Toon posts:

Xen servers imagen over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een stage opdracht moet ik bepaalde render servers imagen.
Het imagen opzich is geen probleem voor mij. maar heeft iemand een goede oplossing om de image via PXE over te zetten op de servers? Via de Dhcp is geen oplossing in dit geval.

mvg,

Janwillem

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
WDS of Symtac Ghost ;)

Maar alles werkt via een DHCP anders kan je nergens je Images kwijt (zover ik weet in ieder geval)

Of ga je alle images branden ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PXE en DHCP gaan nogal hand in hand. De enige andere oplossing is BOOTP en dat is een voorloper van DHCP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soundstorm2010 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:22:
WDS of Symtac Ghost ;)

Maar alles werkt via een DHCP anders kan je nergens je Images kwijt (zover ik weet in ieder geval)
DHCP zorgt alleen voor IP-adressen van de clients, WDS / Symantec Ghost Solution Suite doen het imagen zelf. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 12-04-2012 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaa alleen ghost kost geloof ik 70 euro of dollar. ik zoek een gratis oplossing. ik vraag eigenlijk alleen om tips als iemand nog wat weet..

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WDS / RIS wordt standaard meegeleverd met Windows Server 200x.

Verwijderd

Topicstarter
In dit geval is het Windows Server 2008 R2. Ik zal even uitzoeken wat het beide doet. maar volgens jou zou ik daarmee de gemaakte images kunnen installeren op de gewenste servers via PXE?

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 18:53

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WDS wordt dan standaard meegeleverd. Het kan zijn dat je de images wel om moet zetten. Mooiste is gewoon om een image te gaan capturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:55:
Jaa alleen ghost kost geloof ik 70 euro of dollar. ik zoek een gratis oplossing. ik vraag eigenlijk alleen om tips als iemand nog wat weet..
FOG
http://www.fogproject.org/

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-02 18:09
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:55:
Clonezilla?

Edit: FOG is een mooiere oplossing

[ Voor 6% gewijzigd door RuntimeError op 13-04-2012 12:22 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
CptChaos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:26:
[...]
DHCP zorgt alleen voor IP-adressen van de clients, WDS / Symantec Ghost Solution Suite doen het imagen zelf. :)
Hehe..

Dat snap ik ook wel, maar je hebt een DHCP nodig, anders kan je de images niet weg schrijven op een netwerk locatie of externe opslag ;)

Dat bedoelde ik er mee te zeggen :$

Verder rest zit WDS in Windows Server 2008 R2....

Hoe en wat handleidingen staan op internet ;)

Suc6 en laat weten wat je hebt gedaan en met welke software _/-\o_

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1