel. Geen reactie

11-04-12 : Tweedemaal naar Eindhoven gereden. Heb daar het antwoord gehad dat hij nu al wel bij fabriek is opgenomen. en het lot dus wel is aanvaard na 8tal pogingen.
Heeft tegen mij gezegd dat hij contact zal opnemen met manager om samen met mij een oplossing te komen.

Heeft ook voorgesteld dat ik vandaag ( 12-04-12 ) voor 13 uur gebeld zou worden door manager.
Heeft dit niet gedaan.

Advocaat zou rechtszaak willen aanspannen.
Ikzelf en ouders vinden dit geen goed idee.
Ook denk ik dat winkel dit ook vervelend vind en waarschijnlijk iets bij de communicatie scheef loopt.

Ik heb de winkel nooit verweten dat het hun schuld is dat ik mijn bijverdienste en de rest kwijt ben. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat het voor mij belangrijk is dat om deze notebook te hebben, om te gebruiken, gewoon omdat ik door het vervangstoestel dubbel zoveel werk heb.

Ik heb er zelf niet aan gedacht om mijn geld terug te vragen, omdat ik ervan overtuigd was dat dit vlug in orde zou komen. Aangezien de service bij aankoop zeer goed was en dat ik hier geen enkel probleem mee had en zelf mijn vriend heb aangeraden bij winkel te kopen.

Hopelijk u zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en ik denk dat ik alle grote stappen heb aangeduid.
Dus hierbij heb ik ook mijn 'naam' gezuiverd van 'leugenaar' hoop ik.
Aangezien wat ik verteld heb zo is gebeurd en daarvoor ook niets heb verzwegen of feiten heb veranderd.
Hiermee zou ik ook het deel rond bijverdiensten en dergelijke afsluiten, dat het niet de winkel hun fout is ( wat ook niet is. )

Ik geef toe dat er misschien een deel een fout van mij inzit, maar ik denk dat er ook een deel bij de winkel is te halen wat volgens mij persoonlijk zeer normaal is.

Met vriendelijke groeten
Mathieu De Raedt

Anoniem: 22659

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Het volgende is mij nog niet helemaal duidelijk: is de laptop zakelijk of prive aangeschaft (kortom wat staat er op de bon)? En op welke grond denkt de advocaat de schade te kunnen verhalen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:08:
Het volgende is mij nog niet helemaal duidelijk: is de laptop zakelijk of prive aangeschaft (kortom wat staat er op de bon)?
Verborgen in een eerdere post ;) :
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:47:
Ik heb deze laptop besteld als privé, thuis afgeleverd.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Misschien handig om de reactie van de winkel in de shopreview hier te plaatsen aangezien die een hoop kan duidelijk maken.
Helaas bleek in uw geval hierin enige complicaties voor te doen bij het aanmelden, aangezien u zowel via ons als via MSI het notebook aangemeld heeft voor reparatie. Hierdoor was het serienummer reeds bekend bij MSI, waardoor ons verzoek steeds afgewezen werd. Na herhaalde verzoeken vanuit onze kant aan u om de "lopende case" die u geïnitieerd heeft af te melden, kregen wij helaas geen gehoor.
Als een serie nummer al aangemeld is van uit een ander kanaal / rma , is het vaak voor de retailer lastig om wat gedaan te krijgen van een fabrikant. Sommige fabrikanten zijn daar nogal star in (eigen ervaring helaas met Dell daarin)

• ySomic
Kenzi schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:30:
Misschien handig om de reactie van de winkel in de shopreview hier te plaatsen aangezien die een hoop kan duidelijk maken.

[...]

Als een serie nummer al aangemeld is van uit een ander kanaal / rma , is het vaak voor de retailer lastig om wat gedaan te krijgen van een fabrikant. Sommige fabrikanten zijn daar nogal star in (eigen ervaring helaas met Dell daarin)
Inderdaad had ik ook ondervonden.
Zoals je in mijn post heb gelezen had ik hier meteen werk van gemaakt toen dit probleem kwam opdagen. Hoe snel de fabrikant hier bij heeft gereageerd weet ik niet.

Wel heb ik alles zo snel mogelijk probeer af te handelen. Spijtig van dat een RMA lot bij de fabrikant zelf.
gambieter schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:20:
[...]

