Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinXis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04-2022
Beste mede-tweakers
Ik zat me af te vragen wat is nu het hele verschil tussen de corsair coolers, de H70 en de H80.
Zelf zat ik te overwegen om een H70 te halen maar is het geld meer het waard om een H80 te halen?
Want hij ziet er degelijker uit maar ik weet het niet zeker.
Enige tips?
Gr. WinXis

[img]http://foto.julesbastin.nl/pictures/care%20package.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Goede luchtkoeler geen optie? Koelt minstens net zo goed, is stiller en stukken goedkoper. Helaas heb je dan wel zo'n groot blok in de kast. Een Thermalright Archon, Silver Arrow, Prolimatech Megahalems en dergelijke zijn goede koelers, zeker met 2 fans erop in push-pull.
Beste prijs/kwaliteit koeler is de Mugen 2.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

MartijnLoarne schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:10:
Goede luchtkoeler geen optie? Koelt minstens net zo goed, is stiller en stukken goedkoper. Helaas heb je dan wel zo'n groot blok in de kast. Een Thermalright Archon, Silver Arrow, Prolimatech Megahalems en dergelijke zijn goede koelers, zeker met 2 fans erop in push-pull.
Beste prijs/kwaliteit koeler is de Mugen 2.
ik vind zon groot blok ook mooi staan, maar dat is ieders eigen mening. daarnaast heb je dan ook ergens een rad in je kast hangen + slangen.
de dark rock pro en zeker de noctua NH-D14 mag je niet vergeten in deze lijst ;) er is praktisch bijna geen betere gewone luchtkoeler dan de nh-d14.

enige verschil tussen de h70 en h80 is de optie om je blok te gebruiken als fancontroller. is misschien ook wel handig, gezien de corsair prefab setjes niet de meest stille zijn.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinXis
Een noctua valt zowiezo al af. Ik vind de kleur uiterst lelijk.
Het moet bij mijn kleur combinatie passen (zwart-blauw)
En mijn Ram moet eronder passen. Mijn vengeance ram heeft namelijk hoge heatpipes.

Waarom ik graag waterkoeling wil hebben is omdat ik mijn systeem uiterst stil wil maken. Ik heb al silent fans ervoor maar gewoon omdat mijn stock koeler veel te luid is en ik liever geen blok in mijn kast heb zitten.

Ik game veel dus mijn fans in mijn kast kan ik aan of uit zetten (simpele taken=uit, zware taken=aan)
Maar als mijn cpu idles is irriteert mijn stock cooler me heel erg

Maar wat zeggen jullie dan? H80 of H70, want ik heb namelijk een fancontroller in mijn case zitten (NZXT Sentry II)
Of toch een aircooler?

[ Voor 15% gewijzigd door WinXis op 11-04-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Als je echt voor stilte gaat weet ik niet of de H70-H80 de beste keuze is. Ik heb zelf de mugen 2 met een push-pull opstelling met een paar noiseblockers op lage toeren en dat is toch echt onhoorbaar tenzij je met je oor tegen de case hangt. Veruit het meeste geluid komt van de hdd's als die niet in standby staan.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinXis
Maar ik kan er toch ook gewoon andere fans op zetten?
Wat is er nu slimmer, en beter.
Een air cooler of een H70/80 met andere fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

kosten van andere goede fans met goede prestatie en stilte, kijk je alweer op 20-25 euro meer. het is maar wat je ervoor over wilt hebben.

als je je blauwe kleurschema wilt houden, kun je ook kijken naar een pricewatch: Zalman CNPS12X

deze is heerlijk stil, geen enorm groot blok, het is een lage bol met 3 fans waardoor deze heel zacht kunnen draaien.

het is dus jou keuze, die kunnen wij niet maken ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Stilte en betere koeling, kan je dan niet beter met h100 (slechts 7 euro meer) en dan 2 stillere fans? Dan weet je zeker dat het goed zit.

En als je last hebt van je HDD's kun je ze ook in elastieken hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door iamzero456 op 11-04-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De Phanteks koelers. Stil, koelen net zo goed als een D14, zien er stukken beter uit met al die kleur, alleen monsterlijk groot en zwaar.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat of welke cpu ga je ermee koelen.
Ga je overklokken of ga je er gewoon mee gamen enzo.
Mijn X6-1055T loopt Idle met een H70, 2 x sickleflows van CM, een nette 21-22 graden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:57

Maximilian

You've been Maxxed...

Mijn Phenom X4 940 loopt idle op een clockspeed van 3700mhz zonder C&Q op 35C met de H70

Ik kan zeggen dat het me prima bevalt, vooral dattie goed in je kast past zonder bulten er buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinXis
Ik heb op dit moment een 2500K erin zitten die later misschien een keer OC gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mijn 2600k met H80 (en stock fans :F ) loopt op 4,3ghz op zo'n 30-35C Idle, maar dan wel op de laagste stand zodat hij niet hoorbaar is. Met aftermarket fans kun je hem wel een standje hoger zetten (zonder dat hij echt geluid gaat produceren) en dan kun je toch wel 25-30 verwachten idle met een OC'ed 2500k. Max temps zullen tussen de 40-60C liggen afhankelijk van hoe hard je hem zet onder load :) . Mocht je extreem gaan OC'en dan kun je zeker weten verwachten dat de H80 op hele zware loads beter gaat koelen dan een luchtkoeler, anders zal dat wel meevallen en moet je het vooral doen om geen groot blok op je CPU te hebben ;) .

Grillmeister

Pagina: 1