Moederbord keuze amd760 vs amd990

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Ik zit te overwegen een nieuw mobo aan te schaffen voor mijn huidige pc.
(ik wil van 4 naar 8gb gaan, en gezien het verschil tussen ddr2 en 3 is het semi-lonend om een nieuw mobo te kopen aangezien ik de ram dan kan hergebruiken in een andere pc)

Nu heb ik de keuze tussen een 760G Mobo van 4 tientjes en een 990 mobo van bekant 9 tientjes
Nu is de 990 veel nieuwer dus dat leek me een logische keuze, maar ....
-Hij moet onboard graphics hebben, maar de snelheid daarvan boeit absoluut niet, dus daarin zit voor mij geen verschil
-Ik kan amper vergelijkende benchmarks vinden, maar wel een paar forum threads waarin gezegd word dat de 990 bij games met een losse gpu niet echt sneller is.
-Ze ondersteunen allebei de nieuwste FX processors. tot 125W
-Ze voldoen allebei aan eisen kwa aantal usb-slots sata-ports pci(-e) sloten ed.

Nu heb ik nog een AMDx3 720, waar ik verwacht nog wel een jaartje (of 2) mee toe te komen.
Daarna wil ik dat gaan upgraden, maar aangezien het maar koffiedik kijken is welke socket dan gebruikt is lijkt het me niet handig om me daar te veel op te gaan vastleggen.

Al met al zie ik dus eigenlijk geen echt voordelen voor die duurdere/nieuwere mobo's, of zie ik iets over het hoofd ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Volgens mij zijn er geen borden met een 990 chipset en onboard graphics, verder heb je een keurige eliminatie uitgevoerd dus heb je het antwoord zelf al gevonden, toch?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat heuveltje inmiddels best wel zelf kan kiezen. En na 6K posts weet hij ook wel wat we mett aankoopadvies doen... ;)

Dit topic is gesloten.