[...]
Klopt als een bus :P

-------
Offtopic

Zelf vind ik het raar dat zij mij niet voor 13uur hebben kunnen bellen vandaag. Maar wel om 00:15 kunnen reageren op tweakers.

Aan de positieve kant : Mooi dat ze zulke gemotiveerde werknemers hebben.

[Voor 10% gewijzigd door ySomic op 13-04-2012 00:44]

Anoniem: 22659

gambieter schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:20:
[...]

[...]
Had ik gelezen, maar ik wilde het nog even bevestigd hebben aangezien ik niet begrijp wat voor schade die advocaat wil verhalen.

• ySomic
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 01:00:
[...]

Had ik gelezen, maar ik wilde het nog even bevestigd hebben aangezien ik niet begrijp wat voor schade die advocaat wil verhalen.
Mijn adcocaat wou mij gewoon uit de brand helpen voor mij deze laptop te bezorgen.
Maar ik denk dat hij al te liever een rechtszaak begint wat ikzelf niet zo graag zou hebben. :-(

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Wat was de reden eigenlijk van de aankoop? als ik het vragen mag :)

Kon je niet gewoon doorwerken op "the usual way" voor je werk, of was je werkplek total loss, vandaar de aankoop?

• ySomic
Duckhamster schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 02:53:
Wat was de reden eigenlijk van de aankoop? als ik het vragen mag :)

Kon je niet gewoon doorwerken op "the usual way" voor je werk, of was je werkplek total loss, vandaar de aankoop?
PSU begaf het
Overstroom of dergelijke op het mobo dat het mobo en cpu omzeep heeft geholpen. ( 3 componenten :/ )
En heb binnekort toch een notebook nodig voor de hogeschool. Dus vandaar die aankoop.

Anders was ik bij desktop gebleven. :P

• Anoniem: 67691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:54:
[...]

Nogmaals, Dit werk kun je met verschillende systemen. Het probleem is dat ik zogoed als niet niets aan dit systeem kan veranderen aangezien hier verschillende applicaties op draaien voor de boekhouding en de winkel.

Als de laptop een DOA was, hoe kan het dan dat er al verschillende applicaties op draaien?

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 19:15
ySomic schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:29:
[...]

17 / 18-02-2012 : Geleverd bij mij thuis.
DOA, aangezien ik meestal deze zaken kan repareren (Aangezien ik nog geen brede ervaring heb niet alles)
Merkte dat een RMA enigste optie was.
Je hebt de laptop open gemaakt? Mag je dan nog een RMA aanvragen? (serieuze vraag)

+ wat hier boven staat, blijft op de één of andere manier een niet sluitend verhaal

Do what you love, do it often

Anoniem: 175869

Ik ben vooral benieuwd naar de "inhoud" van de correspondentie van de "advocaat". Als mogelijk graag hier posten. (zonder namen, addressen, etc natuurlijk)

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42
macciez schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:11:
[...]
Je hebt de laptop open gemaakt? Mag je dan nog een RMA aanvragen? (serieuze vraag)
Een RMA is een proces voor het terugsturen van producten naar de winkel of fabrikant voor o.a. garantie-afhandeling, dat kan altijd binnen de garantie-termijn. Je verwart dit denk ik met de zeven werkdagen zichttermijn bij koop op afstand. Bij terugsturen naar de winkel o.b.v. de Wet Koop op afstand kan er ook een RMA-prodecure worden gevolgd, maar dan wel met de winkel, en niet met de fabrikant.
Tijdens de zichttermijn mag je het product trouwens ook uit de verpakking halen om te zien of het aan je verwachtingen voldoet, en een laptop mag je ook aanzetten om hem te kunnen beoordelen. Je moet de verpakking wel zo veel mogelijk heel laten en het product weer netjes inpakken. Je moet er dus wel op letten dat je geen gebruikssporen maakt (zoals bij de TS).

Ik heb een product via internet of postorder gekocht. Mag ik het uitproberen en terugsturen? op consuwijzer.nl

[Voor 10% gewijzigd door Eärendil op 13-04-2012 10:22]

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
28 / 29-02-2012 : Hebben enkele 'krassen' gevonden rond het toetsenbord, hierbij foto's gekregen. Zelf heb ik deze niet gezien en heeft de man die de notebook ontvangen heeft niets over aangemerkt en gezegd.
Heb je de laptop opengemaakt of er zelf aan zitten sleutelen ? Ik heb het idee dat we alsnog iets missen in het verhaal van je laptop en ook in het geheel wat is er precies gecommuniceerd met de advocaat ?

[Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 13-04-2012 11:26]

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 15:44
Een advocaat die al oproept om na een paar daagjes al een rechtzaak te starten is zijn titel advocaat niet waardig ... want die behartigt jou belangen echt niet, maar eerder zijn portemonnee.

Als die nu zou aanraden om eens een aangetekend schrijven te versturen en op antwoord te wachten en daarna iets gaat aanspannen zou ik het nog wel begrijpen.
(Reken al wel op een termijn van een paar weken)

Dus ik zou toch al wel een andere raadsheer gaan zoeken.

Met betrekking tot je schade:
- x tijd / 5 uur per dag werken aan je werk: wat is nu de schade, je hebt op korte tijd je werk moeten uitvoeren ... ik zie daar 0,0 persoonlijke schade.
- klanten verloren: jammer, maar het toont aan dat je zelf geen vervangtoestel had en dat je dus niet voorbereid bent op problemen. Wat bij diefstal, laten vallen laptop, ... komt erbij dat een reparatietraject toch wel een tijdje mag duren.

In 't beste geval krijg je je laptop hersteld terug of gewoon je geld voor die laptop.
Maar ben je ondertussen nog wel een hoop centen kwijt aan je advocaat + een hoop tijd.

PS.
Ook vraag ik me af of je je positie niet verzwakt door te verwijzen naar je zelfstandige activiteit.
Als consument heb je namenlijk heel wat meer bescherming/rechten dan als bedrijf/zelfstandige.
Lees: van die laatste wordt vanuit gegaan dat ze zich zelf kunnen indekken ... support contractjes afsluiten enzo.

[Voor 13% gewijzigd door chime op 13-04-2012 12:16]

Anoniem: 99190

Jullie geloven toch niet echt dat dat verhaal van die advocaat waar is? Dat heeft hij er gewoon bij gezet zodat 'de winkel' dat zou zien als zij dit topic tegenkwamen.

• nare man
chime schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:13:
Een advocaat die al oproept om na een paar daagjes al een rechtzaak te starten is zijn titel advocaat niet waardig ... want die behartigt jou belangen echt niet, maar eerder zijn portemonnee.
Ik vraag me dan ook ernstig af of TS wel een 'advocaat' in de arm heeft genomen, of is dit één of ander studentje van een rechtswinkel? :P

• cornfed99111
  • Nu online
*knip* TS bashen is nergens voor nodig, houdt het bij de feiten a.u.b.

[Voor 77% gewijzigd door Orion84 op 13-04-2012 13:38]

• Anoniem: 454708
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
*knip* TS bashen is nergens voor nodig, houdt het bij de feiten a.u.b.

[Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 13-04-2012 13:38]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

nare man schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:48:
[...]

Ik vraag me dan ook ernstig af of TS wel een 'advocaat' in de arm heeft genomen, of is dit één of ander studentje van een rechtswinkel? :P
Uit een eerdere reactie van de TS:
Ook de advocaat is een vriend die ons uit de brand wou helpen, deze hebben we niet moeten betalen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat er nu berichten worden getrashed wegen 'bashen', snap ik niet helemaal. Meneer de TS begint dit topic met een halve waarheid, welke later gelukkig iets duidelijker werd (met name dus de fouten aan zijn kant), nog steeds staan er diverse punten in erge twijfel.. heeft dit topic dat uberhaubt nog nut?

(als dit topic later als referentie wordt gelezen vanaf pagina 1 wordt imho de webwinkel wel iets té zwart gemaakt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik denk dat daarom de naam van de webwinkel ook verwijderd is.

• cornfed99111
  • Nu online
*knip* En discussie over moderatie mag je in een daartoe speciaal bestemd topic ventileren.

[Voor 85% gewijzigd door Floppus op 13-04-2012 16:13]

• ySomic
Anoniem: 67691 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 03:59:
[...]

Als de laptop een DOA was, hoe kan het dan dat er al verschillende applicaties op draaien?
Op mijn vervang machine. Sorry voor de verwarring.
macciez schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:11:
[...]

