Bestaat er een algemene "product review" plugin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor het gemakkelijk toevoegen van een reacties op website pagina's is er bijvoorbeeld Disqus en voor het afnemen van enquêtes op specifieke pagina's is er Kiss Insights. Ik kan echter geen vergelijkbare dienst vinden voor het plaatsen van product reviews.

Het leek me makkelijk om middels een kort script er voor te zorgen dat er onder aan elke product pagina van een website de mogelijkheid zou zijn om een review te schrijven en deze te posten, zonder dit zelf te hoeven programmeren.

Heeft iemand ervaringen met dergelijke diensten? Ik krijg ze niet gevonden namelijk en posts op andere fora hebben me nog niet geholpen. Voor de duidelijkheid, het betreft een maatwerk website, dus plugins voor WordPress, Joompla en Drupal zijn niet toereikend. Hopelijk heeft er iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:54
Waarom niet gewoon Disqus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor maatwerk-websites schrijf je maatwerk-software.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Met NMe ^^. Wat is er maatwerk aan software als je alleen maar plugins bij elkaar mikt?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat Disqus geen rating optie heeft (1-5 sterren) en daar bijvoorbeeld een gemiddelde van laat zien bovenaan. Anders was het een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom voeg je dat stukje dan niet zelf toe? Als het verder precies doet wat het moet doen lijkt me dat een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://openreviewscript.org/ Het betreft hier geen plugin maar wel een compleet systeem. Het is niet heel uitgebreid maar simpel, makkelijk in te stellen en de code is flink voorzien van comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Even voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat men maar gewoon een hoop scriptjes gaat dumpen. Dit topic komt enorm dicht in de buurt van een scriptrequest.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:17:
Met NMe ^^. Wat is er maatwerk aan software als je alleen maar plugins bij elkaar mikt?
Het gebruik maken van een plugin is inderdaad ook geen maatwerk, net als een standaard like of tweet button. Maar het gemak waarmee Disqus een simpele functionaliteit aan je site toevoegt en alle randfunctionaliteiten (accounts registreren, authenticatie (via Google, Facebook, Twitter, OpenId accounts), moderaten van reacties, statistieken verzamelen) al voor je regelt zorgt er voor dat ik me af vraag of er een dergelijke vergelijkbare oplossing is voor het integreren van een product review functionaliteit. Daarnaast zou een dergelijke plugin een enorme kostenbesparing opleveren.

sypie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:26:
http://openreviewscript.org/ Het betreft hier geen plugin maar wel een compleet systeem. Het is niet heel uitgebreid maar simpel, makkelijk in te stellen en de code is flink voorzien van comments.
Dit komt aardig in de buurt, maar is een script waar je een complete review site mee maakt. Ik heb alleen het reactie / review deel nodig welke ik zou kunnen plaatsen op een pagina naar keuze. In ieder geval bedankt, wellicht kan ik hier wat functionaliteiten uit halen en naar mijn eigen hand zetten.

TERW_DAN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:22:
Waarom voeg je dat stukje dan niet zelf toe? Als het verder precies doet wat het moet doen lijkt me dat een prima optie.
Disqus heeft wel een API om van alles met de reacties te kunnen doen, maar niet om de data uit te breiden met een "sterren select" functie. Zelf maken is ook geen probleem, maar ik wil niet het wiel opnieuw uitvinden als er al een perfecte reeds bestaande dienst voor is. Mijn zoektocht eindigde in niets, dus stel ik hier de vraag of er een dergelijke plugin bestaat. Anders ga ik zelf iets dergelijks programmeren.

MueR schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:29:
Even voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat men maar gewoon een hoop scriptjes gaat dumpen. Dit topic komt enorm dicht in de buurt van een scriptrequest.
Ik ben inderdaad niet op zoek naar mensen die wat scripts dumpen. Ik vraag me alleen af of dat er iemand ervaringen heeft met een dienst zoals ik heb omschreven in de OP aangezien ik het nergens gevonden krijg. Net als dat ik zelf mensen die een mailing list willen starten zou adviseren, campaign monitor of mail chimp te gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door MueR op 12-04-2012 18:02 . Reden: Vierdubbelpost samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zou je, als je wat toe te voegen hebt aan een post, de edit-knop willen gebruiken in plaats van 4 keer op rij te posten? Dat leest makkelijker. ;) Terwijl je aan het citeren bent kun je ook onderaan de discussie erbij pakken en daar nog eens op "quote" drukken; het wordt dan in je bericht erbij geplakt. :)

Wat meer inhoudelijk: met mijn eerste post bedoelde ik vooral dat je klant (?) waarschijnlijk betaalt voor maatwerksoftware en dan is het wel zo netjes als je dat ook levert. Natuurlijk hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden maar dit soort software is juist vaak vrij specifiek, dus iets vinden dat aan je eisen voldoet lijkt me vrijwel onmogelijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik met andere zoekwoorden Citricle Rateback gevonden, wat prima voldoet. Mochten er nog andere suggesties komen dan zijn deze uiteraard welkom.

Topic mag mag wat mij betreft worden gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:48:
Zou je, als je wat toe te voegen hebt aan een post, de edit-knop willen gebruiken in plaats van 4 keer op rij te posten? Dat leest makkelijker. ;) Terwijl je aan het citeren bent kun je ook onderaan de discussie erbij pakken en daar nog eens op "quote" drukken; het wordt dan in je bericht erbij geplakt. :)

Wat meer inhoudelijk: met mijn eerste post bedoelde ik vooral dat je klant (?) waarschijnlijk betaalt voor maatwerksoftware en dan is het wel zo netjes als je dat ook levert. Natuurlijk hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden maar dit soort software is juist vaak vrij specifiek, dus iets vinden dat aan je eisen voldoet lijkt me vrijwel onmogelijk.
Excuses voor het niet gebruiken van de edit optie ;-) De klant heeft specifiek aangegeven eerst te willen zoeken naar een standaard oplossing om tijdelijk te kijken wat de functionaliteit toevoegt aan de site en dat later maatwerk te laten ontwikkelen. Ik maak graag alles zelf voor ze, maar er is een groot verschil in de uren die voor optie A of B worden gerekend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:48:
[...]

Daar heb je een punt, maar het wiel opnieuw uitvinden lijkt mij ook niet echt de bedoeling. Waarom een eigen cms schrijven als je perfect een eigen template kan maken voor bvb Joomla oid. Hetzelfde geldt voor andere scripts. Ik gebruik liever een ander script dat ik wat aanpas in plaats van voor elke functionaliteit zelf van 0 af aan te beginnen.

Ik heb voor een klant zelf een cms geschreven omdat ik dat gemakkelijk vond om te onderhouden en de klant nogal specifieke eisen had maar ik kan me goed inbeelden dat je voor sommige functionaliteit gewoon kant-en-klare scriptjes kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Yes, die diensten zijn er: http://alatest.nl/ en http://www.testfreaks.nl/

[ Voor 30% gewijzigd door Wolfboy op 13-04-2012 01:12 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1