Toon posts:

msi kt7 pro2a + cd's branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al jaren diverse pc's gehad maar het volgende heb ik nog nooit meegemaakt:

als ik cd's aan het branden ben dan kan het soms gebeuren dat het systeem midden in het brandproces zichzelf reset. Ik gebruik vooral het programma Nero.

Weet iemand raad ?

alvast bedankt
T

p.s.: via drivers zijn uiteraard reeds geinstalleerd

Verwijderd

Je moet even de Via Ide Busmaster installeren (niet die bij je 4-in-1 zit).
Ik had het ook en het is vrij aardig opgelost.
www.ftpsearch.de en dan zoeken naar 580_3011.exe

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Wel een 300 watt voeding ? ik had eerst ook 235 Watt, kreeg toen spontane resets.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
een 300 watt voeding heb ik gelukkig wel.

nog bedankt voor de reakties. Vreemd dat die ide-driver niet in die via-drivers inbegrepen zit.

ik zal eens gaan testen. Als je nou een update van die ide-driver wilt hebben hoe kom je daar nou achter of ie al verschenen is
is daar een bepaalde vaste website voor ?

T

Verwijderd

Topicstarter
heb de website gevonden en daarin staat:

IDE Busmaster Drivers

The IDE Busmaster greatly increases IDE performance, and adds support for new features like ATA66 or ATA100. It is included in the 4-in-1, but occasionally newer versions can be downloaded separate of the 4-in-1.

3.11 BETA - Improves performance in Win2K. Supports 686B southbridge and ATA100. Includes both a VSD and a Miniport driver. Miniport recommended. Also includes new IDE utility. Now integrated into 4.27 4-in-1 driver.

http://www.viahardware.com/download/index.shtm

Ik had dus de 4.27 geinstalleerd en daarna de 4.29. Dus als ik het goed begrijp moest die al bij mij aanwezig zijn. Ik neem aan dat met de setup van de 4.29 die ook automatisch de inbegrepen ide-drivers installeert !?

T

Verwijderd

Ik heb oa dit probleem ook nog steeds.
Staat je DMA van je brander en/of CDROM aan? Anders die eens uitzetten. Dat hielp bij mij, maar alles wordt wel een stukkie slomer.

Heb je ook teovallig een SBLive in je compu zitten?

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 22:33

Rico

Wie dit leest is gek....

Probleem heb ik ook.
Hoort gewoon bij dat MSI bord.
Gewoon een ander moederbord kopen. Doe ik ook.
Volgens mij is de combinatie KT133 met de 686B southbridge niet zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Dus inderdaad nog immer dezelfde problemen bij jou ondanks na het updaten / installeren van genoemde via en ide-drivers ?

vwb dma: ik heb voor de HD de dma uiteraard aangezet en voor beide cd-spelers echter ook. Ik heb het weleens geprobeerd om beiden (dus niet niet 1 van de 2 - wat nooit schijnt te mogen) uit te zetten maar ik kon me niet herinneren dat dit iets scheelde.

vwb geluidskaart: ik heb inderdaad een SB-live kaart. Ik heb daar wat problemen over vernomen maar hoe het precies zit weet ik niet. Misschien kun je e.e.a. nader toelichten en evt ook wat advies geven ?

T

Verwijderd

Met de gewone 'vsd' drivers van VIA heb ik ook slechte ervaringen, met een IDE brander. (Ricoh MP9120 DVD/CDRW)

Dan kun je beter de VIA spullen de isntalleren wat de IDE driver betreft, en de gewone Microsoft drivers gebruiken. (Is nog sneller met audio rippen direct naar MP3 ook.. van 5.6x naar 8x ;) )

Maar die MPD drivers versie 3.11 (Niet de VSD, die zijn net zo slecht as wat bij 4-in1-429 zit) ben ik nu aan het testen, gaat tot nog toe goed..

Het leuke wat ik merk is dat ik nu verschillende brander programma tegelijk geinstallerd schijn te kunnen hebben, wat normaal niet goed samen werkt ..

(EasyCDCreator 403, Nero 5.044, CloneCD 2.8.43)

Maar efkens zien dus of dat zo blijft :P

Verwijderd

Uhh dus niet.

Nog steeds is het nodig om a la het bootmenutje (wat hier niet werkt, ik heb zelf maar wat gemaakt) van Ahead-Nero zelf, de drivers van de andere programma's weg te halen.

Tsjah..... ;(

WAt schiet je dr mee op, VIA IDE drivers.. boeie..

