Hallo,
Sinds 2 maanden heb ik 4 vps draaien bij pcextreme, te weten: mailserver, buitenlandse website, 2x nameserver voor een tld niet ondersteunend door pcextreme.
Vandaag in de ochtend kreeg ik volgende e-mail:
Ik heb wel een backup staan, maar dat is niet recent en deze kan ik ook niet 1, 2, 3 terug plaatsen.
Ik twijfel nu om gewoon het contract op te zeggen en naar een andere vps aanbieder te gaan, eentje die wel betrouwbaar is en goede dienstverlening heeft.
Als reactie heb ik dit via de support aangemeld:
Sinds 2 maanden heb ik 4 vps draaien bij pcextreme, te weten: mailserver, buitenlandse website, 2x nameserver voor een tld niet ondersteunend door pcextreme.
Vandaag in de ochtend kreeg ik volgende e-mail:
Ik voel me nu best genaaid omdat ze lege kale vps gaan opleveren omdat het bij hun fout is gegaan, en nu mag ik de boel weer herinstalleren en dat betekent dat het mij weer in de kosten gaat lopen omdat ik hierop niet gerekend heb.Beste Klant,
Gisteren had VPS pool 23 problemen als gevolg van een defecte harddisk. De betreffende harddisk is in samenwerking met onze collega's datacenter vervangen. Heden morgen werden we opnieuw geconfronteerd met harddisk uitval, in dit geval op twee van de disks.
De betreffende Value VPS pool is uitgevoerd met redundante opslag waardoor uitval van een harddisk geen direct probleem hoeft op te leveren. Als er uit een dergelijke set echter meerdere disks tegelijk wegvallen kan de data niet meer 'heropgebouwd' worden. Concreet betekent het verlies van data op de betreffende pool.
Uitval van meerdere disks zo kort achter elkaar kan duiden op een structureel probleem met de betreffende reeks harddisks waardoor uitval kan plaatsvinden. We verdenken in dit geval niet de kwaliteit van de gebruikte schijven maar hebben preventief alle disks in de pool vervangen.
Op dit moment wordt de pool server opnieuw geconfigureerd. Nadat dit proces voltooid is zullen we uw vps opnieuw (kaal) opleveren. We verwachten dit in de loop van deze middag rond te hebben. Vanaf dat moment is uw machine te bereiken met dezelfde gegevens als voorheen.
Wij betreuren het ten zeerste dat deze situatie zich heeft voorgedaan. We hopen de pijn enigszins te verzachten door uw vps product 3 maanden gratis aan te bieden. Vanzelfsprekend zullen we ook de moedermachine extra nauwlettend in de gaten houden om eventuele problemen in een vroeg stadium te ontdekken.
Tenslotte bieden we u excuses aan voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet,
PCextreme B.V.
Ik heb wel een backup staan, maar dat is niet recent en deze kan ik ook niet 1, 2, 3 terug plaatsen.
Ik twijfel nu om gewoon het contract op te zeggen en naar een andere vps aanbieder te gaan, eentje die wel betrouwbaar is en goede dienstverlening heeft.
Als reactie heb ik dit via de support aangemeld:
Weet iemand wat ik het beste kan doen, of heeft iemand tips?Beste heer/mevrouw,
Dit slaat werkelijk nergens op dat de vp'ssen nu kaal worden opgeleverd.
Dit houdt nu voor mij in, dat er 4 vp'ssen opnieuw ingericht moeten worden
waarbij ik nu al mijn data kwijt ben. Graag wil ik de data terug, aangezien
er belangrijke informatie opstaat. Dit houdt dus in dat VPS'sen niet
betrouwdbaar zijn.
Graag verneem ik een reactie en actie zodat ik mijn data terug krijg en de
voorgestelde compensatie is niet genoeg. Het herinrichten kost tijd en mij
dus ook geld. Daarnaast ben ik belangrijke data kwijt wat voor mijn bedrijf
cruciaal is. Desnoods sturen jullie dat kapotte hardeschijf naar een data
recovery.. het blijkt weer, jullie service is achteruit gegaan...