Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302524

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen en ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar een tv met een snelle ingebouwde DVB-S tuner, aangezien ik Canal Digitaal heb en snel zappen belangrijk vind. Dat laatste blijkt lastig met HDTV. Ik heb verschillende winkels bezocht en verkopers weten er helaas weinig vanaf. Het verst kwam ik bij plasma-discounter in Naarden.
Een medewerker vertelde me dat het met meerdere factoren te maken had:
- LED TV's zijn sneller in het weergeven van videomateriaal (snellere pixelopbouw)
- De module die Canal Digitaal aanbiedt waar de smartcard in gaat
- De snelheid van de DVB-S tuner die de TV heeft

Vooral het laatste punt is van belang bij snel kunnen zappen.
Ik kreeg van de verkoper deze 40 inch modellen voorgeschoteld van de nieuwe lijn die snelle DVB-S tuners hebben:
Sony 40EX725
Samsung 40ES6100
Samsung 40ES7000
Samsung 40ES8000

De verkoper kon verder niet zeggen waar het precies aan lag dat deze snel waren, alleen dat ze van de nieuwe lijn waren en dat de tuners dan sowieso sneller zijn.
Ik ben weer even het internet op gegaan en zag dat deze Tv's een DVB-S2 tuner hebben.

Nu vraag ik me dus af of dit de reden is waarom juist die TV's sneller zijn, of zijn alle DVB-S-TV's uitgerust met de DVB-S2 tuner? Bij plasma-discounter.nl kom ik namelijk alleen TV's tegen (stuk of 30) met een DVB-S2 tuner.
Is er hier iemand die wat meer over de zapsnelheid van verschillende DVB-S tuners/TV's weet?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 302524 op 12-04-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:27
nvm.

[ Voor 110% gewijzigd door splitert op 12-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Wikipedia: Digital Video Broadcasting
Dvb-S2 moet je hebben oa voor MPEG-4 streams die kan een dvb-s niet vertalen (23.5° CanalDigitaal)
Snel zappen kan je vergeten met een CI interface module. CD gaat dit niet graag horen: haal een deftige ontvanger en zeker geen canaldigitaal gecertificeerde satellietontvanger. Haal een grijze satellietontvanger met interne kaartlezer waar je gepatchte firmware kunt op plaatsen of een linux bak als je daar goed mee overweg kan. Eens rondkijken op sat forums, bij de satboer uitproberen. Normaal vindt je nog altijd ontvangers die rap zappen zoals in de goeie oude analoge tijd en nog leukers aan boord hebben ook, opnemen op harde schijf, opname naar computer overzetten, en al wat brein niet leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En dan moet je nog oppassen met 'te snel' zappen. CD registreert namelijk ook als je te snel zapt. Dat kan gezien worden als cardsharing (meerdere mensen die tegelijk kanalen opvragen).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A