Verwijderd

ligt aan je live kaartje, oplossing haal je live kaart eruit en gebruik je onboard sound, wel ff in je bios de soundblaster uitschakelen.. >:)

Verwijderd

Aan je SBLive ligt het naar mijn idee niet echt. Ik heb op m'n MSI K7T Pro2a geen enkel probleem namelijk. Had wel vastlopers toen de brander en de speler op 1 IDE-kabel zaten.

Verder geven die losse IDE-drivers bij mij alleen maar problemen. Blue-screens, blue-screens en nog eens blue-screens bij het booten.

Verwijderd

Het gaat dus ook om die bluescreens, ik krijg die dus niet.

Maar hier is de combo wat anders, het is een 'originele' SBLive, de oude full version, en een Abit KT7-RAID.

Misschien is er met de nieuwere uitvoeringen en jouw moederbord een compatabiliteits probleem.
( Pffff wat een woord, werkennietlekkersamen is ook al geen alternatief :+ )

Probeer gewoon eens zonder de SBLive erin, of de losse VIA IDE drivers wel werken.
Je kunt ze altijd weer in de Safe mode (Veilige modus) van Windows verwijderen...

Is dat zo dat het dan wel werkt, moet je kijken naar een ander PCI slot voor die kaart, en eventueel een BIOS update van MSI. :Y)

Verwijderd

O, bijna vergeten..

Ook niet onbelangrijk, is de tip dat verschillende brander programma's tegelijk geinstallerd hebben, meestal problemen geeft.

8-)

Verwijderd

Topicstarter
RULER: ik heb ook de brander en lezer op 1 ide-kabel zitten. Waarvan de brander master is en de lezer slave (dma beiden aan - ook uitzetten geprobeerd)

Situatie 1)Nu hoor ik heel veel mensen zeggen: het beste kun je de HD samen met de lezer op 1 kabel zetten waarvan de HD master en de schrijver bevindt zich dan helmaal vrij op 1 kabel.

Situatie 2)Weer anderen zeggen dat je het beste een combinatie kunt hebben zoals die bij mij het geval is.

zoek het maar uit dus !

Heeft iemand een verlossend woord (alhoewel jouw ervaring genoeg zou moeten zeggen)? of maakt het per systeem configuratie nog verschil uit ?

T

Verwijderd

Topicstarter
RULER : nog even het volgende:

1)had jij die vastlopers ook in de vorm van een reset of dat je pc zelfs werd uitgeschakeld

2) was dat tijdens het branden van cd naar cdr of van HD naar cdr of maakte dat niet uit ?

T

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 18:34 schreef tarkus het volgende:
....
Heeft iemand een verlossend woord (alhoewel jouw ervaring genoeg zou moeten zeggen)? of maakt het per systeem configuratie nog verschil uit ?

T
Ja, het hangt inderdaad heel erg van je systeem af. De chipset van het moederbord heeft invloed,
en bijna alle branders en lezers reageren per merk/type weer anders....

;)

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel mogelijkheden hebben we dan om te onderzoeken 10 tot de macht 27 of zo :?

ik lees nog weleens door de msi-microstar nieuwsgroep en daaruit blijkt ook dat toch nogal wat mensen moeite hebben met dit bord.
Bij de turbo versie is dat wat minder.

Er zijn mensen die het voor elkaar hebben gekregen om het moederbord om te ruilen tegen een ander msi-bord (bij msi dus zelf).

Ik had vlak na de aanschaf al het vermoeden dat het aan het mobo moet liggen en dat blijft nog steeds.

De pc-zaak, waar ik dit ding heb gekocht, heeft al aangeboden om het te testen. Maar je zult weer net zien dat als ze 10x proberen te branden ze niets kunnen vinden.
Ik weet niet in hoeverre je iets kunt eisen mbv berichtjes van mensen die hetzelfde probleem hebben (zie in berichtjes hierboven).

"het kan liggen aan een combinatie van drivers" zeggen ze dan bij de pczaak. Zoek het dan maar uit. Een optie is om windows te installeren met alleen 1 brand programma erop en van daaruit verder te testen. Zoveel vrije tijd heb ik nou ook weer niet.

Het mobo is nog vrij nieuw dus wie weet wat er nog kan veranderen. Ik had MSI al gemaild maar die waren niet bekend met het probleem.

Wel hebben ze wat tips meegegeven maar die hebben niets opgeleverd.
Pagina: 1