Floppus schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:50:
Ik begin maar even bij het begin, want verder is er ook niet veel bijgekomen kwa informatie. Zoals het er staat, is al wat je beschrijft:
Duurt lang, kwamen er niet snel genoeg uit, advocaat ingeschakeld, ook op advocaat wordt niet gereageerd.
Als je niet duidelijk kan maken wat er dan allemaal geprobeerd, besproken en afgesproken is, dan kunnen mensen niet veel met je verhaal. Het is nogal een traject van er niet uitkomen naar een advocaat inschakelen en daar geef je geen enkele informatie over. Ik zie iets van een hint naar een deadline van 13:00; nergens wanneer die deadline is ingesteld. Als je daarmee de dag ervoor bedoelt, stel ik bij deze met 100% zekerheid dat je niet eens een advocaat gesproken hebt, wat betekent dat je hier grote woorden in een topic gebruikt terwijl je de mensen die je advies vraagt leugens voorhoudt.
En dat is dan een geheel zekere uitsluiting. Dat je verder niet concreet bent over wat met je advocaat besproken is in combinatie met een aantal uitspraken geeft sowieso het beeld dat er helemaal geen advocaat in het spel is. Ofwel, ben eens wat uitgebreider in wat er nu eigenlijk precies speelt, en ben vooral eerlijk, want er mist gewoon een hoop in je verhaal. Ik geloof best dat er iets speelt, maar je brengt het niet over.
15-02-2012 16:38 : Bestelling geplaats bij winkelvoor notebook.
17 / 18-02-2012 : Geleverd bij mij thuis.
DOA, aangezien ik meestal deze zaken kan repareren (Aangezien ik nog geen brede ervaring heb niet alles)
Merkte dat een RMA enigste optie was.
Bij wat vragen bij Winkel & fabriek zelf heb ik een RMA lot geopend bij winkel.
23-02-2012 18:03 : RMA lot effectief geopend
28-02-2012 : Zelf naar eindhoven gereden voor een vervangend toestel.
Per mail afgesproken als alles in orde was dat zij mij gewoon een nieuw model zouden meegeven
Hierbij hebben zij deze ontvangen en zeiden ze dat ze een nieuw model zo spoedig mogelijk zouden opsturen.
28 / 29-02-2012 : Hebben enkele 'krassen' gevonden rond het toetsenbord, hierbij foto's gekregen. Zelf heb ik deze niet gezien en heeft de man die de notebook ontvangen heeft niets over aangemerkt en gezegd.
Winkel stelde voor om reparatie traject te volgen ( 1 tot 3 weken zeiden ze ).
Aangezien ik mijn notebook zo spoedig mogelijk wou en geen problemen wou maken ben ik akkoord gegaan.
12-03-2012 : Na een paar onbeantwoorde mails antwoord gekregen van Winkel :
Beste heer de Raedt,
Onze welgemeende excuses voor het uitblijven van een reactie. Dit is ontstaan vanwege het feit dat het op het moment behoorlijk druk is en het beantwoorden van emails wat vertraging hebben opgelopen. Inmiddels wordt het een en ander uitgezocht en zodra ik morgen op kantoor bent kunt u op onderstaande vragen antwoordt verwachten.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hierbij heb ik inderdaad telefoon gekregen de volgende dag.
"Aangezien ik fabriekal gecontacteerd had, hebben zij een lot geopend voor mij, en was hierbij conflict van dag 1. Dit had ik zelf persoonlijk moeten sluiten"
13-03-12 : Meteen lopend RMA lot gesloten bij fabriek. Was een misverstand.
( Geef ik toe dat ik misschien in de fout ben gegaan, maar wou mij eerst voor ik RMA bij winkel de nog eens bij fabriek informeren. Had ik niet op gedacht dat deze een RMA zouden openen. Ook denk ik wel dat er een communicatie fout bij winkel is binnengesluipt en dat deze pas na aandringen van mij contact hebben opgenomen. )
Hierbij heb ik ook bij winkel contact opgenomen van zaken.
Hiertussen heb ik een lange tijd geen antwoord gekregen van winkel en fabriek zelf.
Heb verscheidene keren gebeld naar winkel, ook een paar keer naar fabriek. Konden mij niet veel verderhelpen.
Ten einde raad ben ik naar advocaat om advies gegaan.
( Rond 20 Maart )
Die heeft gezegd dat hij contact zou opnemen met winkel.
Heeft dit hopelijk gedaan, mail en telefoon.
Hij zegt dat hij geen antwoord heeft gekregen bij winkel en niet is verdergeraakt.
Heeft toen al rond 22/23 maart gezegd dat hij een rechtszaak wilt aanspannen.
Heb dit genegeerd aangezien juridische stappen volgens mij zogoed als geen goede oplossing zou bieden.
Heb zelf nog mails gestuurd en gebeld naar Winkel. Geen reactie
11-04-12 : Tweedemaal naar Eindhoven gereden. Heb daar het antwoord gehad dat hij nu al wel bij fabriek is opgenomen. en het lot dus wel is aanvaard na 8tal pogingen.
Heeft tegen mij gezegd dat hij contact zal opnemen met manager om samen met mij een oplossing te komen.
Heeft ook voorgesteld dat ik vandaag ( 12-04-12 ) voor 13 uur gebeld zou worden door manager.
Heeft dit niet gedaan.
Advocaat zou rechtszaak willen aanspannen.
Ikzelf en ouders vinden dit geen goed idee.
Ook denk ik dat winkel dit ook vervelend vind en waarschijnlijk iets bij de communicatie scheef loopt.
Ik heb de winkel nooit verweten dat het hun schuld is dat ik mijn bijverdienste en de rest kwijt ben. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat het voor mij belangrijk is dat om deze notebook te hebben, om te gebruiken, gewoon omdat ik door het vervangstoestel dubbel zoveel werk heb.
Ik heb er zelf niet aan gedacht om mijn geld terug te vragen, omdat ik ervan overtuigd was dat dit vlug in orde zou komen. Aangezien de service bij aankoop zeer goed was en dat ik hier geen enkel probleem mee had en zelf mijn vriend heb aangeraden bij winkel te kopen.
Hopelijk u zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en ik denk dat ik alle grote stappen heb aangeduid.
Dus hierbij heb ik ook mijn 'naam' gezuiverd van 'leugenaar' hoop ik.
Aangezien wat ik verteld heb zo is gebeurd en daarvoor ook niets heb verzwegen of feiten heb veranderd.
Hiermee zou ik ook het deel rond bijverdiensten en dergelijke afsluiten, dat het niet de winkel hun fout is ( wat ook niet is. )
Ik geef toe dat er misschien een deel een fout van mij inzit, maar ik denk dat er ook een deel bij de winkel is te halen wat volgens mij persoonlijk zeer normaal is.
Met vriendelijke groeten
Mathieu De Raedt