Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de xperia s en de one x. Ik lees van allebei positieve verhalen. De x heeft natuurlijk Tegra3, wat erg leuk is (heb nu een prime), maar de s is naar mijn idee een heel stuk mooier. De duidelijkste vergelijking die ik vind komt rechtstreeks van htc... Niet erg objectief dus. In veel comments lees ik dat mensen uiteindelijk toch voor de s zijn gegaan, omdat sony zijn rom beter op orde heeft.

Iemand die hier nog wat kan helpen? De benchmarks zijn natuurlijk grotendeels voor de x, maar in de praktijk zijn er bijna geen apps die goed met de 4 cores om kunnen gaan.

Belangrijkste features:
- Camera (S wint door de dedicated knop, maar hoe presteert deze in donkere situaties?)
- Geluid (X krijgt positieve verhalen, maar van de S?)
- Beeldscherm (vind ik er op de S beter uitzien, en 4,3 is voor mij groot genoeg)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:30
Ik heb zelf een Xperia S, en die is qua omvang niet veel kleiner dan een One X, zoals je ook hier kunt zien.
YouTube: HTC One X vs Xperia S browser rendering

Ik ben erg tevreden over het toestel, en dat komt vooral door de software en het scherm. Wat ik gewend was qua software met de Xperia Arc, werkt nu ook weer prima. Toestel is wat mij betreft snel genoeg, maar qua omvang best bulky. Dat er geen ICS op draait maakt mij niets uit, mijn apps doen het, dus ik ben blij.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:45

Sorbo

Uw hulp in huis!

De Xperia legt t qua processorkracht duidelijk af tegen de One X, maar heeft naar mijn mening wel de mooiere hardware. Verder zit de Xperia nog niet op ICS, en de One X natuurlijk wel, maar ook de Xperia zal in de komende tijd een update krijgen.

De keuze zit m vooral op die twee dingen vast denk ik. Omdat je ze allebei aandraagt als telefoons die je mooi lijken zul je denk ik op deze twee punten + de prijs moeten kijken welke telefoon je beter bevalt.

Wil je dus meer power (voor gaming etc.) of ben je een ICS-junkie, dan ben je bij de One X gewoon beter uit. Maakt dat je niet uit, en vind je een mooier design belangrijker, dan is de Xperia S een net zo goede telefoon voor jou.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op de 2 van de 3 punten wint de Xperia het van de OneX voor jou, en het geluid uit een Xperia is ook prima, misschien wel net zo goed of beter. En je vind de Xperia ook nog mooier, terwijl hij ook nog 100 euro goedkoper is.

Dan lijkt mij de keus toch makkelijk? ;). En een Xperia is ondanks de mindere CPU nou niet veel langzamer als een OneX, in sommige dingen zelfs sneller.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De software van de Xperia S beter? Dat moet een grap zijn toch zeker? Als ik een ding bij Sony slecht vind is het de software. Daarom ben ik helemaal op SE afgeknapt en ik vind het bij de Sony Xperia S niet veel beter.

Maar volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven. Als je de voorkeur geeft aan 4.3 inch en het design van de Xperia S, waarom zou je dan meer uitgeven voor de One X. Ja deze heeft natuurlijk een quad core processor, maar wanneer merkt een normale gebruiker dit?
Pagina: 1