+ wat hier boven staat, blijft op de één of andere manier een niet sluitend verhaal
Neen ik heb de laptop niet opengemaakt.
Waarom is het verhaal niet sluitend? Waar heb je nog vragen rond die ik kan verduidelijken
Anoniem: 175869 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:45:
Ik ben vooral benieuwd naar de "inhoud" van de correspondentie van de "advocaat". Als mogelijk graag hier posten. (zonder namen, addressen, etc natuurlijk)
Dit zijn 3 a 4 Kleine afspraken aangezien het hier dichtbij is.
Hierin heb ik hem het probleem uitgelegd en heeft hij mij gewoon advies gegeven en geprobeerd om reacte te krijgen van de winkel.
Perkouw schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:25:
[...]

Heb je de laptop opengemaakt of er zelf aan zitten sleutelen ? Ik heb het idee dat we alsnog iets missen in het verhaal van je laptop en ook in het geheel wat is er precies gecommuniceerd met de advocaat ?
Neen niet opengemaakt.
Hij heeft mij gewoon beetje uitleg gegeven van wat er kan en wat er niet kan.
Anoniem: 99190 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:48:
Jullie geloven toch niet echt dat dat verhaal van die advocaat waar is? Dat heeft hij er gewoon bij gezet zodat 'de winkel' dat zou zien als zij dit topic tegenkwamen.
Leuk dat je zo begint te flamen en te verwijten.
Misschien vind je het ongeloofwaardig dat ik raad ben gaan volgen van een advocaat en dat hij ook enige correspondentie met de winkel heeft gemaakt.
Omdat dit een vriendendienst was en geen echte zaak is er ook niet veel gebeurd.
chime schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:13:

Als die nu zou aanraden om eens een aangetekend schrijven te versturen en op antwoord te wachten en daarna iets gaat aanspannen zou ik het nog wel begrijpen.
(Reken al wel op een termijn van een paar weken)

Dus ik zou toch al wel een andere raadsheer gaan zoeken.

Met betrekking tot je schade:
- x tijd / 5 uur per dag werken aan je werk: wat is nu de schade, je hebt op korte tijd je werk moeten uitvoeren ... ik zie daar 0,0 persoonlijke schade.
- klanten verloren: jammer, maar het toont aan dat je zelf geen vervangtoestel had en dat je dus niet voorbereid bent op problemen. Wat bij diefstal, laten vallen laptop, ... komt erbij dat een reparatietraject toch wel een tijdje mag duren.

In 't beste geval krijg je je laptop hersteld terug of gewoon je geld voor die laptop.
Maar ben je ondertussen nog wel een hoop centen kwijt aan je advocaat + een hoop tijd.

PS.
Ook vraag ik me af of je je positie niet verzwakt door te verwijzen naar je zelfstandige activiteit.
Als consument heb je namenlijk heel wat meer bescherming/rechten dan als bedrijf/zelfstandige.
Lees: van die laatste wordt vanuit gegaan dat ze zich zelf kunnen indekken ... support contractjes afsluiten enzo.
Van de advocaat ben ik het ermee eens daarom dat ik ook geen rechtszaak ben begonnen maar er zelf nog eens naartoe ben gegaan om het uit te leggen en de winkel hun verhaal te horen.
En alles wat ik nu graag zou willen is gewoon de laptop zelf of mijn geld terug.
SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:55:
Dat er nu berichten worden getrashed wegen 'bashen', snap ik niet helemaal. Meneer de TS begint dit topic met een halve waarheid, welke later gelukkig iets duidelijker werd (met name dus de fouten aan zijn kant), nog steeds staan er diverse punten in erge twijfel.. heeft dit topic dat uberhaubt nog nut?

(als dit topic later als referentie wordt gelezen vanaf pagina 1 wordt imho de webwinkel wel iets té zwart gemaakt).
Ik heb de bashs niets kunnen lezen. Wel heb ik het gewoon verteld hoe het is gelopen.
of het nu ongeloofwaardig klinkt of niet dat beslist jij en niet ik.
En of dit topic nog nut heeft. dat zou ik eigenlijk niet meer weten aangezien ik gewoon advies wou horen en kijken wat er gebeurd.
Maar aangezien ik persoonlijk word aangevallen. ( Zo voelt het toch allesinds. ) vind ik dat het topic zijn nut zowat heeft verloren.

En of de winkel zwart wordt gemaakt of niet. Ik verwijt de winkel alleen de feiten maar dat kan gebeuren. Er kunnen nu eenmaal dingen mislopen dat is doodnormaal en vind ik het zonde dat het bij mij is. Wat iedereen zou vinden.
Maar aangezien de goede reviews en andere zaken denk ik wel nog dat de winkel in kwestie een goede winkel is.
cornfed99111 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:04:
Bij de feiten houden?
Er zijn geen feiten in dit topic.
Alleen meningen!

