Toon posts:

[WAMP]Mysql console meer lijnen tonen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met mysql via Wamp op Windows. Nu programmeer ik via de command line. Als ik een foutje maak dan gebruik ik het pijltje naar boven om de lijnen die juist waren op het scherm te tonen. Nu op Linux komt ineens de hele blok tekst in de Terminal terwijl ik op Windows vijf keer op pijltje naar boven moet klikken en zo na elke zin op enter duwen om mijn blok tekst van vijf lijnen op het scherm te krijgen.

Is hier iets aan te doen? Het is niet echt een groot probleem maar het zou veel handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik denk niet dat dit mogelijk is maar waarom op de CLI van Windows, die is echt ruk :+ Maar dan nog, is een tool als MySQL Workbench niet wat voor je of gewoon een text editor zodat je je SQL scripts uit kan voeren op de CLI maar kan bewerken in een text editor?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:41:
Nu programmeer ik via de command line.
Waarom zou je dit doen? (niet als kritiek, maar ben gewoon benieuwd, want ik zou er niet opkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:20
Rekcor schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:37:
[...]

Waarom zou je dit doen? (niet als kritiek, maar ben gewoon benieuwd, want ik zou er niet opkomen)
omdat je van dingen zoals PHPMYADMIN hartstikke lui word. + met gewoon typen zijn relationele db's makkelijker aan te leggen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:59
jessy100 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:10:
[...]
omdat je van dingen zoals PHPMYADMIN hartstikke lui word. + met gewoon typen zijn relationele db's makkelijker aan te leggen imo.
En wat is er mis met efficiëntie? Trouwens, gewoon typen... sure. Gebruik dan bijvoorbeeld tools zoals de MySQL Workbench. Werkt veel beter en is ook net gemaakt om hetgeen te doen dat je wilt (behere, aanmaken, noem maar op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen42
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 12:19
@Kevindebb,

Ken je de F7 en F8 toetsen al in de Windows Command Prompt?

Deze toetsen werken ook vaak in andere command line tools in Windows. (Ik ben er niet helemaal zeker van of dit alleen Microsoft tools als diskpart en nslookup geldt.)

De F8 toets werkt wel anders dan Ctrl-R in bash. Je kunt natuurlijk ook gewoon bash installeren in Windows. Dat zit in Cygwin e.d. Unix tools for Windows pakketen.
Pagina: 1