Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koppelen Transip domein en Transip VPS, dns resolver

Pagina: 1
Acties:

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:17
Dit zal wel vrij simpel zijn. Maar het is me even niet helemaal duidelijk.

Ik heb een domein en vps bij transip. Nu wil ik deze koppelen. Maar wat moet ik waar instellen? In de FAQ staat:
Het nameserver-ip-adres ligt niet in hetzelfde subnet als het ip-adres van uw VPS. De te kiezen ip-adressen voor de nameserver staan ook op de 'VPS informatie' tab vermeld. Deze zijn aangeduid als DNS resolver.
Moet ik dan DNS resolver 1 (dus 80.69.66.67) en DNS resolver 2 (80.69.67.66) invullen onder Primaire nameserver en Secundaire nameserver bij het domein? Ik heb het aan Transip gevraagd, maar ze willen niet antwoorden (beetje flauw).

Of moet ik gewoon de nameservers op de standaard transip nameservers instellen (ns1.transip.net en ns2.transip.net), en onder DNS het ip van mijn vps opgeven?

Bij 'VPS informatie' is ook nog een veld 'Reverse DNS' in te stellen. Is dat ook nodig? Ik zal wel wat dingen door elkaar halen, maar ik heb nu twee vps servers gehad, en beide keren kon ik gewoon de nameservers invullen van de host en daar mijn domein invullen.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:58
Je moet dan de default TransIP nameservers gebruiken, dus die standaard ingesteld staan als je een domein registreert, en dan onder DNS het IP adres van je VPS opgeven.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Name servers horen niet in hetzelfde subnet te liggen
als je
(dus 80.69.66.67) en DNS resolver 2 (80.69.67.66)
die liggen gewoon is het zelde subnet. snie goe wanner je een netwerkprobleem hebt

de hostname die jij opgeeft duidelijk niet. dus dat is wel goed
...
Pinging ns1.transip.nl [80.69.69.69] with 32 bytes of data:
Pinging ns2.transip.nl [217.115.203.194] with 32 bytes of data:
...
vaak is dat soort shit vantevoren al ingevuld dacht ik, nou ja

idd bij dns vul je a record in voor je server

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 11-04-2012 19:22 ]

Iperf

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Draai je zelf de DNS op je VPS (en heb je ergens anders een 2e DNS), of doe je dat niet?

If not -> Stel de DNS'en weer in zoals ze waren, maar pas de records voor het domain aan naar het IP van je VPS.

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:17
Ok, duidelijk. Dus de DNS resolvers en Reverse DNS hebben hier niets mee te maken?

Ik draai zelf geen nameserver. Dus gewoon nameservers op de transip nameservers instellen en dan onder de domein DNS instellingen van Transip het IP van de VPS.

Verder hoeft er op de VPS niks speciaals te gebeuren? Daar draait Apache al op..