Beste Medetweakers,
Ik ga binnenkort aan mijn eerste WC setup beginnen en wilde jullie vragen om advies betreffende de installatie.
Hetgeen gekoeld moet worden:
- Een P5Q Pro NB
- Een Q6600 G0, loopt nu stock, op max 30 graden
- Eventueel mijn GPU
Hetgeen ik van plan ben aan te schaffen:
Blokken:
CPU: Waterblocks EK-Supreme HF, Copper/Plexi
NB: EK Water Blocks EK-ASUS NB/SB 1
Pomp:
Een Laing DDC pomp, 12V, 3,7m opvoerhoogte, 420L/h
Radiator:
Een 240 Rad, nog even zoeken welke, maar 2x een 120 fan lijkt me genoeg om het boelje te koelen. HDD's worden luchtgekoeld en Ram heeft al een redelijke heatsink (OCZ Reapers)
Reservoir:
Alphacool Cape Corp Coolplex Pro 25 LT, doppen even in een ander kleurtje spuiten, zit ook nog te denken over een extra reservoir direct boven de pomp.
Slang:
Masterkleer Slang PVC 10/8mm (5/16"ID) Clear 3,3m, Buigbaar en als het goed is past het in G1/4" schroeffittingen.
Verbindingen:
Koper G 1/4"
That's it.
Aangezien dit dus mijn eerste setup is die watergekoeld gaat worden, graag advies, het kan zijn dat ik hele domme dingen vergeten ben of iets dergelijks
, in dat geval mijn excuses, maar meld het me aub wel ff.
Groeten en alvast bedankt
,
Mark
Ik ga binnenkort aan mijn eerste WC setup beginnen en wilde jullie vragen om advies betreffende de installatie.
Hetgeen gekoeld moet worden:
- Een P5Q Pro NB
- Een Q6600 G0, loopt nu stock, op max 30 graden
- Eventueel mijn GPU
Hetgeen ik van plan ben aan te schaffen:
Blokken:
CPU: Waterblocks EK-Supreme HF, Copper/Plexi
NB: EK Water Blocks EK-ASUS NB/SB 1
Pomp:
Een Laing DDC pomp, 12V, 3,7m opvoerhoogte, 420L/h
Radiator:
Een 240 Rad, nog even zoeken welke, maar 2x een 120 fan lijkt me genoeg om het boelje te koelen. HDD's worden luchtgekoeld en Ram heeft al een redelijke heatsink (OCZ Reapers)
Reservoir:
Alphacool Cape Corp Coolplex Pro 25 LT, doppen even in een ander kleurtje spuiten, zit ook nog te denken over een extra reservoir direct boven de pomp.
Slang:
Masterkleer Slang PVC 10/8mm (5/16"ID) Clear 3,3m, Buigbaar en als het goed is past het in G1/4" schroeffittingen.
Verbindingen:
Koper G 1/4"
That's it.
Aangezien dit dus mijn eerste setup is die watergekoeld gaat worden, graag advies, het kan zijn dat ik hele domme dingen vergeten ben of iets dergelijks
Groeten en alvast bedankt
Mark
[ Voor 4% gewijzigd door PAPPLE op 12-04-2012 14:28 ]