Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mails kwijt na update naar Windows7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat ik iets te enthousiast ben geweest met het updaten van mijn PC. Ik had XP en gebruikte Outlook voor mijn mails. Ik dacht alle belangrijke bestanden op een externe harde schijf te hebben gezet (dus niet..), maar na een update naar Windows 7 ben ik al mijn oude mails kwijt. Even niet aan gedacht;) Is hier nog iets aan te doen of is het een goede les geweest?

Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Je bent waarschijnlijk vergeten om je .pst bestanden ook te kopiëren. Die staan normal gesproken ergens onder C:\Documents ands Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data en dan ergens in een map van Outlook.

Je zou kunnen kijken of je de .pst bestanden terug kan halen met iets als GetDataBack of een ander herstel programma.

Al geef ik je niet heel veel kans. De kans zit erin dat dat programma je .pst bestanden terugvind, maar dat Outlook er daarna niks meer mee kan omdat ze toch lichtelijk corrupt zijn geraakt.

Voor de volgende keer: Microsoft: Back-up maken van Outlook bestanden

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 11-04-2012 22:45 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je geen backup van de data in Application Data gemaakt hebt, waar dus je Outlook mails instaan, heb je een probleem als het overschreven is. Ik neem aan dat je Windows 7 op dezelfde schijf geinstalleerd hebt ?

Als je mazzel hebt is het PST bestand niet overschreven en is het terug te halen met een programma als GetDataBack. Het is wel aan te raden de PC niet meer te gebruiken tot die tijd. Als jij Windows hebt draaien worden er constant bestanden naar de schijf geschreven. Ook heb je het nadeel dat als ook maar een klein stukje van het PST bestand overschreven is, je er niets meer mee kan.

Al met al dus weinig kans. Als je het wil proberen zet de PC dan uit en recover de data op een andere machine.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2012 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Met de gewone zoekfunctie van Windows kwam ik een .pst bestandje tegen met mn oude mailtjes:) ik heb ze dus weer!