okay
ik wil een mail/webserver draaien op win98se en heb natuurlijk een paar proggies erop
1. Blackice defender voor tegen het hacken
2. Serv-U met 2 ftp account voor de webpages maintaince
3. pegasus mailserver voor 700 mail accounts
4. Apache voor het webhosting
5. Norton AV 2001
mail en web server draait dus onder 1 vast IP
nu weet ik dat port 21 en 80 dus 24 uur per dag open bljft.
De server hangt in een netwerk van 70 computers (schoolnetwerk) met 5 REAL IP's van de provider ( 5 pc's gaat dus direct via router op internet) en de rest gaat via een NT internet server. dus via internal IP's
Nu vroeg ik me af of dit veilig genoeg is??
jaja ik weet dat linux stabieler en mischien ook beter is, maar ik snap geen ene ruk van linux. (nu draait de server op linux BTW )
maar de main point..
Is deze server nu veilig genoeg tegen hackers?
wat meer specs over de pc..
duron 750mhz
3x128 mb ram
15gb 7200mb hdd
cdrom
cdrw
3 nics (2x realtek voor internal network en 1 x 3com voor de verbinding via de router)
------------
Tis eigenlijk mijn eigen pc die ik wil testen als server..
Nu draait de server nog op linux redhat, apache, mysql & php met Squid op een dual celeron en SCSI config.., maar die is al 2 x gehackt....
dusse ik moest er wat aan doen
ik wil een mail/webserver draaien op win98se en heb natuurlijk een paar proggies erop
1. Blackice defender voor tegen het hacken
2. Serv-U met 2 ftp account voor de webpages maintaince
3. pegasus mailserver voor 700 mail accounts
4. Apache voor het webhosting
5. Norton AV 2001
mail en web server draait dus onder 1 vast IP
nu weet ik dat port 21 en 80 dus 24 uur per dag open bljft.
De server hangt in een netwerk van 70 computers (schoolnetwerk) met 5 REAL IP's van de provider ( 5 pc's gaat dus direct via router op internet) en de rest gaat via een NT internet server. dus via internal IP's
Nu vroeg ik me af of dit veilig genoeg is??
jaja ik weet dat linux stabieler en mischien ook beter is, maar ik snap geen ene ruk van linux. (nu draait de server op linux BTW )
maar de main point..
Is deze server nu veilig genoeg tegen hackers?
wat meer specs over de pc..
duron 750mhz
3x128 mb ram
15gb 7200mb hdd
cdrom
cdrw
3 nics (2x realtek voor internal network en 1 x 3com voor de verbinding via de router)
------------
Tis eigenlijk mijn eigen pc die ik wil testen als server..
Nu draait de server nog op linux redhat, apache, mysql & php met Squid op een dual celeron en SCSI config.., maar die is al 2 x gehackt....
dusse ik moest er wat aan doen