OS instralleren via andere pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:39
Beste tweakers,

Ik heb een pc waar ik een nieuwe hardeschijf in wil bouwen en daar windows opdraaien.
Momenteel zit de harde schijf in deze computer, waar ik nu op werk.
Deze computer heeft twee harde schijven, eentje met de os en de andere met de data. Die van de data wil ik overplaatsen.
Is het mogelijk om windows via deze computer te instraleren om de data schijf en dan in de andere pc te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Neen

1) De hardware van beide PC's zou al identiek moeten zijn
2) Bij het installeren van windows wordt het Master Boot Record gecreëerd op de schijf vanwaar wordt opgestart. In jou geval is dat de OS schijf van je huidige PC.
Resultaat is dus dat je huidige PC van 2 instanties van windows kan opstarten (1 waarvan je later gaat verwijderen door de schijf er uit te halen, maar die referentie blijft wel in het MBR aanwezig) en een ontbrekend MBR op je data schijf.

Nu is dit 2e nog wel op te lossen door het MBR te creëren op de tweede schijf achteraf en de eerste schijf het MBR terug aan te passen, maar dan kan je bijna evengoed direct op de juiste PC installeren. En al zeker door puntje 1.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:39
Bedankt voor de snelle reactie, deze kan dicht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

*knip* Nergens voor nodig...

[ Voor 68% gewijzigd door TheVMaster op 12-04-2012 14:02 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Pagina: 1