Hoi allemaal,
Ik ben een systeem aan het samenstellen, en wil graag jullie mening weten.
Mijn oude PC heb ik al verkocht, en ik wil dus snel een vervanger. Ik heb daarom bedacht eerst de IGP van de nieuwe Ivy Bridge te gebruiken, zodat ik de PC alvast kan gebruiken voor alledaagse dingen en schoolwerk. Over een maand of twee koop ik dan een videokaart erbij. Weet nog niet welke, suggesties? Ik dacht aan een GTX 480...
Budget
Mijn budget zonder videokaart is ~€650. Mag wel iets uitlopen, maar niet meer dan €30.
Budget voor de videokaart is max. €280.
Doel
Ik ga ermee gamen. De games die ik speel zijn heel varierend: Skyrim, Battlefield 3, GTA IV, Crysis (1, Warhead en 2)...
Deze wil ik op een framerate van 60 fps kunnen spelen, maar het is ook handig als ik dat over 2-3 jaar nog steeds kan.
Huidige configuratie (bij de link staat de processor er nog niet bij):
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/17469
Processor - Intel Core i5 3570k (Ivy Bridge, moet nog uitkomen natuurlijk)
Reden - Lijkt me duidelijk, opvolger van de 2500k, met extra performance en een betere IGP.
Moederbord - ASRock Z77 Extreme 4
Reden - Nieuwe chipset voor de Ivy Bridge, goede functies, ondersteuning voor CrossfireX en Nvidia SLi, genoeg SATA poorten, betaalbaar.
Geheugen - Corsair Vengeance LP, 2x4GB, 1600 MHz (CML8GX3M2A1600C9)
Reden - Goede reviews gelezen en hij stond in de BBG
HDD - Samsung Spinpoint F3 1TB
Reden - Had ik nog liggen. Nog geen jaar oud.
SSD - Crucial M4 64GB
Reden - Ook goede reviews. Stond ook in de BBG.
DVD brander - Lite-On iHAS124
Reden - goedkoop brandertje, van een reeks die een goede review had bij HWI
Processor koeler - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2
Reden - Goede review: koelt goed, maakt weinig geluid, betaalbaar.
Voeding - XFX ProSeries Core edition 550W
Reden - BBG, 80 plus bronze
Behuizing - Sharkoon T5 Value
Reden - Mooie kast, veel bang for your buck
Nog een vraagje: ik zie heel veel game-benchmarks op internet. Dit zijn de benchmarks die standaard bij die game zijn inbegrepen als ik het goed begrijp. Geven deze benchmarks een goed beeld van de gemiddelde prestaties bij die game?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Ik ben een systeem aan het samenstellen, en wil graag jullie mening weten.
Mijn oude PC heb ik al verkocht, en ik wil dus snel een vervanger. Ik heb daarom bedacht eerst de IGP van de nieuwe Ivy Bridge te gebruiken, zodat ik de PC alvast kan gebruiken voor alledaagse dingen en schoolwerk. Over een maand of twee koop ik dan een videokaart erbij. Weet nog niet welke, suggesties? Ik dacht aan een GTX 480...
Budget
Mijn budget zonder videokaart is ~€650. Mag wel iets uitlopen, maar niet meer dan €30.
Budget voor de videokaart is max. €280.
Doel
Ik ga ermee gamen. De games die ik speel zijn heel varierend: Skyrim, Battlefield 3, GTA IV, Crysis (1, Warhead en 2)...
Deze wil ik op een framerate van 60 fps kunnen spelen, maar het is ook handig als ik dat over 2-3 jaar nog steeds kan.
Huidige configuratie (bij de link staat de processor er nog niet bij):
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/17469
Processor - Intel Core i5 3570k (Ivy Bridge, moet nog uitkomen natuurlijk)
Reden - Lijkt me duidelijk, opvolger van de 2500k, met extra performance en een betere IGP.
Moederbord - ASRock Z77 Extreme 4
Reden - Nieuwe chipset voor de Ivy Bridge, goede functies, ondersteuning voor CrossfireX en Nvidia SLi, genoeg SATA poorten, betaalbaar.
Geheugen - Corsair Vengeance LP, 2x4GB, 1600 MHz (CML8GX3M2A1600C9)
Reden - Goede reviews gelezen en hij stond in de BBG
HDD - Samsung Spinpoint F3 1TB
Reden - Had ik nog liggen. Nog geen jaar oud.
SSD - Crucial M4 64GB
Reden - Ook goede reviews. Stond ook in de BBG.
DVD brander - Lite-On iHAS124
Reden - goedkoop brandertje, van een reeks die een goede review had bij HWI
Processor koeler - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2
Reden - Goede review: koelt goed, maakt weinig geluid, betaalbaar.
Voeding - XFX ProSeries Core edition 550W
Reden - BBG, 80 plus bronze
Behuizing - Sharkoon T5 Value
Reden - Mooie kast, veel bang for your buck
Nog een vraagje: ik zie heel veel game-benchmarks op internet. Dit zijn de benchmarks die standaard bij die game zijn inbegrepen als ik het goed begrijp. Geven deze benchmarks een goed beeld van de gemiddelde prestaties bij die game?
Alvast bedankt voor jullie antwoord