Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:46
Voor een bedrijf wat aan zijn medewerkers telefoons geeft moet ik een oplossing verzinnen voor het ongewenst gebruik maken van de telefoons.

Het betreft in dit geval om de Samsung Galaxy S2 en er zijn een aantal dingen die moeten gebeuren:

De telefoon moet ten alle tijden vindbaar zijn al dan niet via GPS.
De telefoon moet niet gebruikt kunnen worden met een andere simkaart dan met degene waamee hij geleverd wordt.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik weet dat er voor tracking bepaalde software is maar die is er ook gemakkelijk weer af te halen dus ik ben echt opzoek naar een stukje software wat er niet vanaf gehaald kan worden.

En ik kwam laatst ook een soort van Virtual Pc voor android tegen waarmee je eigenlijk alleen je zakelijk content kan zien, dus je ontvangt hiermee je zakelijke mail, agenda's en app's. Eigenelijk een beetje zoals 2 accounts. Maar hoe heette dit ook alweer?

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:45
Bij een simpele google search kom ik bijvoorbeeld al op http://www.air-watch.com/solutions/android

Er zullen wel meer van dit soort mogelijkheden zijn.

Ik denk dat je gewoon even wat informatie naast elkaar moet zoeken waarna je deze kunt vergelijken en beoordelen.

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:46
sanderdw schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:18:
Bij een simpele google search kom ik bijvoorbeeld al op http://www.air-watch.com/solutions/android

Er zullen wel meer van dit soort mogelijkheden zijn.

Ik denk dat je gewoon even wat informatie naast elkaar moet zoeken waarna je deze kunt vergelijken en beoordelen.
En er zijn in dit geval geen gratis oplossingen?

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:45
Dat zul je toch echt zelf even moeten opzoeken :).

Ik hier namelijk ook geen ervaring mee.

[ Voor 30% gewijzigd door sanderdw op 11-04-2012 15:27 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is software -altijd- te verwijderen, met root rechten, of in het ergste geval met een factory reset / custom rom.

Volgens mij heeft samsung trouwens een eigen tracking app ingebouwd, deze is in ieder geval lastig te verwijderen door normale gebruikers:
http://www.samsungdive.com/aboutN/forwardGuideTracker.do

Strava

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
Wat wordt als ongewenst gebruik gezien?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 07:41
tweakG5 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:07:
En ik kwam laatst ook een soort van Virtual Pc voor android tegen waarmee je eigenlijk alleen je zakelijk content kan zien, dus je ontvangt hiermee je zakelijke mail, agenda's en app's. Eigenelijk een beetje zoals 2 accounts. Maar hoe heette dit ook alweer?
Ik denk dat je VMware's Mobile Virtual Platform(MVP) bedoeld, Nieuwsartikel op tweakers en de officiele site ervan. Dat lijkt me in jouw geval de beste oplossing, mits je werknemers hebt die hun phone gaan rooten, maar daar zijn voor zover ik weet geen echte oplossingen voor ;)
Pagina: 1