Als de moderatie een fout maakt om dit flame topic toch open te houden voor een zinnige discussie,
moet je niet berichten verwijderen als er een discussie plaats vindt.
Er zijn een paar feiten in dit topic en ook een paar meningen denk ik.
Ik heb alles verteld hoe het zit langs mijn kant. Wat er langst de winkel hun kant is gebeurd weet ik ook niet.
Het kan zijn dat deze ook met de handen in de haren zitten van andere problemen en dat het mijne op de achtergrond is geraakt wat terug, ik normaal vind.

+ Ik heb de flames niet gelezen, dus ik weet niet over wat ze gaan.

---------------------------

Vind het heel fijn dat er zo geflamed word en vraag me af waar het verhaal onduidelijk is.
Ik denk dat jullie vooral niet weten wat ik met de advocaat heb gedaan. dus nog eens het verhaal erond.

Hij was op bezoek en ik heb heel eventjes raad gevraagd of ik in mijn recht ben of wat ik mis heb gedaan. Hij heeft mij hier dan advies op gegeven en verteld hoe het zat.
Hij heeft mij ook aangeraden dat ik alles eens naar hem moet brengen en dat hij dan eens contact zou opnemen met de winkel.
Dit heb ik dan ook gedaan en hopelijk heeft hij ook degelijk contact opgenomen met de winkel.

Hierna ben ik dan weer eens bij hem geweest en heeft hij gevraagd of we verder juridische stappen wouden ondernemen. Aangezien ik dit niet wou is hij maar nog eens contact proberen opnemen.
Hierbij heeft hij volgens hem weer geen antwoord gekregen en wou hij terug een rechtszaak aanspannen.
Hierbij heb ik het weer gezegd om mee te wachten en ben ikzelf naar de winkel gestapt.

Dit is alles wat er is gebeurd met de advocaat die graag een rechtszaak wou aanspannen.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:53
Kan die bevriende advocaat hier niet eens uitleggen wat er nu precies is gebeurd?

Jij post nu elke keer delen en formuleert e.e.a. soms wat ongelukkig, waardoor veel mensen in verwarring zijn en denken dat je maar wat zegt. Die vriend van jou kent ws het hele verhaal ook goed en zou in staat moeten zijn om er een duidelijk verhaal van te kunnen maken waar alleen de relevante dingen in worden vermeld.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 20:48
Uit het deel bij de shopreview lees ik dat door de dubbele reservering bij fabriek, de winkel op 4 april jongsleden de laptop in reparatie is gegaan. Tel daar 3 weken bij op en dan zal je hem voor 25 april moeten verwachten, gerepareerd en wel. De winkel zegt zelf nog ongeveer 1 week, dus dat is mooi in jou voordeel.

Het grote probleem van de vertraging lijkt hier gewoon de dubbele reservering welke bij fabriek niet mogelijk is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Modbreak:Verder commentaar op acties van de moderators, of op de vorm van dit topic graag via DM of mail. Laten we dit topic niet verder vervuilen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Anoniem: 175869

De reden dat iedereen wilt weten meer over de advocaat en wat hij heeft gezegt is dat dit sort onderwerpen verschijnen vak op de SF. Tot nu er is bijna niemand zo ver gegaan als daadwerkelijk een advocaat de verkoper te laten bellen. Iedereen wil heel graag weten hoe de advocaat heeft dat precies geformuleerd tegenover de verkoper. Wat voor wet stukken zijn genoemd, en op wat voor gronden denkt de meneer een rechtzaak te kunnen starten?

Lets be honest here and cut the BS:

1: De advocaat is heel erg slim en heeft een stuk wetsartikel gevonden dat heeft invloed op deze situatie.
2 De advocaat noemt wat wetgeving dat hij denkt is van toepassing. Hij denkt dat hij kan een rechtzaak
van maken zonder echt uit te zoeken als het kan.
3: De advocaat gebruikt gewoon zijn titel om de bedrijf te schrikken, en weet dat hij heeft helemaal geen
juridisch poot om op te staan.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
En toen hoorde we al drie dagen niets meer van de TS, probleem inmiddels al opgelost ?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee