Google Spreadsheet importeren in MySQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik probeer een Google Docs document (spreadsheet) te importeren in een MySQL-database met behulp van phpMyAdmin. Dit wil ik de komende tijd met enige regelmaat doen, dus ik probeer een standaard manier te bedenken die ook door andere (net iets minder technische) mensen kan worden gedaan.

Ik heb inmiddels twee oplossingen geprobeerd:
  • Exporteren naar Excel, CSV en ODF en daarna importeren naar phpMyAdmin. Het probleem is echter dat de timestamp '4/8/2012 12:18:36' (Google Docs-formaat, dus ook niet aan te passen) wijzigt naar '41007.51291666667'. phpMyAdmin denkt dat 'decimal(28,11)' de beste type is, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik kan echter niet vinden hoe ik phpMyAdmin van het tegendeel overtuig.
  • Google vindt als eerste hit een gadget in Google Docs, maar ook deze levert geen juiste SQL op,
Zie ik een betere oplossing (zonder iets te hoeven schrijven met bijv. de API, dat zou namelijk mijn tweede stap zijn) over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

Misschien denk ik te makkelijk, maar is opslaan als BLOB geen optie?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
De functie = TEKST gebruiken op het veld waarin de timestamp staat? Zo heb ik het een keer voor elkaar gekregen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
ThinkPadd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:39:
De functie = TEKST gebruiken op het veld waarin de timestamp staat? Zo heb ik het een keer voor elkaar gekregen iig.
Kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Kun je niet http://www.mysql.com/products/workbench/ gebruiken, of één van de alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Als je zelf wilt programmeren: is http://apigplus.com/faq.php iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Maar het moet toch mogelijk zijn zoiets goed in phpmyadmin te krijgen? Het enige dat mis gaat is de timestamp die een getal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Hij maakt er nu een getal van, en als het goed is krijg je met de functie "=TEKST" gewoon hetzelfde terug als wat je op je scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
ThinkPadd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:59:
[...]

Hij maakt er nu een getal van, en als het goed is krijg je met de functie "=TEKST" gewoon hetzelfde terug als wat je op je scherm ziet.
Nee, in dat geval blijft het 'getal' gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je de import regelmatig gaat doen dan is het natuurlijk te overwegen om er gewoon een tooltje van te maken ipv hiervoor telkens phpMyAdmin te gebruiken. CSV parsen is niet simpel, maar standaard in php. Dan kun je gewoon een converter voor die datumvelden schrijven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1