Verbinding valt regelmatig weg met Cisco EPC3925

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01 22:19
Hallo allemaal,

twee maanden geleden heb ik een nieuwe modem ontvangen via Ziggo, dit omdat de oude niets meer deed. Nu heb ik voordat de oude kapot ging nooit enige problemen met internet gehad. Maar sinds deze nieuwe router (Sisco EPC3925) heb ik voortdurend problemen. Het probleem is als volgt:
Wanneer ik via deze router zit te werken, valt internet met enige regelmaat zomaar weg(om de 15 tot 45 minuten). Meestal komt dit binnen 20 seconden vanzelf weer terug. Dit gebeurt zowel via draadloos als bedraad en dit gebeurt bij alle 4 de computers waarmee ik het geprobeert heb.

Nu hier ik hiervoor inmiddels al zes keer contact gehad met Ziggo. Een aantal keer heb ik te horen gekregen dat ik de router moest resetten en daarna het draadloze signaal op een ander kanaal moest zetten. Ook hebben ze het gehad over de DNS instellingen, maar dit staat ook allemaal goed.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen? Indien er meer informatie nodig is geef ik dit graag.

Bij voorbaat dank,

Koen

Edit: Helemaal vergeten te zeggen dat ik op internet alles al afgezocht heb. Er zijn blijkbaar veel problemen met deze router met betrekking tot het draadloos netwerk, maar nergens ben ik hetzelfde probleem tegen gekomen als wat ik schets.

[ Voor 10% gewijzigd door Bijk op 11-04-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het probleem wat je beschrijft ben ik wel vaker tegengekomen met de Cisco EPC 3925. Je kunt in de logs van de modem ook zien of hij opnieuw gestart is (heb even geen screenshots van de interface bij de hand, maar ik bedoel de datum en tijd sinds nieuwe lease bij de opties voor het kabel modem)

Als de modem een beetje belast wordt gaat hij al herstarten. Zelf had ik dit probleem vooral bij gebruik van VPN verbindingen, verkeer wat encypt wordt en waarbij de processor van de modem belast wordt dus.

Goed, en nu een oplossing die al vaak is aangedragen bij problemen met de EPC 3925:

1) Koop een fatsoenlijke (WLAN) router met gigabit poorten. Zie ervaringen van tweakers, reviews, etc. Op Smallnetbuilder vind je up-to-date reviews en charts van huidige routers en hun performance. Met het oog op de toekomst en uitrol van IPv6 in het komende jaar, zou ik een router uitzoeken die IPV6 compatibel is....
2) Laat de Cisco EPC 3925 in bridge modus zetten. Dit kan via de helpdesk van Ziggo
3) Zet je eigen router erachter, en configureer als nodig.

Als modem functioneert de EPC 3925 wel, als router faalt hij hard m.i.