Toon posts:

Battlefield 3 Lag fix vraag

Pagina: 1
Acties:

• Jouster-Patrick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik had een vraagje over battlefield en mijn CPU

Ik heb een e8400 core 2 duo met een AMD 6870 vid
Maar oke ik heb dus het volgende mijn cpu kan battlefield 3 niet aan maar volgens de minimum req wel dat is zoiezo al wat appart. maar ik stotter dus alle kanten op maar nou heb ik hier wel een oplossing voor.

Door de affinity te veranderen voor de game en hem op 1 core te laten draaien (via Taakbeheer).
Dan doet de game het perfect maar word wel wat moe om het elke x aan te passen maar klaar het werkt.

>>>Nu is mijn vraag hoe kan het dat battlefield 3 op mijn pc beter draait op 1 core dan op 2 ???<<<

Die vraag heb ik tot op heden niet kunnen vinden/beantwoorden (google).

Alvast bedankt,

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 20:50

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Dat had je ook bij de hardware / problemen topic van BF3 kunnen plaatsen, maar ok

Dit heeft te maken met de Cash geheugen van je processor.
BF3 wilt zoveel mogelijk gebruik maken van meerdere cores, terwijl jou CPU dit niet aankan.
Doordat jij forceerd om met 1 core te werken, zal de opgeslagen cash geheugen niet verdeeld worden over andere cores en dus draait hij wat stabieler.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 11:03
Tip: koop een quad core. Battlefield heeft hier zoveel profijt bij. En het is een mooie investering.

• Jouster-Patrick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
@pykow haha had miss wat slimmer geweest jah maar k :P Thanks voor de info heel wat wijzer mee geworde

@Remz Jah ik zit op de laatste meters met de dual core van tig jaar oud i know maja quad core dan kan ik gelijk moederbord cpu en geheugen dus ben nog aan het rekken maja moet er een x van komen idd :P want jah dat moet er zoiezo i5 of i7 in nou haha xD

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee