Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste medetweakers,

Sinds ongeveer een maand ben ik bezig met het maken van let's plays en ander game commentaar op
Youtube. Nu ik een tijdje bezig ben heb ik ook wel zin om wat geld in mijn hobby te stoppen, met als eerste
doel de geluidskwaliteit te verbeteren. Op het moment gebruik ik een ingebouwde van mijn laptop maar daarmee ben ik niet altijd even duidelijk te horen. Ook merk ik dat mijn s en p nogal vervelend klinken.

Ik ben dus opzoek gegaan wat ik dus het beste kon halen. Van tevoren wist ik al de volgende dingen:

-Geen headset, heb al een dure koptelefoon laatst gehaald.
-Ik moet een microfoon, met daarnaast een popfilter hebben. (Maken?)
-Liefst gelijk aan te sluiten op laptop/pc. (usb of microfoon in)
-Budget van ongeveer €100. (Mag best wel wat op)

En nog een optionele:
-In verschillende ruimtes te gebruiken zonder dat het geluid achteruit gaat. (Kamer of Woonkamer)

Na wat onderzoek ben ik er achtergekomen dat ik in de richting van de condensator microfoons moet gaan zoeken. Deze zijn blijkbaar ook populair bij podcasts en andere commentators. Hier op Tweakers zelf kon ik alleen een Blue Microphones Snowball vinden. Echter vind ik het een beetje moeilijk om echt alternatieve te vinden hiervoor. Graag zou ik van iemand willen horen of ik in de goede richting aan het gaan ben, en of ze eventuele aanraders hebben.

Met vriendelijke groet, Simon.

p.s Kan blijkbaar die microfoon niet goed koppelen aan dit topic, is nu een of ander apparaat dat niet gerelateerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Decentsauce op 11-04-2012 23:34 . Reden: Iets fout gegaan met product koppelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Sennheiser 421 of Shure SM58 zijn naar mijn mening de enigen die voldoen. Tweedehands goed te verkrijgen zelfs.

[ Voor 20% gewijzigd door DeBolle op 11-04-2012 23:34 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een goede goedkope oplossing is de Behringer C-1U: http://www.behringer.com/EN/Products/C-1U.aspx

Je kan er dan nog een filter voor kopen (20 euro ofzo) en een ministatief. Het enige is dat het signaal vrij zacht binnenkomt, maar dan kan je gewoon versterker met een wave-editor bijvoorbeeld. Werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
Bedankt voor jullie reacties! Heb veel filmpjes, websites en andere bronnen
bekenen en microfoons vergeleken. Een andere let's player had mij de blue yeti aangeraden, en toen ik vanochtend keek was hij ineens zo'n €30 goedkoper geworden. Die werd toen dus een stuk aantrekkelijker en ik heb hem nu ook besteld. Aan de hand van de kwaliteit zal ik nog even kijken of een pop filter nodig is.

Nogmaals bedankt voor het reageren iedereen!

[ Voor 93% gewijzigd door Decentsauce op 12-04-2012 12:28 . Reden: Keuze gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

De Shure SM58 is voor spraak niet handig. Prima (live) zangmicrofoon en kan tegen een stootje, maar als je gewoon in wil spreken kom je met een grootmembraan condensator (zoals die C-1U) beter uit de voeten.

Een plopscherm of een spons helpt vooral tegen het 'ploffen' als je aan het praten bent omdat je dan niet meer per ongeluk in de microfoon blaast.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik had de Snowball en ik ben er erg gelukkig mee. Jammer genoeg heb ik 'm laten vallen en is ie stuk :(. Maar ik was er erg tevreden over. Erg goed geluid voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
Stoney3K schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:36:
De Shure SM58 is voor spraak niet handig. Prima (live) zangmicrofoon en kan tegen een stootje, maar als je gewoon in wil spreken kom je met een grootmembraan condensator (zoals die C-1U) beter uit de voeten.

Een plopscherm of een spons helpt vooral tegen het 'ploffen' als je aan het praten bent omdat je dan niet meer per ongeluk in de microfoon blaast.
Heb er inderdaad eentje bij besteld omdat ik nog wel eens de neiging heb om dat te doen. (En omdat ik vaak verkouden ben kun je me soms horen inademen.)
Brons schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:41:
Ik had de Snowball en ik ben er erg gelukkig mee. Jammer genoeg heb ik 'm laten vallen en is ie stuk :(. Maar ik was er erg tevreden over. Erg goed geluid voor een goede prijs.
Dat is inderdaad jammer. Was het echt van een flinke hoogte of alleen van de tafel?

Edit: Geluid is echt top! Heb er echt geen spijt van dat ik er goed geld voor heb betaald. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Decentsauce op 15-04-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
Brons schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:41:
Ik had de Snowball en ik ben er erg gelukkig mee. Jammer genoeg heb ik 'm laten vallen en is ie stuk :(
Je hebt hem toch niet weggegooid?Als de microphone element nog goed is kan je die altijd ergens anders voor gebruiken,of mij doneren ;)

Soms weet ik het ook niet meer.........

Pagina: 1