Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PhoeniX1992
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 14:15
Goedemorgen medetweakers,

Ik heb in mijn oude computer een Club3D nVidia GeForce 9800GTX+. Hier is helaas de koeler van kapot, een zelfgestelde diagnose na blaren op mijn vingers van de redelijk hete heatpipes van de standaardkoeler. Dat probleem heb ik opgelost door een standaard 80mm fan met wat plakband bovenop de koeler te 'monteren'. Dat werkt al een jaar prima. Echter vind ik het toch eens tijd om dit fatsoenlijk op te lossen, zeker nu het er naar uitziet dat ook dit fan'tje de moed begint op te geven. Mijn oog was gevallen op de VF3000N van Zalman, maar ik kan nergens online (nee, zelfs niet met google) een lijst vinden van de kaarten die compatible zijn met deze koeler. Wel lees ik over ervaring van mensen met kaarten uit de GTx 2xx serie in combinatie met deze koeler, en voor zover ik weet zijn kaarten uit deze serie een omscholing van de oude naar de nieuwe naamgeving van nVidia, en zou aan de daadwerkelijke printplaat weinig veranderd zijn. Mijn vraag is dus of iemand hier - voordat ik een aanschaf doe - mij kan vertellen of deze koeler daadwerkelijk op deze kaart past, of wellicht een ander alternatief voor mij heeft.

Alvast bedankt!

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:57

thijsco19

KTM 990 SMT

Die cooler is niet compitable met je videokaart.
VF3000A: Reference ATI Radeon HD5830, HD5850, and HD5870 are compatible.
VF3000N: Reference NVIDIA GeForce GTX285, GTX275, and GTX260 are compatible.
VF3000F: Reference NVIDIA GeForce GTX465, GTX470, and GTX480 are compatible
En of de printplaat/bevestigings gaten hetzelfde is weet ik niet.

Hier een lijstje van geschikte coolers van arctic: http://www.arctic.ac/en/p/assistant/vga/chip/126.

Verder kan je in de pricewatch kijken naar een *eigen wens invullen* cooler die compitable is met jouw videokaart.

[Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 11-04-2012 12:05]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:10

Racing_Reporter

Mediaproducent

Kuch.

Arctic Accelero S1 Rev 2. Denk dat daarmee je kaart goed te draaien is, semi-passief. Volledig passief betwijfel ik maar het is te proberen uiteraard.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True