Verbinding met dongel voor VPN voor aanmelden aan (domein)

Pagina: 1
Acties:

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Ik wil graag een verbinding maken met een KPN dongel voordat je VPN hebt opgebouwd, maar dan voor het aanmelden.
VPN opbouwen voor het aanmelden is het probleem niet, maar verbinding middels een KPN dongel maken wel.
We hebben helaas geen Citrix/terminal server op dit moment maar laden dus roaming profiles in (veel data weet het).

Zou dus eigenlijk zoiets willen als:

1. 3g verbinding opbouwen middels KPN dongel
2. VPN opbouwen
3. aanmelden

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je zult dan software moeten die als service draait waarbij de authenticatie en APN gegevens en dergelijke kunnen worden opgeslagen. Of die software er ook is voor de KPN dongel weet ik niet. Maar misschien is die KPN dongel ook maar een branded versie van een of ander merk en kun je als je de originele fabrikant weet voor die dongel wel de benodigde software vinden.

Verder raad ik je aan om je post in het forum Serversoftware en Windows Servers te zetten aangezien daar wat meer gediscussierd wordt over dit soort zaken.

Het gaat namelijk niet echt over netwerken maar meer over de benodigde software en hoe dit soort zaken te regelen met roaming profiles. Vergeet dus ook niet duidelijk aan te geven welke Windows versies (Server en client) er gebruikt worden.
Om profielen te synchroniseren na logon en VPN opbouw kun je ook eens kijken naar RES Powerfuse/Workspace manager. Dat biedt ook mogelijkheden om bestanden en instellingen te synchroniseren en biedt nog meer opties dan de standaard roaming profiles en group policies van Windows.